Oren Ben Hakoon/POOL

דקה אחרי דקה ממשפט נתניהו: העדות של ישועה והצעקות של אלוביץ'

החל שלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה • הדיון החל בנאום הפתיחה של התובעת עו"ד ליאת בן ארי, שעסוק בכל הפרשות - תיק 1000, תיק 2000 ו-4000. לאחר מכן התחילה עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, ישועה • 'חדשות JDN' מביא לכם את ההתרחשויות מאולם בית המשפט דקה אחרי דקה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (שני) בשעה 9:00 החל שלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון הראשון בשלב ההוכחות אחרי חודשים ארוכים של דחיות. 'חדשות JDN' מביא לכם את ההתרחשויות מאולם בית המשפט דקה אחרי דקה.

15:30 – אחרי פרק זמן ארוך בו הציגו על המסכים הודעות והתכתבויות בין הצדדים, הדיון הסתיים בהערה של השופטת כי יקבעו זמן נוסף לדיון הבא.

14:45 –  תירוש מראה לישועה התכתבות, ואומרת שהצדדים הגיעו להסכמה שהדברים יוצגו באופן כרונולוגי מבחינת ההתכתבויות, כדי שיקבלו את התמונה כפי שהוא ראה אותה.

14:28 – עו"ד ז'ק חן המייצג את בני הזוג אלוביץ מבקש הפסקה להתרעננות. הוחלט על הפסקה של 10 דקות.

14:11 – ישועה: "כשאמרתי שהחברה נהרסת, נאמר לי שוואלה זה גרם ובזק זה מאה טון. אני לא טוען שלא ידעתי את התמונה הגדולה, זה היה בעיתונים. וגם כשהוא מסביר לי אפשר לראות בטקסטים. הסיקור המוטה נעשה בתמורה להטבות רגולטוריות".

14:05 –  ישועה על בני הזוג אלוביץ': בתוך כל זה נאמר "לא אכפת לנו מעיתונות, אכפת לנו מהקבלה של הדבר הרגולטורי מראש הממשלה". שאול אמר: "לא אכפת לי מעיתונות, לא אכפת לי משום דבר, אני במצב לא טוב מולו"

13:59 – ישועה: "למשל ניר העביר מסכים של וואטסאפים עם יאיר נתניהו, ואז שאול או איריס מעבירים לי את זה, ושם הייתה ביקורת". שופט: "דרישה של השולח לתקן?". ישועה: "דרישה של יאיר, יאיר דורש לתקן. אני מקבל משהו שעבר ממנו לניר, ומניר לשאול ואז זה עובר אליי. הוא כותב שם – 'פנו מוואלה, שלא יעיזו לפרסם, ואם כן תדברו עם שאול'".

13:42 – ישועה: "היו מקרים שנאמר 'הגדול דיבר איתי עכשיו'. הגדול זה ביבי, וזה נאמר 'הוא מאוד כועס על שקד, צריך לדבר על אירן והוא צריך לחתום לי'. אותו דבר עם איריס, איריס הייתה בציר של שרה ושאול בציר של ביבי".

13:30 – מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה: "גם ינון מגל שאוהב את ראש הממשלה היה אומר לי 'זה הזוי, זה מטורף, מה הם רוצים?' ועזב את המשרד בטריקת דלת".

13:17 – ישועה: "ברמה הפרקטית  – ידעו שאם (הם) יכתבו משהו שיתפס כביקורתי זה ייתפס מיד, ואז הפעילו צנזורה עצמית. חלק מהכתבים המשמעותיים הפסיקו לכתוב דברים ביקורתיים". לדבריו: "גם אני עצמי הייתי רואה ידיעה שלילית כבר הייתי אומר לבד – תורידו, והייתי מקבל הודעה עם סימן שאלה, אם זה משאול או מאיריס. הייתי רועד, כבר הייתי בתוך מנגנון של ריצוי, וגם הכתבים והעיתונאים נכנסו למנגנון כזה של ריצוי"

13:16 – השופטת מבקשת מישועה שיגדיר בדיוק את התקופה שהוא מתאר – והוא משיב: 4 שנים, מ-2013 עד סוף 2016, ובתפקיד הייתי עד אמצע 2019 בערך. ב-2016 חתכתי את זה.

13:11 – ישועה: "העניין אם יוצאת ידיעה רעה או טובה כל הזמן היה. היו פיקים במצב הכרוני הזה. רגישות מיוחדת או אצל ראש הממשלה או אצל שאול, ו/או איריס במצבים אחרים נפרדים, לארועים ספציפיים. אצל ראש הממשלה (היה) ברור שהיו פיקים סביב בחירות 2013 ו-2015".

13:00 – ישועה התבקש על ידי השופטים להפריד בעדותו בין מעשיהם של שאול לאיריס אלוביץ' ולא להתייחס אליהם כישות אחת

12:55 – ישועה נשאל על ציפיית ניר חפץ ממנו: "הציפייה הייתה להוריד ידיעות שעלולות להיות שליליות ואו להעלות ידיעות חיוביות. הדוברות העבירה ידיעה חיובית למשל. ניר לא היה צריך לבקש, לפעמים היה אומר 'שהם מאד מבקשים'. היה די ברור במערכת היחסים ביני לניר שאני צריך למלא את מבוקשו"

12:47 – ישועה נשאל איך בעצם נוצר הקשר הראשוני בינו לבין ניר חפץ: " הוא הוצג על ידי שאול (אלוביץ'), כמי שמחובר לרה"מ וצריך לעשות מה שמבקש"

12:40 – ישועה: "זה היה ברור שוואלה היה אתר שעושה את מה שלשכת רה"מ מבקשת, לא היה לניר מה ללחוץ כי ידע שזה נעשה אוטומטי"

12:28 – ישועה: "הקשר היה מאוד איטנסיבי, זה גוף חדשות שמוציא ביום 30-40 אייטמים, באופן טבעי חלקם הלא קטן נוגע בראש הממשלה, האם כל אייטם היו נושא לדיון או פניה או שיחה? התשובה היא כן".

12:10 – ‏בני הזוג אלוביץ מתפרצים לעבר ישועה: כמה אתה מסוגל לשקר?

11:45 – ישועה ממשיך לתאר את הבקשות שקיבל. לדבריו קיבל הנחייה "לא לפרסם שום ידיעה על פרשת הצוללות" – אבל כן לפרסם רק את התגובה לידיעה. "אסרו עליי לפרסם את הידעה ואני חייב למחרת לפרסם את התגובה ואני אומר – יש פה כשל מבני. בואו לא נזכיר לא את התגובה ולא את הידיעה. לא, תן את התגובה לדבר שלא כתבנו עליו אתמול לשאלתך".

11:37 – ישועה מפרט: "למשל במקרה של בנט אני זוכר כי זה היה אוסף של קבצים 6 או 7 קבצי וורד שקיבלתי אותם במייל אני חושב שקיבלתי אותם משאול וגם מזאב רובינשטיין שהוא היה ציר בינינו לבין לשכת רה"מ. אז נאמר לי צריך להכין, יש פה אוסף של דברים, היו שם סדרה של מסמכים שמשמיצים את נפתלי בנט שאשתו היא כביכול דתיה אבל היא עבדה במסעדה שמגישים בה…".

11:25 – ישועה: "היה מאמץ מיוחד סביב בנט, נפתלי בנט, זה קיבל תשומת לב מיוחדת עם הרבה מאד חומרים שהועברו אלינו ודרישות להעלות סדרה שלמה של כתבות נגדו, נגד אשתו ונגד אביו". לדברוי: "לא ניתן הסבר, חוץ מזה שזה מה שהוא מבקש, זה מה שראש הממשלה מבקש. זה ההסבר שניתן, לא היה צריך להיות גאון גדול כדי להבין".

11:17 – ישועה על הבקשות לפרסומים באתר וואלה: "רצו לפרגן לראש הממשלה, רעייתו, לעתים את הבן, אבל זה נגע בעיקר לראש הממשלה ורעייתו. גם היו בקשות שהיו קשורות לשתי הבקשות האלה, להעלות כתבות נגד אנשים שונים שהיו אויבים פוליטיים".

11:00 – ישועה: "העורך הראשי גם, מן הסתם, קובע את הכותרת הראשית של האתר, כי זה דבר מאד חשוב. דברים אחרים היו נקבעים ברמות יותר נמוכות… ראש מחלקת החדשות, סגנים של ראש מחלקת החדשות. זה בנוי בגדול עורך ראשי, ראש מחלקת חדשות סגנים של ראש מחלקת חדשות, אחד מהם מרכז את הכתבים, מתחתם עורכים בדסק".

לאחר מכן הסביר מסביר את החשיבות של ידיעה ראשית באתר חדשות: "מן הסתם שאנשים פותחים אתר-עמוד, אז הם רואים בהתחלה את מה שיש בחלק הראשון של העמוד קוראים לזה "אבווד דה פולד" זה בא מהעולם של העיתון המודפס שהיה מקופל והיית רואה את החלק שמעל הקיפול ולא מתחת הקיפול. החלק הזה הכי חשוב, כי עצם הגלילה למטה אתה כבר מאבד חלק מהאנשים, אז מה נמצא למעלה הוא חשוב. לכן העורך הראשי קובע מה יהיה בכותרת הראשית"

10:45 – ישועה מתאר בביהמ"ש את המצגת שהוכנה לג'יימס פאקר שהתעניין ברכישת וואלה: "תיארנו את הדברים כפי שהם, זה הצגה לקונה, זאת המציאות".

10:24 – לאחר הפסקה קצרה, הדיון התחדש עם עדות מנכ"ל וואלה אילן ישועה. השופטת מזהירה את ישועה לומר את כל האמת, ואמרת כי במידה וירצה יוכל לשבת. הוא יעיד עם מסכה ובוחר להעיד בישיבה.

10:06 – הסתיים נאום הפתיחה של בן ארי – נתניהו עוזב את אולם בית המשפט.

10:05 – עורך הדין של נתניהו בן צור: "דברי הפתיחה חרגו מההליך המקובל. ישבנו מפאת הנימוס. אבקש להגיב". השופטת פרידמן- פלדמן דוחה את בקשתו.

09:47 – דברי הפתיחה של ליאת בן ארי: "הדין מורה כך – כולם שווים בפני החוק, וכל בני האדם שווים בפני המשפט ובפני השופט. גדול כקטן. עשיר כעני. מכובד כפשוט. (ע"פ 3372/11 קצב נ' מ"י). ועוד נקבע בחוק יסוד: השפיטה: אין מרות על בית המשפט זולת מרותו של הדין.

דברים אלה מושרשים במדינת ישראל, והם חלק מן המורשת המשפטית-דמוקרטית של המדינה. לצערנו הרב, זו אינה הפעם הראשונה שבה מועמד בישראל לדין ראש וראשון לשרים.

התיק שנמצא היום בפני בית המשפט הנכבד הוא תיק משמעותי וחמור בתחום השחיתות השלטונית. נאשם 1 הוא ראש ממשלת ישראל אשר על פי כתב האישום עשה שימוש פסול בכוח השלטוני הרב שהופקד בידיו, בין היתר, על מנת לדרוש ולהפיק טובות הנאה פסולות מבעלים של כלי תקשורת מרכזיים בישראל, לשם קידום ענייניו האישיים לרבות עת לנגד עיניו עמד רצונו לשוב ולהיבחר. נאשמים 4-2 הם אנשי עסקים מרכזיים ומשמעותיים במשק הישראלי ששלטו בכלי תקשורת.

כתב האישום שהוגש לבית המשפט הנכבד כולל שלושה אישומים ממוקדים ומתוחמים. כתב האישום מבוסס על מארג ראיות רחב הכולל ראיות ישירות ונסיבתיות. חומר הראיות מבוסס גם על סוג ייחודי של ראיות – הקלטות של שיחות וכן מסרונים והודעות ווטסאפ מזמן אמת, כל אלה יוכיחו בצורה מלאה וברורה את האמור בכתב האישום.הראיות התביעה יוצגו באולם זה לבית המשפט הנכבד, ובאי כוח הנאשמים יעשו מלאכתם בהגנה על לקוחותיהם.

לא ניתן להתעלם מכך שכבר משלב החקירה, עבור דרך השימוע, ועד לדיונים בבקשות המקדמיות, ההליך הפלילי הקונקרטי הזה מהדהד גם בזירה הציבורית וגם בזירה התקשורתית. אולם כבר עתה ייאמר המובן מאליו, כתב האישום מונה עובדות ברורות, ומייחס לנאשמים המנויים בו, ורק להם, ביצוע עבירות פליליות.

עם פתיחת פרשת התביעה בתיק, ולפני שנקדים מילות פתיחה הנוגעות לאישומים גופם, לא למותר להזכיר מושכלות יסוד: המקום היחיד שבו יש להוכיח את עובדות כתב האישום הוא במסגרת ההליך המשפטי הזה ובפני בית המשפט הנכבד. הכללים היחידים שיחולו על בירור אשמתם של הנאשמים בהליך, הם הכללים הרגילים הקבועים בדין בדבר דיות הראיות.

שלושה דברים ייחודיים לתיק זה:

הראשון – החוט המקשר בין האישומים: האישומים, ובעיקר שני האישומים הראשונים, אך לא רק, עוסקים באותם העולמות: כוח שלטוני שיש לראש הממשלה, אנשי עסקים מרכזיים המחזיקים בגופי תקשורת, מערכות בחירות, רצונו של נאשם 1 להשיג סיקור תקשורתי מוטה לטובתו. האישומים עוסקים בנקודת המפגש, בהצטלבות, בין רצונם של אנשי העסקים ליהנות מן הכוח השלטוני העצום שבידי ראש הממשלה, עם רצונו של ראש הממשלה לייצר לעצמו דלת פתוחה להשפעה על גופי התקשורת המרכזיים של מדינת ישראל.

שני האישומים הראשונים הם בעלי מאפיינים דומים, הן במיהותו של עובד הציבור, הן בסוג המתת, והן בתקופות בהן בוצעו לכאורה העבירות. נאשם 1 השתמש בכוח השלטוני שלו – כראש הממשלה, כמחוקק וכרגולטור – כדי לגרום או לנסות לגרום לכלי תקשורת לסקר ולדווח בצורה שונה מכפי שהיה עושה, והכל במטרה לקדם את עניינו האישי.

כמיהתו של נאשם 1 לזכות בבחירות של ראשית שנת 2015, והחשיבות שהוא נתן לסיקור התקשורתי על תוצאות הבחירות, הביאה אותו לפנות לאנשי עסקים מרכזיים, בעלים של כלי תקשורת, ולא לעיתונאים או לעורכים, במטרה להשיג סיקור מוטה לטובתו, ובכך להשיג את התוצאות הרצויות לו.

השני – מפגש האינטרסים הייחודי: כתב האישום עוסק באנשי עסקים שהחזיקו בגופי תקשורת, נאשמים 4-2, אשר ביקשו מנאשם 1 בקשות שרק נאשם 1 יכול היה להיענות להן. אין עובד ציבור או נבחר ציבור בלתו של נאשם 1, שהיה בכוחו השלטוני לספק לאנשי עסקים אלה את מה שהיה דרוש להם. נאשם 4 ביקש חוק שבכוחו של ראש הממשלה היה לקדם עבורו. נאשמים 3-2 ביקשו רגולציה ואישורים שרק נאשם 1, בסמכויות הייחודיות שלו, יכול היה להעניק להם.

נאשם 1 ביקש מנאשמים 4-2 דברים שרק הם יכלו לספק לו. בשני האישומים הראשונים, הוא לא ביקש כסף, או טובות הנאה חומריות אחרות, כפי שאנו מכירים מתיקי שחיתות אחרים, וכפי שעולה בענייננו באישום השלישי. אבל הייתה זו עבורו מתת משמעותית ביותר, שנאשם 1 ייחס לה חשיבות קריטית. נאשם 1 ביקש כי נאשמים 4-2 יפעילו את שליטתם העסקית בגופי התקשורת שבבעלותם ויאפשרו לו לממש את רצונותיו ומאוויו בתחום הסיקור התקשורתי. נאשם 1 סחר בכוחו השלטוני מול אנשי עסקים המחזיקים בגופי תקשורת. כל זאת על מנת שבכל עת שיהיה בכך צורך, גופי התקשורת החזקים יעמדו לרשותו, והוא יוכל לזכות בבחירות ולהשפיע על מעמדו הציבורי.

כאן המקום להעיר כי אמנם, עניינו של האישום השלישי הוא בטובות הנאה חומריות, אך כי גם איש העסקים מתיק 1000, מילצ'ן, החזיק בגופי תקשורת, והדבר בא לידי ביטוי באישום השלישי ביחס לאירוע מיזוג קשת-רשת".

09:30 – השופטת רבקה פרידמן-פלדמן פותחת את הדיון: "בוקר טוב, אנחנו בתיק פלילי 671040120. היום 5 באפריל 2021, אני רואה את כולם, מר נתניהו, מר וגברת אלוביץ', מר מוזס פה. אנחנו מתחילים עם דברי פתיחה של המדינה"

09:29 – החל המשפט בנאום התביעה של התובעת ליאת בן ארי.

09:27 – השופטים נכנסים לאולם בית המשפט.

09:25 – מאות תומכי נתניהו מחוץ לביהמ"ש בין השלטים שמונפים: "דרייפוס 2020". מולם מפגינים מאות ממחאת בלפור.

09:21 – רה"מ נכנס לאולם בית המשפט לדיון פתיחת שלב ההוכחות במשפט נתניהו.

09:15 – שאול אלוביץ' נכנס לאולם בית המשפט.

09:14 – נתניהו יושב כרגע בחדר צדדי – עדיין לא נכנס לאולם הדיונים.

09:10 – השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה והח"כים אסנת מארק ועמית הלוי הגיעו לבית המשפט לתמוך ברה"מ.

09:07 – פרקליטי רה"מ נכנסו לאולם בית המשפט.

09:05 – שאול אלוביץ וסנגורו ז'ק חן הגיעו לבית המשפט.

09:01 – מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס הגיע לבית המשפט.

08:51 – צוות התביעה ועורכי דינו של נתניהו מעוכבים מחוץ לאולם על ידי היחידה לאבטחת אישים.

08:50 – ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים.

08:48 – התובעת ליאת בן ארי הגיעה לבית המשפט במחוזי, מלווה במאבטחים.

08:30 – תומכי רה"מ הקימו במה מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים, ועליה שלט "העם החליט נתניהו".

חלק מהעדכונים מתוך צא'ט הכתבים של 'חדשות 12'

שלב ההוכחות נחשב למשמעותי ביותר במשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשלמעשה נפרשות בפני השופטים בבית המשפט העדויות הרבות נגד ראש הממשלה, ולסנגוריו יש אפשרות לנסות וסתור את עדותם. כאמור, שלב ההוכחות הוא ליבת המשפט הפלילי, והוא כולל את שמיעת העדים והצגת הראיות. תחילה יופיעו עדי התביעה ויעלו כל אחד בתורו לדוכן העדים כדי למסור את עדותם על הפרשה. הפרקליטות תחקור את העדים ראשונה ולאחר מכן סנגורי הנאשמים יעלו לחקירה נגדית. התהליך צפוי לחזור על עצמו ב-300 עדי התביעה שהציגה הפרקליטות בפרשה.

הדיונים יתקיימו שלוש פעמים בשבוע – בימים שני, שלישי ורביעי, מהשעה 9:00 ועד 15:30. תחילה, יופיעו עדי התביעה, וכל אחד מהם יעלה בתורו על דוכן העדים. הדיון היום יחל עם נאום הפתיחה של התובעת עו"ד ליאת בן ארי, שיעסוק בכל הפרשות – תיק 1000 (המתנות), תיק 2000 (ידיעות אחרונות) ו-4000 (בזק-וואלה). הנאום יימשך כחצי שעה ובו תפרט התובעת בן ארי את עיקרי ההאשמות ותסביר כיצד התביעה תנסה להוכיח את אשמתם של נתניהו ויתר הנאשמים. לאחר מכן תישמע עדותו של הראשון מעדי התביעה, אילן ישועה, ששימש בעבר כמנכ"ל אתר "וואלה" ונחשב לעד המפתח בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה).

נתניהו יידרש להיות נוכח בנאום הפתיחה של התובעת ליאת בן ארי, אך יוכל להיעדר מעדותו של ישועה לבקשתו, שעשויה להימשך מעבר למצופה.

תיקי נתניהו

תיק 4000 – (בזק-וואלה) שוחד, מרמה והפרת אמונים: לפי כתב האישום, בין נתניהו לשאול אלוביץ' (בעל השליטה בקבוצת בזק באותו זמן), הייתה מערכת יחסים של "תן וקח". נתניהו הפעיל לכאורה את כוחו ואת סמכויותיו כעובד ציבור כדי לקדם נושאים שאלוביץ' היה מעוניין בקידומם, בעוד שאלוביץ' התאים את הפרסומים על ראש הממשלה באתר "וואלה" לפי דרישותיו.

תיק 2000 – (נוני מוזס) מרמה והפרת אמונים: לפי כתב האישום נתניהו קיים שיחות עם עורך ידיעות אחרונות נוני מוזס ובאחת מהן הציע לו מוזס שוחד. לפי ההצעה, מוזס ישנה את הסיקור בעיתון ידיעות אחרונות בנוגע לראש הממשלה ומשפחתו, ובתמורה נתניהו ינצל את השפעתו כראש הממשלה לקדם חקיקה שתטיל הגבלות על "ישראל היום" ותביא להטבות כלכליות ניכרות למוזס. נתניהו אמנם לא קיבל את הצעתו של מוזס, אך לא עצר את השיחות ונתן את הרושם כי הצעת שוחד לראש הממשלה היא דבר לגיטימי שיש לשקול אותו.

תיק 1000 – (פרשת המתנות) מרמה והפרת אמונים: לפי כתב האישום, נתניהו קיבל לאורך השנים מתנות בשווי 690 אלף שקלים מידידיו מילצ'ן ופאקר ובמקביל קידם אינטרסים כלכליים ואישיים של השניים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture