Yonatan Sindel/Flash90

בנט מצהיר: "אם בליכוד ייכשלו, אפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית" • צפו

יו״ר ימינה תקף בחריפות את ראש הממשלה וטוען כי הוא לא מעוניין בהקמת ממשלה. בנט התייחס להתקפות עליו ועל מפלגתו מצד הליכוד והכריז על סדר העדיפויות מבחינתו למהלכים הבאים במגרש הפוליטי, "יש אפשרות שניאלץ ללכת לבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

יו״ר ימינה, נפתלי בנט, תוקף הערב (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטוען כי הוא מעוניין בבחירות ולא בהקמת ממשלה. בהצהרה לתקשורת שמסר הערב אמר בנט: "מדינת ישראל זקוקה באופן דחוף לממשלה טובה, יציבה ומתפקדת". לדבריו, "עם כל הכבוד למהלכים הפוליטיים שמתרחשים כבר שנתיים כאן בכנסת, יש בחוץ בני אדם".

בנט טען כי הבהיר לראש הממשלה שימינה תתמוך בממשלה בראשותו אך לאחרון היו תוכניות אחרות, "לפני שבועיים קיבל מר נתניהו מנשיא המדינה את המנדט להקים ממשלה. אמרתי מיד לנתניהו שיש לו את האצבעות של סיעת ימינה, כדי להקים ממשלת ימין". לדבריו יו"ר ימינה: "לצערי, למרות שעות ארוכות וימים ארוכים של השקעה מצידנו, נוכחתי שבעוד אנחנו מנסים להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף".

"הוא חושש ללחוץ על מי שטיפס על עצים גבוהים", הוסיף בנט ורמז על שתיקת נתניהו אל מול ההתקפות של סמוטריץ' על רע"ם, מפלגה שהייתה התקווה היחידה של גוש הימין להקמת ממשלה. "בנט המשיך לפרט כי נתניהו, "לא מוכן להציע פשרות לסער, וחותר רק לדבר אחד – עוד בחירות, חמישיות במספר, הפעם בעטיפה של בחירות ישירות".

"נתניהו בעצם אומר – אם לי אין ממשלה, לאף אחד לא תהיה ממשלה. נלך שוב לבחירות, חמישיות, שישיות ושביעיות", המשיך לתקוף וקבע, "אי אפשר להמשיך ככה. מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים".

לדבריו, "המשמעות של עוד בחירות הן עוד מיליארדים לפח, במקום לחינוך ולתשתיות זה יילך לקלפיות, ועוד חודשים ארוכים של שיח שנאה וקיטוב. בעוד שהעם רוצה ממשלה, נתניהו מעדיף בחירות. אמרתי ואני חוזר ואומר – לזה אני לא אסכים".

בנט התייחס להתקפות עליו ועל מפלגתו מצד הליכוד, "התקפות של הליכוד היו צפויות והן לא עושות עלי רושם", טען. "נדמה לי שגם הציבור הימני מאס בסגנון הזה. אני מחויב לערכיי ולאזרחי מדינת ישראל".

בנט הכריז על סדר העדיפויות מבחינתו למהלכים הבאים במגרש הפוליטי: "כדי שלא יהיו ספקות, הנה סדר הדברים מבחינתי: עדיפות ראשונה – להקים ממשלת ימין. נתניהו, יש לך אותנו, לך תקים ממשלה.. יש עוד 14 יום, הזמן לא נגמר. זה אפשרי. אם בליכוד ייכשלו במשימה, אז בעדיפות שנייה, אני אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית, בתנאי שהיא תהיה ממשלה טובה, יציבה ומתפקדת, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים, העקרונות והשקפת העולם הלאומית שלי. אני עוד לא יודע לומר שזה אפשרי, אבל אני מבטיח לנסות בכל כוחי. רק אם שתי האפשרויות הללו, ממשלת ימין או ממשלת אחדות לאומית, לא יתאפשרו, רק אז בלית ברירה ניאלץ ללכת לבחירות במתכונת כזו או אחרת".

לסיום אמר: "אני מבטיח להמשיך לפעול בכל כוחי על מנת להקים ממשלה, ומוכן לשלם מחירים אישיים כבדים ומתקפות מכל הצדדים, אני שמח לקבל את זה כדי להחזיר את מדינת ישראל ליציבות ולתפקוד. כולנו נמצאים בתקופה לא קלה, אבל אני פוגש אתכם כל יום בשטח, אני רואה עם מופלא, ובעזרת השם נצא מהמשבר הזה יחד".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדבר יפה. אישית לא מאמין למילה שאומר, מי שחבר בעבר עם לפיד לדפוק את עולם התורה , את בורא עולם, לא מאמין לו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture