Yonatan Sindel/Flash90

סדקים בימין? העיתונאי מ'ישראל היום' דורש – "נתניהו, הגיע הזמן לשחרר את הפקק"

בשל הקשיים בהקמת ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא הבוקר העיתונאי אריאל כהנא בטור חריף בעיתון 'ישראל היום'. בדבריו הוא כותב, "זה אולי לא צודק ולא פייר אך זה המצב. אחרי שנתיים של סחרור נוראי, הדרך היחידה להקים ממשלה בישראל היא ויתור של נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בטור חריף שפרסם הבוקר (שלישי) העיתונאי אריאל כהנא בעיתון הימין 'ישראל היום', דורש העיתונאי מראש הממשלה בנימין נתניהו שיפרוש מתפקידו כראש הממשלה. לכותרת הטור העניק העיתונאי את המילים הבאות: "נתניהו, הגיע הזמן לשחרר את הפקק".

בפתח טורו כותב כהנא, "ניסים פוליטיים מתרחשים לעיתים נדירות. ייתכן שבבחירות החמישיות, או התשיעיות או ה-21, לנתניהו יהיו פתאום 61 ח"כים שתומכים בו. אבל לעיתונאי, כמו לכל אזרח, אין אלא מה שעיניו רואות. ומה שהעיניים רואות הוא שראש הממשלה בנימין נתניהו, המנהיג המוערך שהזניק את ישראל לקדמת העולם, שהביא לה את השלום, ששדרג את כלכלתה, ששמר על ביטחונה ושחילץ אותה ממגפה, לא מסוגל לקבל את אמון הכנסת כבר ארבע מערכות בחירות".

"זו המציאות הפוליטית, טובה או רעה, מוצדקת או מעוותת, הגונה או אכזרית. זה פוצע את הלב, במיוחד לאנשים כמוני שליוו את נתניהו מקרוב. אך ככל שאדם יכול לצפות את העתיד, המציאות הזו לא תשתנה. הריאל פוליטיק הוא שנתניהו הוא איש הציבור היחיד שאם יזוז במעט מתפקידו הנוכחי, תתאפשר הקמת ממשלה בישראל. אם בנט או סער, או ליברמן, או לפיד, או מיכאלי, או סמוטריץ', יעזבו עדיין לא תקום ממשלה, משום שאף מפלגה לא תשנה את עמדתה בנוגע אליו. לעומת זאת, אם נתניהו יתגמש ניתן יהיה להקים ממשלה ברגע".

עוד הוסיף כהנא בטורו החריף, "זה אולי לא צודק ולא פייר אך זה המצב. אחרי שנתיים של סחרור נוראי, הדרך היחידה להקים ממשלה בישראל היא ויתור של נתניהו. הרעיונות מסתובבים בחלל האוויר. בכיר אחר מהליכוד שיחליף אותו. רוטציה מעוגנת בחוק וערובות אחרות. לא הפרטים חשובים אלא העיקרון. בלי נכונות של נתניהו לשחרר את הפקק, לא תוקם ממשלה בעתיד הקרוב או הרחוק. ודאי וודאי שלא תוקם ממשלה לאומית, שתחולל את הרפורמות במערכת המשפט, תדאג להתיישבות ובכלל תהלום ערכיהם של נתניהו ומצביעיו".

"מדוע אין ממשלה אחרת? כי לממשלה הנשענת על מפלגות אוהדות טרור – ולא חשוב מי יעמדו בראשה – אין רוב בכנסת. יש בבניין מספיק אנשים כמו חיים כ"ץ, איילת שקד, מאיר פורוש, זאב אלקין ואחרים, עם עמוד שדרה ערכי שלא יאפשרו זאת. (ומילה על מהות העניין – האם באמת השתגענו, ביום הזיכרון להקים ממשלה שזכות קיומה מאוהדי הרצח של חיילנו וילדינו?!)".

"גם עריקים לא יופיעו. בארבע מערכות על פני שנתיים איש לא עבר מחנה. מי שטוען שהדבר יקרה הפעם, צריך להוכיח זאת. היש מסלול אחר לממשלה? אם יש לנתניהו שפן, קסם, טריק או שטיק – בבקשה שיראה לנו את 61 האצבעות. הלוואי. אני הקטן לא רואה אותן".

לקראת סיום כתב כהנא, "אישית אני מלווה את נתניהו כבר 25 שנה. בבחירות 1996 עמדתי בצמתים עם תמונותיו. כעיתונאי, מאז שב לראשות ב-2009, כשהכל דיברו על 'בידוד מדיני', אני כתבתי שישראל פורחת. כשלעגו לקשריו עם פוטין טענתי אני בשבחם. כשהשמיצו את נאומיו בקונגרס, דיברתי על גדולתם. כשוויתר על שערי הבידוק בהר הבית הצדקתי את נסיגתו. וכשביקר בעשרות בירות בעולם – לקול לעגה או התעלמותה של רוב התקשורת – עמדתי אני ותיארתי את עוצמתו. הוא יודע זאת. כך שאיני צריך הטפות".

"הבעיה אחרת והיא קשה. אין לנתניהו רוב. וכל עוד אנו בדמוקרטיה זה הנדבך הנדרש לניהול המדינה. הא ותו לא. לכן בערב יום הולדתה ה-73 של ישראל, המדינה לה הקדיש חייו, צריך לבקש מנתניהו עוד מעשה אחד. למענה. למענו. למעננו", סיים העיתונאי אריאל כהנא את טורו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אסור להכנע לחרמות, מחר זה יהיה מישהו אחר, צריך לשים לזה סוף, המפלגה מחליטה מי שמייצג אותה, את כל אחד אפשר להחרים, ככה לא מנהלים מדינה

טיפש הם לא רוצים את הראש שלו, הם רוצים שהימין לא ישלוט. על ידי הפחד מהבגץ

למה מפרסמים את השטויות שהוא כותב? בושה וחרפה!
אולי השמאל יוותר כי הוא לא מצליח להפיל את הימין דרך נתניהו?
רוב העם היהודי רוצה אותו כראש ממשלה!
איך הוא לא מתבייש לכתוב זאת – ואתם לפרסם זאת…

הדרך היחידה הוא כך
1. שביבי יוותר לסער
2. שסער יוותר לביבי
3. שסמוטריץ יוותר לעבאס
4. שאיווט יוותר לליצמן
5. שבנט יוותר על הכסא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture