שִׁירַיִם היישר מקרעסטיר: האדמו"ר שעדיין שומר על ההנחיות והנכד שזכה לכבוד מלכים

יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמו"ר שהמריא ברגע האחרון לקרעסטיר, האדמו"ר שנצפה ברחובות צפת וראש הישיבה שקיבל ניחומים בסלון הבית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את המדור פותח 'שיריים' בצל סיום ההילולא הגדולה ביותר בשנת הקורונה האחרונה, הלא הוא יום היארצייט של מחולל הישועות בקרב הארץ רבי ישעי' בן ר' משה מקרעסטיר זיע"א. החל מתחילת השבוע האחרון אלפים נהרו להונגריה ובדרך לא דרך, למרות הסגרים וההגבלות במדינה האדומה – הצליחו להגיע למחוז חפצם לחיים לשמחה ולשלום.

גם 'שיריים' עצמו היה אמור לארוז את מטלטליו ולהמריא למקום מנוחת הצדיק, אלא שבעקבות שינויי לו"ז צפופים הוא וויתר על כרטיסו והעניק אותה לאחד מידידיו הקרובים שקרע שערי שמים להצלחת כלל ישראל ולהצלחת המשלח – 'שיריים' בכבודו ובעצמו, בטוח שתפילותיו עשו פרי.

ראשו של 'שיריים' מעט כואב עליו לאחר שלראשונה בהיסטוריה נצפה ה'מטס' בשמי עירו המעטירה, הלא היא מודיעין עילית, 'שיריים' שלא רגיל בכגון דא, הביט אל השמיים וראה את המחזה, לאחר מכן חשב שוב פעם והגיע למסקנה שמא היה אסור עליו לצפות בדבר שכזה, עד עכשיו הוא מסתפק. תשובות במענה לשאלה המורכבת ניתן לשלוח ל'שיריים'.

ומכאן לשאר אירועי השבוע החולף. סמוך לכניסת השבת מכשירו של 'שיריים' לא הפסיק לרטוט, חשש כבד עלה בליבו שמא ישנה בשורה דרמטית, אך דקות לאחר מכן הוא הבין שהרעש הבלתי פוסק הוא שליחת ההודעות הרבות עם התיעודים של גדולי האדמורי"ם מכינים את חלת המפתח – "שליסל חלה" ביידיש כנהוג. 'שיריים' נהנה לראות את האדמו"ר ממיאלען שליט"א מחורר את הבצק במפתח תוך כדי פתיחת שערי שמים.

ובתחילת השבוע עשה 'שיריים' גיחה לטלז סטון שם ראה כיצד כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א יוצא ממעון הנופש לאחר תפילת שחרית יחד עם מקורביו ומקיים את מנהג ברכת האילנות כנהוג. אמש האגדי תיעד.

ומי שהגיע למערת המכפלה שבחברון הוא כ"ק האדמו"ר מלעלוב ירושלים שליט"א שהגיע יחד עם קבוצה מצומצמת מחסידיו לתפילת שחרית השבוע, לאחר התפילה נשא הרבי דברי חיזוק לקראת פתיחת זמן קיץ שהחל בראש חודש אייר.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה שליט"א שחזר מאנטוורפן בשבוע שעבר פקד את ציון זקנו שבבית החיים בגבעתיים זאת לרגל היארצייט המ"ב לזקנו בעל ה'כנסת מרדכי' זיע"א. הרבי הגיע עם קבוצת חסידים והעתיר על הכלל ועל הפרט. 'שיריים' שנמצא בכל מקום מיהר לתעד.

ובצל הפלונטר הפוליטי המתמשך זה עידן ועידנים הגיע יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' למעונו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' מרן הגר"מ מאזוז שליט"א. ראש הישיבה הבהיר לח"כ כי צריך לעשות הכל על מנת להקים ממשלת ימין יציבה במהירות. 'שיריים' אף יודע לומר כי ראש הישיבה המליץ לח"כ הסרוג להיתמך בידי יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שכבר כמעט קיבל תעודת כשרות לשמש כגוי של שבת. כך או כך, 'שיריים' מקווה מאוד שתקום כבר ממשלה בישראל, או שבעצם אולי עדיף שלא.

גולת הכותרת של השבוע האחרון הייתה ביקורו של הרה"צ הצעיר בממלכת בעלזא רבי שלום רוקח שליט"א נכדו בכורו של כ"ק האדמו"ר אשר המריא בשליחותו לארה"ב שם הוא התקבל בכבוד מלכים. הוא ביקר במוסדות החסידות במקום ואף עלה לביקורים במעונם של גדולי האדמורי"ם. אצל דודו כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א בקריית יואל זכה הנכד לחביבות מיוחדת.

ומי שעוד הגיע השבוע לקריית יואל היה רבי יאשיהו פינטו שהגיע לביקור במעונו של הרבי מסאטמאר, השניים שוחחו במשך שעה ארוכה. לאחר מכן נסע רבי יאשיהו לאוהל אדמור"י סאטמאר במקום. 'שיריים' הגיע בדיוק שראב"ד מרוקו יצא מהרכב והוא הצליח לתעד אותו בסצנה מלכותית עם הגלימה המסורתית בסמוך לרכב השרד והיוקרתי.

בנו הצעיר של כ"ק האדמו"ר מגור רבי דוד אלתר שליט"א נצפה השבוע בשעת לילה מאוחרת בציון הרשב"י זיע"א במירון זאת כהכנה לקראת יום ההילולא בל"ג בעומר שיתקיים כמידי שנה בשנה ללא שום הגבלות וללא מסיכות.

אפרופו מירון, מי שעוד נצפה במקום היה בנו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא הרה"צ רבי אהרן מרדכי שליט"א שהגיע למקום בחצות לילה לקראת שמחת הבר מצווה הגדולה לבנו שיחי'. 'שיריים' הציץ מהחלון ותיעד.

'שיריים' יצא השבוע לעיר צפת לתפוס קצת שמש רגע לפני זמן קיץ הפורה בע"ה, בדרכו הוא הבחין בכ"ק האדמו"ר מתולדות אהרן שהגיע אף הוא למקום בכדי לפוש קמעא קודם ההדלקה הגדולה בל"ג בעומר, הדלקה שסוחטת ממנו את כל הכוחות.

אפרופו צפת, כ"ק האדמו"ר מנדבורנה צפת ככל הנראה עדיין שומר על כללי זהירות הקורונה, כך עולה מתיעוד שהגיע לידיו של 'שיריים' בו נראה כיצד הרבי מויז'ניץ מבקרו במעונו שבצפת, הרבי מנדבורנה ישב בקצה האחד של השולחן ומרן האדמו"ר מויז'ניץ ישב בקצה השני של השולחן.

וראש ישיבת 'אהבת שלום' הגר"י הלל היושב שבעה במעונו על פטירת אמו הצדקנית ע"ה קיבל השבוע את הגר"י גנס מרבני שכונת מטרסדורף בירושלים אשר ניחם אותו במשך שעה ארוכה בסלון הבית.

מי שעוד המריא לקרעסטיר השבוע היה כ"ק האדמו"ר ממעזיבוז' שיצא יחד עם קבוצת חסידים למקום. 'שיריים' תיעד את הרבי יורד מהמטוס עם נאמניו בקודש ר' יעקב זינגר שעמד מאחור והבה"ח דודי פוקס שסחב את המטלטלין במסירות מופלאה.

גם האדמו"ר מהרי"ד מלעלוב שליט"א נצפה השבוע בארה"ב, רכב השרד המתין לאדמו"ר שיצא משדה התעופה בדיוק כשגשם כבד החל ניתך ארצה.

האדמו"ר מויז'ניץ מאנסי יצא לשבת מיוחדת באוקראינה יחד עם נגידי החסידות, 'שיריים' ראה כיצד הרבי יורד מרכב הסעות, לתמיהתו הוא הציץ פנימה וראה פאר והדר שלא ראה כבר זמן רב. 'שיריים' החליט לשתף את התמונות גם כאן לכבוד התורה ולומדיה.


עם סיום המדור ייאחל 'שיריים' ברכת שבתא טבא לאלפי הקוראים די בכל אתר ואתר.

לפניות, תגובות ולשליחת חומרים בנושא המדור וחצרות הקודש ניתן לשלוח לכותב השורות, במייל: [email protected]

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture