הערב: 260 שנה להסתלקות רבי גרשון מקיטוב זי"ע

השנה יציינו את ההילולא בסימן של 260 שנה מיום הסתלקותו לשמי מרום, במשך השנה החולפת שעם ישראל בכל מקומות מושבותיהם היו צריכים לרחמי שמים מרובים, פקדו רבים את הציון הק' להפקד בדבר ישועה ורחמים, וזכו לראות ישועות גלויות מעל דרך הטבע, ביניהם עקרות שנפקדו, חולים ששכבו על ערש דווי שנתרפאו לגמרי, מעוכבי שידוך שבנו את ביתם ועוד רבים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אגודת "ישועות בקיטוב" הפועל במשך כל ימות השנה לרווחת הפוקדים את הציון הק' ומביא את בשורת המקום הקדוש לציבור הרחב, תעמיד במקום דרכי גישה מהדרין, וסככה מוצלת ותאורה במשך כל היממה, אבטחה תשהה במקום בכל עת ההילולא.

באגודת "ישועות בקיטוב" מציינים פרט מעניין שבהילולא שנה שעברה, שבעקבות המצב היו העולים לציון מתי מספר, זכו הפקדים לראות אצלם נפלאות ממש.

מיום שני בערב – ליל ההילולא ינהרו חסידים ואנשי מעשה לציון הק' בהר הזיתים, מול ציון האור החיים הק', ויעתירו לישועות הכלל והפרט, ההילולא תמשך רצוף עד יום שלישי בערב שלמחרת.

בפרט שהרבה חולי ישראל מתייסרים במיטת חוליים, הורים רבים לא יודעים את עצמם כאשר צאצאיהם נפלטו מהמסגרות, ועדיין לא נושענו ממידת הדין המתוחה על העולם כולו, ובשעה כזאת שלא זכינו להגיע לציונם של הרבה מצדיקי הדורות שבזכותם אנו קיימים, נקדיש תפילה מיוחדת לישועה פרטית וכללית.

כידוע הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע יה אחד המיוחד מחכמי הקלויז בבראד, התקרב לגיסו אור שבעת הימים מרנא הבעל שם טוב הק' זיע"א ונהיה לתלמידו המובהק, ובהמשך עלה לארצנו הקדושה ונשתקע בירושלים מול מקום המקדש, וקבע לימודו בחברותא עם רבו האור החיים הק' זיע"א.

בשנה האחרונה נתגלה חיבור בקבלה מרבינו הק' שעדיין לא נתפרסם, ובו הערות מאת המקובל האלוקי הגה"ק רבי יצחק זרחיה אזולאי זיע"א (אביו של החיד"א), שהוא היה החברותא שלו בקבלה, בעז"ה יצא הספר הק' ויאיר את עולם הקבלה.

רבינו הק' זי"ע נטמן בחלקה הספרדית בהר הזיתים, כי בימים ההם לא היה ישוב אשכנזי בעיר הקודש, לכך הקבר נמצא בחלקה מול ציון האור החיים הק' זיע"א.

הציון הק' שתמיד היה מקום לשפוך שיח לפני שומע תחינות עמו ישראל ברחמים, נעלם ברבות הימים עד שבחסדי שמים גילו את מצבת קבורתו בשלמותו עומד במקומו ע"י הרה"ח ר' יעקב שלום גפנר זצ"ל שבנה מצבה חדשה במקום, בשנת תשע"ח שופץ הקבר וסביבתו במימון "קרן שטרן –ירושלים" מיסודו של ר' משה שטרן הי"ד מאונגוואר ורפאל שטרן ז"ל מלונדון.

הסעות לרשות המתפללים – במתכונת מהדרין, תצא כל חצי שעה מרח' שמואל הנביא 79 בתחנת האבן ליד סדיגורה, ביום שני (ליל ההילולא) מהשעה 6.30 בערב עד השעה 11.30 בלילה, ביום שלישי (יום ההילולא) מהשעה 11.00 בבוקר עד השעה 6.30 בערב.

כאן המקום להודות ולהוקיר את העסקן הנמרץ רב פעלים לתורה וליראה הרה"ח ר' נחמיה הויזמן שליט"א איש אמונם של צדיקי הדור, העושה ומעשה למען הקודשים אשר בארץ קדושי עליון מצוקי ארץ נ"ע, ובפרט לציונו הק' של הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זיע"א בהר הזיתים שנכנס לעובי הקורה בברכת צדיקי הדור שליט"א למייסד את אגודת "ישועות בקיטוב", הפועל ללא לאות למען החזקת המקום והרווחת פוקדי הציון.

שמו המלא לתפילה לאזכרה ולהדלקת נר הרה"ק רבי אברהם גרשון בן רבי אפרים זיע"א

זכותו הגדול יעמוד לנו ולכל ישראל

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture