David Cohen/FLASH90

רופאי צרפת בקריאה לסגר שלישי: "אנחנו צריכים להחליט מי יחיה ומי ימות"

חרף העובדה שהווריאנט הבריטי משתולל ברחבי צרפת והעלה מאוד את מספר המאושפזים במצב קשה שהגיע לשיא מתחילת השנה, נשיא צרפת עמנואל מקרון, הודיע כי הוא מסרב להטיל סגר כללי - והרופאים מזהירים כי המחלקות לטיפול נמרץ על סף קריסה: "מעולם לא ראינו מצב כזה"

מספר החולים בנגיף הקורונה בצרפת בשיא חדש, אך עדיין, הנשיא עמנואל מקרון מסרב להטיל סגר שלישי וכללי על כל המדינה. הדבר מוביל לזעם של הרופאים הטוענים כי מחלקות הטיפול הנמרץ – על סף קריסה.

צרפת נמצאת בסגר לילי מתחילת ינואר. לפני יותר משבוע נכנסו לתוקף הגבלות חדשות בפריז, ובאזורים נוספים עם תחלואה גבוהה. באותם אזורים חל סגר חלקי, שלפי המומחים לא מספיק כדי להתמודד עם הווריאנטים של הנגיף, במיוחד הבריטי.

הנשיא עמנואל מקרון הגן השבוע על ההחלטה שלא להטיל סגר כללי שלישי ולהשאיר את בתי הספר פתוחים: "צדקנו כשלא הטלנו סגר בסוף ינואר. אין לי חרטה ואני לא מודה בכישלון".

מקרון הסביר את החלטתו, הכוללת גם את השארת מערכת החינוך פתוחה, בכך שהוא מבקש לשקם את הכלכלה הצרפתית ולכן לא תומך בהשבתה נוספת של המשק.

41 רופאים באזור פריז חתמו על מכתב שפורסם בעיתון "לה ג'ורנל דו דימאנש", הו הם הזהירו שלאור מצב התחלואה הם ייאלצו לקבוע את מי מהחולים הם מצילים ומאשפזים. "מעולם לא ראינו מצב כזה, גם במתקפות הטרור הקשות ביותר בפריז", כתבו.

קבוצה נוספת, של תשעה רופאים במחלקות לטיפול נמרץ, כתבה לעיתון "לה מונד" שהמחלקות בפריז עלולות לסרב לקלוט חולים. "כשבמחלקה יש רק מיטה אחת פנויה, אבל שני חולים שיכולים להפיק ממנה תועלת, צריך להחליט מי מהם יאושפז (וכנראה ישרוד) ומי לא יאושפז (וכנראה ימות). לשם אנחנו הולכים".

אותם רופאים הוסיפו והאשימו את הממשלה של מקרון בצביעות, מכיוון שהיא "מאלצת את עובדי מערכת הבריאות להחליט מי צריך לחיות ומי צריך למות, מבלי להצהיר על כך בבירור".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו