Olivier FItoussi/Flash90

סמוטריץ' תוקף את בנט: "התעתוע שלך מול הימין והשמאל צריך להסתיים"

יו"ר הציונות הדתית אף קרא ליו"ר תקווה חדשה להצטרף לגוש הימין והצהיר: "גדעון ידידי, אני מתחייב לעמוד לצידך". סמוטריץ' התייחס לאפשרות לקיים בחירות ישירות ואמר: "אני מאמין שלא נצטרך את זה". עוד טען כי "אף אחד מהמפלגות הלאומיות שמתכנן להקים ממשלה עם תומכי טרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו ליו"ר ימינה נפתלי בנט להחליט האם הוא מצטרף לגוש הימין בראשות נתניהו או לגוש השמאל. לדברי סמוטריץ', בנט חייב להכריע, "נפתלי, התעתוע שלך מול הימין והשמאל צריך להסתיים, לאזרחי ישראל מחויב לדעת לאן פניך", אמר.

סמוטריץ' אף קרא ליו"ר תקווה חדשה להצטרף לגוש הימין והתחייב: "גדעון ידידי, אני מתחייב לעמוד לצידך", הצהיר. יו"ר הציונות הדתית התייחס לאפשרות לקיים בחירות ישירות על קרע ההצעה אותה מקדמים בש"ס ואומר: "אני מקווה ומאמין שלא נצטרך את החוק לבחירות אישיות".

עוד אמר סמוטריץ' בישיבת הסיעה: "המצב הפוליטי בישראל מחייב הקמת ממשלת ימין, הקמת ממשלה שתלויה באויבי ישראל ממשלה כזו תהיה מסוכנת לישראל". לדבריו, "אין אף אחד מהמפלגות הלאומיות שמתכנן להקים ממשלה עם תומכי טרור".

בפתח דבריו התייחס יו"ר הציונות הדתית לטרור נגד יהודים בעלי חזות דתית: "המדינה בוערת, בריונים ערבים פורעי חוק בערים המרכזיות במדינת ישראל מובילים מסע אנטישמי של פגיעה ביהודים רק בשל היותם יהודים. אני רוצה לחזק את כוחות הביטחון וקורא לשרים האחראיים לתת הוראה לגדוע באחת את ההתפרעויות של שונאי ישראל כנגד יהודים ברחבי הארץ". לדבריו, "זו מציאות שלא ניתן לקבל ושחושפת טפח נוסף ברפיון ידיה של מערכת המשפט הישראלית שלא אחת מתאכזרת לרחמנים ומרחמת על אכזריים".

"הימים ימי ספירת העומר, ימים בהם עם ישראל סבל מפירודים נוראים ושלא נהגו כבוד זה בזה. והשבועות האלו, של ימי הזיכרון והעצמאות בואכה יום ירושלים וחזרתנו לחבלי המולדת ביהודה ושומרון. כבר קרוב לשנתיים, אנחנו נמצאים בפלונטר פוליטי ובמחלוקות שלא מאפשרות לנו להמשיך ולבנות את המפעל הציוני שכולנו חלק ממנו ורוצים בטובתו".

"אובייקטיבית, המצב הפוליטי הוא כזה שמאפשר הקמת ממשלת ימין, ממשלה שהרוב המוחלט של אזרחי ישראל חפץ בה ומבקש את הגשמת ערכיה. אבל יש מחלוקות ומשקעים וכעסים ושום דבר לא מתקדם".

"הקמת ממשלה שנשענת ותלויה במי שמזדהים עם אויבי ישראל, מחבקים ומעודדים מחבלים, אינם מקבלים את מדינת ישראל כמדינה יהודית, ומנסים להשיג באמצעים שלטוניים את מה שלא הצליחו אויבינו להשיג במלחמה – מסוכנת למדינת ישראל, וחובה למנוע אותה. אני שב ומתחייב, כפי שעבר עשיתי פעמים רבות, לעשות הכל כדי למנוע את איוולת הקמתה".

"אין לי ספק שלמרות קולות מבולבלים שנשמעים בשולי מחנה הימין, אף אחד מראשי מפלגות הימין לא באמת מעלה בדעתו להקים ממשלה שכזו", טען סמוטריץ'. "ראש הממשלה אמר בקולו בצורה ברורה שזה לא יקרה, וכמוהו גם ידידיי נפתלי בנט וגדעון סער. שלושתם אנשים אחראיים ששמים את מדינת ישראל בראש מעייניהם ולא יסכנו את עתידנו ולא יפקידו אותו בידי מי שמטרתם היא הרס החזון הציוני". לדבריו, "זה ברור לי ואני מציע להוריד את הספין הזה מסדר היום".

"מי שמאשים את העמדה חפצת החיים הזו של העם היהודי, עמדה שמסרבת להכיר כשותף לגיטימי, להעצים ולתת כח שלטוני למי שמסרבים להכיר בזכות קיומה כמדינה יהודית ומזדהים עם הגרועים שבאויביה, מי שמאשים בפופוליזם את העמדה הזו בגזענות מיישר קו עם מי שקבעו בצביעות אנטישמית שהציונות היא גזענות. כמדינה יד לנו אחריות על אזרחיה הערבים ונעשה הכל כדי לממש אותה, להחזיר את המשילות, את החוק ואת הסדר ולהיאבק ללא פשרות בפשיעה הגואה בחברה הערבית. אבל לא נעשה זאת דרך מי שמבקשים להיבנות מהשיח הכביכול אזרחי הזה ולחזק את כוחם כדי לשלול את קיומנו ולא נהפוך בדרך את מדינת ישראל לבת ערובה שלהם".

"אז מה כן?", תהה, "אנצל את הבמה לקרוא לחבריי ראשי מפלגות המחנה הלאומי לשנות את נתיב המלחמות הפנימיות ולהקים ממשלת ימין יציבה שתעבוד למען אזרחי ישראל".

יו"ר הציונות הדתית קרא לסער להצטרף לממשלת ימין ותקף את בנט, "גדעון, אני מתייצב לימינך, נעבוד יחד ונמצא את הדרך להקים ממשלת ימין טובה עבור אזרחי ישראל. נפתלי, התעתוע הפוליטי והמשחק המקביל שלך עם השמאל ועם הימין משמר את הכאוס הפוליטי".

"הקמפיין הסתיים, הגיע הזמן להכריע, האם אתה מעוניין בממשלת ימין או בממשלת שמאל, כשתכריע, אפשר יהיה להקים ממשלה. כל עוד אתה יושב על הגדר, ממתין לכשלונו של נתניהו כדי להקים ממשלה עם לפיד, העבודה ומרץ תוך הפרת כל הבטחות הבחירות שלך, לא ניתן לצפות משחקנים אחרים, שמחשבים גם הם את עתידם הפוליטי, להיכנס את המגרש ולהתחייב להקמת ממשלת ימין".

"לאזרחי ישראל מגיע לדעת לאן פניך, זה יבהיר להם, ויבהיר לכל השחקנים איך ניתן להקים ממשלה. בשעות הקרובות תהיה הצבעה על הוועדה המסדרת – הגיע הזמן שתחליט – אתה עם הימין או עם השמאל".

סמטריץ' פנה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אני קורא לך, תעשה כל שביכולתך לבנות גשרים ואמון עם חבר הכנסת סער. העם מצפה מאיתנו להתגבר על המשקעים, לעשות ויתורים הדדים ולהצליח להקים ממשלה טובה לעם ישראל". לדבריו, "אני מאמין שזה אפשרי, עוסק בכך לילות כימים מאז למחרת הבחירות, ומוכן להירתם לכל משימה כדי שזה שיקרה. ואני מאמין בכל ליבי שבעזרת השם כך יהיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture