תותחי נ"מ בסמוך למתקן הגרעיני בנתנז. צילום: ויקידפיה

איראן הודיעה: תקלה התרחשה הלילה ברשת החשמל של מתקן הגרעין בנתנז

דובר תכנית הגרעין באיראן אמר הבוקר כי התגלה תקלה ברשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז. לדברי הדובר לא היו נפגעים בשל התקלה. הדיווח על התקלה מגיעה יממה בלבד לאחר שטהראן החלה להפעיל צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

רשת החשמל במתקן הגרעין בנתנז שבאיראן נפגעה מ"תקלה" במהלך הלילה האחרון – כך הודיע הבוקר (ראשון) דובר תכנית הגרעין באיראן. הוא הוסיף כי לא היו פצועים או זיהום כתוצאה מהתקרית. על פי הודעתו, "למרבה המזל אף אחד לא נפצע ולא נפלט לאוויר דבר". עוד ציין הדובר כי "האירוע תחת חקירה".

הדיווח על תקלה ברשת החשמל במתקן הגרעין שבנתנז מגיעה יממה בלבד לאחר שטהראן החלה להפעיל צנטריפוגות מתקדמות להעשרת אורניום, בניגוד לתנאי הסכם הגרעין, ואחרי שנרשמה התקדמות מסוימת בשיחות בין נציגי המעצמות ואיראן בווינה.

כזכור, כלי תקשורת באיראן דיווחו אמש כי המדינה החלה להפעיל צנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6 שמסוגלות להעשיר אורניום במהירות גבוהה ביותר. לפי הדיווחים, המהלך נעשה בהוראת הנשיא חסן רוחאני לרגל יום הגרעין. עוד דווח כי מספר הצנטריפוגות אליהן החלו האיראנים להזריק גז כדי לבצע בהן "הרצה" הוא קטן יחסית.

למרות הפעילות הנמוכה בצנטריפוגות המתקדמות, נראה שמדובר במהלך סמלי שנועד לאותת לארצות הברית ולמדינות המערב על רקע המו"מ בווינה כי איראן תמשיך להפר את הסכם הגרעין כל עוד לא יוסרו הסנקציות האמריקניות. המהלך מנוגד לתנאי הסכם הגרעין שכן למדינה אסור להעשיר אורניום בצנטריפוגות מתקדמות מסוג זה.

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס לנושא ואמר כי "הסכם הגרעין העניק לגיטימציה לתכנית הגרעין של איראן ולהעשרת האורניום. זה ההישג הגדול של ההסכם מבחינתנו. הדאגות של הצד השני (המערב) לגבי תכנית הגרעין שלנו לא מוצדקות ורק עושות לאיראן בעיות כבר 16 שנה. תכנית הגרעין שלנו היא לצורכי שלום בלבד ואיננו רוצים נשק גרעיני".

כאמור, הדיווחים אודות הפעלת הצנטריפוגות המתקדמות מגיעים ברקע סבבי שיחות הגרעין בווינה בין נציגי איראן והמעצמות, בשבוע שעבר דיווחנו כי איראן מקיימת שיחות עקיפות אף עם ארצות הברית.

בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר בתום סבב השיחות הראשון כי עדיין קיימים סימני שאלה לגבי מידת הרצינות של איראן בשיחות. הבכיר התייחס לנכונותה של איראן להפגין פרגמטיות ולחזור ליישום מלא של הסכם הגרעין. "ראינו סימנים ראשונים לרצינות איראנית אבל עדיין לא מספיק", אמר.

"אנחנו בשלב ראשוני מאוד", אמר הבכיר האמריקני. "הצגנו רעיונות רציניים והדיונים היו מועילים. נשארה שאלה פתוחה האם איראן תראה את אותה פרגמטיות שארצות הברית מראה בשיחות".

כאמור, המשלחת האמריקנית לשיחות בווינה לא נפגשה ישירות עם הנציגים האיראנים אלא ניהלה איתם משא ומתן לא ישיר באמצעות נציגי האיחוד האירופי. בסיום סבב השיחות הראשון אמש הוחלט כי צוותי המו"מ יתכנסו ביום רביעי הבא בווינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture