Yonatan Sindel/Flash90

סמוטריץ' בפתח ישיבת הסיעה: "בואו נתעלה לגודל הרגע ונקים יחדיו ממשלה ימנית חזקה"

יו" הציונות הדתית אמר הצהריים כי "אירועי הימים האחרונים, בירושלים, בדרום, ובזירה האיראנית מזכירים למי מאיתנו ששכח את האתגרים שמולם ניצבת מדינת ישראל. טוב שיש לנו אויבים שמזכירים לנו את זה מידי פעם. חלקם למרבה הצער יושבים כאן בכנסת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר הצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו כי, "בימים האחרונים אנחנו חווים גל של מעשי בריונות והתעללות אנטישמית ולאומנית, לא רק מכאיבה, אלא גם מבזה ומשפילה, יהודים באשר הם, ומכוונת לפגיעה בסמלי לאום ושלטון. אני מציע לכולנו להקשיב למה שאומרים הפורעים – למניע ולשאיפות הלאומיות שלהם, ולא לטמון את הראש בחול ולספר לעצמנו סיפורים. מדובר באויב שמנהל נגדנו מלחמה. לא קיפוח ולא מדרגות".

"מאבק לאומי, שהוא המשך של למעלה ממאה שנות מאבק ערבי נגד זכותם של היהודים לשוב לארצם ולקיים בה שלטון עצמאי. ברמה הטקטית משטרת ישראל עושה כמיטב יכולתה, ואני מבקש לשלוח מכאן חיזוק לשוטרים ולמפקדים שעושים לילות כימים. אבל התוצאה רחוקה מלהשביע רצון. החסר הוא חסר מערכתי. במקום דירקטיבה מדינית ברורה ונחושה יש התעלמות של המנהיגות מהמציאות כהוויתה, ושליחה של השוטרים לנהל את האירועים משל היו הפרות סדר אזרחיות גרידא".

"הגיע הזמן לאזור אומץ ולקרוא לילד בשמו: המאבק על המדינה היהודית לא תם. אנחנו בעיצומו של פרק חשוב ומשמעותי בתוכו. אלו מעשים פוגעניים שמטרתם לא רק לפגוע פיזית, אלא להשפיל ולבזות כל מה שנראה כמייצג את עם ישראל ואת מדינת ישראל. להפחיד, להרתיע, וע"י כך לגרש בפועל את עם ישראל ואת מדינת ישראל מהשטח ה"ערבי": בלוד. ביפו. בירושלים".

"ביסוד האלימות הבריונית והמשפילה עומדת השאלה: מי בעל הבית כאן? מי בעל הבית בערים המעורבות? האם היהודים שם הם "מתנחלים" או תושבים לגיטימיים? מי בעל הבית בירושלים?. ברקע השאלה של "מי בעל הבית כאן" ניצבות כעת הבחירות לרשות הפלסטינית, והשאלה – שלא זכתה עד עכשיו למענה ישראלי – האם הבחירות יתקיימו גם בירושלים?".

"האם ירושלים היא בירת ישראל, או חלילה חלק מהרשות הפלסטינית. העובדה שישראל לא נתנה עד עכשיו תשובה עקרונית, חד משמעית, ונחושה לשאלה הזו – היא חרפה לאומית. הניסיון לשחק "בליים גיים" על שאלת הריבונות הישראלית בירושלים – הוא שורש כל רע. והוא גורר גם את הגמגום המתמשך בשאלת התנועה הבטוחה של יהודים בכל רחבי העיר, בכל שעות היממה, ברכב וברגל. כאמור, זו אינה שאלה של היכולת המשטרתית. זו שאלה של דירקטיבה מדינית".

סמוטריץ' הוסיף, "אבו-מאזן הוא דיקטטור חלש ולא לגיטימי, שלרגע לא התכוון לאפשר באמת עריכת בחירות דמוקרטיות ברשות הפלסטינית, וזאת מן הטעם הפשוט – הוא יודע שהוא יפסיד בהן. חמאס יעלה לשלטון ובסבירות גבוה יעשה לאבו-מאזן ומשפחתו את מה שהוא עולל לאנשי הפת"ח בעזה. הגגות, כזכור, שימשו שם תפקיד מרכזי".

"אבו-מאזן מוביל נגד ישראל לוחמה משפטית מסוכנת בבית הדין הבינלאומי בהאג ולישראל אין שום אינטרס בשימור שילטונו. הניסיון השקוף שלו לגלגל עלינו את האחריות לביטול הבחירות הוא משחק ילדים מגוחך, ושיתוף הפעולה של ישראל עם משחק ההאשמות הזה, על חשבון שלילה חד משמעית של כל זיקה בין ירושלים לרשות הפלשתינית, ותוך כניעה מסוכנת לטרור ולאלימות – הוא טעות קשה שאנו עלולים לשלם עליה מחיר כבד חלילה".

"שאלת ירושלים המאוחדת, שמעולם לא נמסרה ולא תימסר לידיים זרות, ודאי לא לידיים המגואלות בדם של הרש"פ – חייבת לקבל מענה מדינתי נחוש בכל המישורים: מול הפורעים – קודם כל אפס התקפלות! במקום זאת ענישה מרתיעה. הרחקה מירושלים בצווים מינהליים של כל מי ששותף, במעשה או בהסתה, לבריונות הזו. עוצר לילי וגביית מחיר כבד ומרתיע, כולל מחיר כספי על נזקי גוף ורכוש. יש סל פעולות אכיפה, חוק וסדר שלא התחילו בכלל להפעיל בגלל העדר דירקטיבה מתאימה".

"מול הרשות הפלסטינית – הבהרה בדיבורים ובמעשים שירושלים אינה למסירה, וכל אלימות רק תביא לתוצאה ההפוכה: סילוק כל הגורמים השלטוניים הפלסטינים מירושלים. ולמרבה הצער ישנם הרבה כאלה שפועלים בחסותה של ישראל, בניגוד לחוק ובניגוד להסכמים, באין מפריע.
על ישראל להבהיר כי היא לא תאפשר עריכת בחירות לרשות הפלסטינית בירושלים ולא תאפשר לתושבי ירושלים להגיש מועמדות. אם אבו מאזן רוצה להיתלות בהחלטה הזו כדי להמשיך בשלטון הדיקטטורי וחסר הלגיטימציה שלו – שיבוסם לו".

"מול העולם – נדרשת מערכת הסברה שבמרכזה הבריונות האנטישמית מצד אחד (מחזות שבפריז או בניו יורק היה ברור שהם אנטישמיים) וזכותנו על ירושלים מהצד השני. מול אזרחי עם ישראל – הבטחת חופש תנועה בטוח וחיים יהודיים בכל חלקי העיר תוך אפס סבלנות לגילויי אנטישמיות לאומים מצד הערבים".

"וכמובן, כתשובה ציונית הולמת – חיזוק כל המוסדות השלטוניים שלנו במזרחה של העיר, וחיזוק ההתיישבות. אני קורא לראש הממשלה אשר עוד היום את הפקדת תב"ע עטרות. אנו מתקרבים ליום ירושלים. זה הזמן לומר בקול גדול, לעצמנו, לאויבינו, ולעולם: ירושלים עיר הנצח לא לחלוקה, לא למסירה, ולא להפקרה".

"אני מודיע כי מפלגת הציונות הדתית תקים באופן מידי מוקד משילות שיקבל פניות מאזרחי ישראל על תופעות של אבדן המשילות. בירושלים, בלוד, ביפו, בנגב ובגליל, ובכל מקום אחר בארץ ישראל, ויוודא טיפול נחוש באגרוף ברזל מצד כלל הרשויות הרלוונטיות. אני קורא לאזרחי ישראל לא לקבל את אבדן המשילות והביטחון האישי כגזרת גורל ולהרים חלילה ידיים אלא לפנות אלינו וביחד נעזור למדינת ישראל חזור לעצמה, לחזור לאמונה ולביטחון בצדקת הדרך ולנצח".

עוד אמר יו"ר הציונות הדתית בהצהרתו, "ומכאן לעניינים הפוליטיים: אירועי הימים האחרונים, בירושלים, בדרום, ובזירה האיראנית מזכירים למי מאיתנו ששכח את האתגרים שמולם ניצבת מדינת ישראל. טוב שיש לנו אויבים שמזכירים לנו את זה מידי פעם. חלקם למרבה הצער יושבים כאן בכנסת ישראל בחסות בג"ץ, ולמרבה האבסורד יש עדיין מי שחושבים שאפשר להסתמך עליהם בהקמת ממשלה ולהפוך את מדינת ישראל לבת ערובה ותלויה בהם".

"נדמה לי שאפשר כבר לומר די! תפתחו את העיניים ותורידו את האיוולת הזו מסדר היום. עמידה באתגרים האלה דורשת ממשלה ימנית יציבה, חזקה והומוגנית, שתתבסס על מפלגות שמאמינות בצדקת דרכה של הציונות ויש להן אומץ ויכולת להמשיך לכת בדרך הזו ולנצח.
לא עושים את זה עם מפלגות מזהות תהליכים ואכולות שנאה, עצמית שחבריהן מזדהים עם האויב ומפנים תמיד את האצבע המאשימה לצד היהודי והישראלי".

"אני מציע לך, נפתלי ידידי, רגע לפני שאתה חותם הסכם קואליציוני שיהפוך את מרב מיכאלי, ניצן הורביץ, תמר זנדברג ויאיר גולן לשרים בכירים בממשלתך, לעבור על חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלהם ולהקשיב לראיונות שלהם בתקשורת בימים האחרונים. אם אחרי העמדות המעוותות והמקוממות שהם השמיעו שם אתה עדיין רוצה להקים איתם ממשלה אז הלכת לאיבוד כנראה באופן חסר תקנה. אני מקווה מאוד שלא זה המצב".

"אדוני ראש הממשלה, חברי גדעון סער. הבה ונגלה כולנו אחריות לנוכח אתגרי השעה. בואו נתעלה לגודל הרגע ונקים יחדיו ממשלה ימנית חזקה. אסור לנו לתת לאויבינו את התענוג לראות אותנו רבים ומפולגים וחסרי יכולת שלטונית, שנדרשת לנו כל כך כדי לנצח אותם ולאכוף עליהם את ריבונותה של המדינה היהודית. אנחנו חייבים להקים כאן ועכשיו ממשלת חרום ימנית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד. אדם ערכי עם יראת שמיים, נאמן לאמת הפנימית שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture