איך נראית שגרה? הקלות משמעותיות נכנסו לתוקף החל מהבוקר • כל הפרטים

Yonatan Sindel/Flash90

איך נראית שגרה? הקלות משמעותיות נכנסו לתוקף החל מהבוקר • כל הפרטים

הוסרה חובת עטיית מסכה בשטח פתוח, אך חובת עטיית מסכה בשטח סגור – עדיין נשארת בתוקף • במקביל ולאחר חודשים שהיו בבתים, מערכת החינוך חוזרת לפעילות מלאה וכמעט שגרתית • 'חדשות JDN' עשוה לכם סדר בהקלות שנכנסו לתוקף היום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הקלות משמעותיות בהגבלות הבריאותיות שהוטלו על אזרחי ישראל בעקבות מגפת הקורונה יוצאים היום (ראשון) לדרך. בראש החלטות משרד הבריאות כמובן היא ההחלטה לבטל את החובה לעטות מסכות בשטחים פתוחים. 'חדשות JDN' עשוה לכם סדר בהקלות שנכנסו לתוקף היום.

הצו הפוטר אותנו מלשים מסכה בשטחים פתוחים מגיע שנה בדיוק אחרי שנחתם הצו המחייב את כלל האזרחים לעטות מסכות, צו שנחתם ב-12.4.2020. כאמור, משרד הבריאות החליט לבטל את החובה לעטות מסכות בשטחים פתוחים, אולם חובת עטיית המסכות בשטחים סגורים נשארת בעינה. כמו כן, בשטחים פתוחים בהם יש התקהלות עדיין קיימת חובה לעטות מסכות. עוד הוחלט כי אין חובה לעטות מסכה גם בשטח המגורים האישי.

עוד הוחלט במשרד הבריאות על חזרה לפעילות מלאה של מערכת החינוך – מסגרות הלימוד חוזרות מהיום לפעילות וכלל התלמידים ישובו ללמוד בכיתות מלאות בכל השבוע וללא הגבלת מעבר בין הכיתות וחלוקה לקפסולות. למרות ההקלה המשמעותית במתווה החינוך, התלמידים עדיין יחויבו לעטות מסכות במבנים סגורים, להקפיד על היגיינה אישית, אוורור כיתות ושמירת מרחק ככל האפשר בשיעורים ובהפסקות.

כמו כן, עדיין קיים איסור על הורים לילדים בגן ללוות אותם אל תוך מבנה סגור. בנוסף, קיים איסור ללון תחת כיפת השמיים במסגרת טיולים. במסגרת החלטת הממשלה, מתאפשר זמן התארגנות של עד שבוע נוסף (עד 25 באפריל) למוסדות חינוך שיזדקקו לכך בכדי ליישם את ההקלות החדשות.

לגבי התקהלות הוחלט כבר לפני כשבועיים באישור הממשלה על מספר תקנות והקלות בהגבלות על התקהלויות. עד כה הותר ל-20 איש להתקהל בשטח סגור ול-50 בשטח פתוח, בפועל מלפני שבועיים גדלה ההתקהלות בשטח פתוח ל-100 בני אדם. מגבלת ההתקהלות בשטח סגור נותרה כשהייתה. תפוסת הקהל באצטדיוני ענק במקומות פתוחים הכפילה את עצמה וגדלה מ-5,000 משתתפים ל-10,000. גם באצטדיונים ובאולמות ספורט סגורים גדלה התפוסה ל-40% ועד 4,000 במקסימום.

למרות שורת ההקלות, בתי הכנסת והמקוואות עדיין פועלים תחת הגבלות של התו הירוק, כלומר התפוסה עומדת על 20 איש במבנה סגור ועד 100 מתפללים בשטח פתוח. באולמות הגדולים יותר שמכילים אלפי מקומות, התפוסה נעה בין 30% ל-50% משטח המקום, זאת בהתאם לגודל האתר. באירועים שאינם בישיבה ו/או עם מזון בשטח פתוח, גדלה התפוסה מ- 500 איש ל-750.

לגבי תעופה ותחבורה הממשלה אישרה את הגדלת התפוסה באוטובוסים המסיעים את הנוסעים בנתב"ג אל כלי הטיס ומהם מ-50% ל-75% מהתפוסה המקסימלית. במקביל הממשלה החליטה לפתוח את השמיים לתיירות חוץ החל מ-23.5, בשלב הראשוני לקבוצות מחוסנים ממדינות זרות. בהתאם לתוצאה של השלב הראשוני, הממשלה תחליט כיצד לנהוג בהמשך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture