נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְחֹלֵנוּ: 45 הרוגים ו-150 פצועים בטרגדיה בלתי נתפסת במירון

אסון הנורא ביותר שהתרחש לחברה החרדית מקום המדינה, ומהקשים שידעה ישראל בשנים האחרונות: 45 בני אדם נמחצו למוות בהר מירון - כוחות החירום העניקו טיפול רפואי לכ-150 נפגעים, בהם: 6 במצב אנוש, 18 במצב קשה, 2 במצב בינוני, 39 במצב קל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


מזעזע: ההמונים רומסים אחד את השני – תיעוד הרגעים הראשונים של האסון במירון. שימוש לפי סעיף 27א*

טרגדיה בלתי נתפסת בהילולת רשב"י במירון: עשרות הרוגים ופצועים בעקבות דוחק. בשעה 00:50 החלו לזרום דיווחים על קריסת טריבונה ברחבת הריקודים של חסידות תולדות אהרון בהר מירון, מה שבהמשך התברר כטעות כאשר הנפגעים הרבים נפגעו מדוחק. כוחות החירום שהגיעו למקום טיפלו בעשרות נפגעים, בהם מחוסרי הכרה. למקום הוזנקו מסוקים לפינוי.

ממד"א נמסר כי כוחות החירום העניקו טיפול רפואי ל – 150 נפגעים, ופינו לבתי החולים: 6 נפגעים במצב אנוש, 18 במצב קשה, 8 בינוני ו-80 במצב קל. בשטח נותרו נפגעים שלא ניתן היה להציל.

הנפגעים פונו לבתי החולים: זיו בצפת – 54 נפגעים, בהם: 6 במצב אנוש, 13 קשה, 4 בינוני, 31 קל. לפוריה – 25 נפגעים, בהם: 2 בינוני, 23 קל . לגליל בנהריה 26 נפגעים, בהם : 1 בינוני, 25 קל . לרמב"ם – 5 נפגעים , בהם: 4 קשה , 1 בינוני . להדסה עין כרם – 1 קשה. לבית חולים העמק – 1 קל .

באוחר יותר עדכן משרד הבריאות כי בארוע הטראגי בהר מירון הועברו כל הנפגעים לבתי החולים. רובם לבתי החולים בצפון. הויסות בין בתי החולים בוצע בהתאם למצבם הרפואי. בתי החולים תגברו את הצוותים וכל הנפגעים מטופלים בשעה זו בהתאם לחומרת הפציעות.

תמונת מצב נפגעים מהארוע הטראגי בהר מירון: לבי״ח נהריה פונו 27 נפגעים במצב קל, לבי״ח פוריה פונו 26 נפגעים, 2במצב בינוני 24 במצב קל, לבי״ח רמבם פונו 7 נפגעים, 4 במצב קשה 1 במצב בינוני ו2 במצב קל, לב״ח זיו פונו 47 נפגעים – 18 במצב קשה, 23 במצב קל, 6 הרוגים, לב״ח הדסה עין כרם פונה פצוע מוסק 1 במצב קשה בבי"ח העמק נפגע 1 במצב קל . לפי משרד הבריאות 38 הרוגים בשטח.

בדקות האחרונות (שישי) עדכנו במשרד הבריאות כי, בי״ח הדסה עין כרם: נפגע 1 במצב בינוני. בי״ח נהריה: נפגע 1 במצב קל. בי״ח פוריה: נפגע 1 במצב קל. בי״ח זיו: סהכ 14, 6 נפגעים במצב קל, 8 נפגעים במצב בינוני. בי״ח רמב"ם: 4 נפגעים במצב קשה. למכון לרפואה משפטית הועברו גופותיהם של 45 הרוגי האסון.

מצטרפים עכשיו לקרן למשפחות אסון מירון תשפ"א >>>

דובר מד"א, זכי הלר דיווח תחילה כי מדובר בנפגעים כתוצאה מדוחק ולא קריסה, "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל- 50 נפגעים , מתוכם כ- 20 במצב אנוש, למקום הוזנקו 6 מסוקים שיפנו פצועים בנוסף לאמבולנסים של מד"א שמפנים פצועים לבתי חולים זיו (17) ולגליל בנהריה", אמר.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי התקבלה הודעה במרכז הרפואי זיו על קריסת תקרה במירון עם כ 150 פצועים. הוכרז נוהל ארן והוזעק הצוות מהבית. אנחנו כבר ערוכים בזיו לקליטת הפצועים. פנינו למשטרה לדאוג לצירי פינוי וצירי הגעה לזיו הן לפצועים והן לצוות. בהמשך עדכנו כי למרכז הרפואי זיו פונו מהארוע במירון 41 פצועים ועוד 6 הרוגים. הפצועים סובלים בעיקר מפגיעות אורטופדיות ומטופלים על ידי הצוות אשר הוזעק לבית החולים עם הכרזת ארוע רב נפגעים. 3 פצועים עם פגיעות ראש טופלו והונשמו ע"י הצוות של זיו ופונו מוסק לבתי חולים אחרים. עם הודעת משרד הבריאות על סיום פינוי הפצועים אנו עוסקים בטיפול בפצועים לצד חזרה לכשירות וכוננות.

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי הובאו עד כה 24 פצועים, כולם במצב קל, והם עוברים בדיקות בחדר המיון. אחד הפצועים, צעיר בן 18, תושב ירושלים, הועבר לאישפוז במחלקה כירורגית, גם הוא כאמור במצב קל. חדר ההלם הוכן לקבלת פצועים במצב קשה, אם יגיעו. פרטים נוספים בהמשך.כמו כן, 25 פצועים קל הגיעו עד כה לבית הלופים פדה לפוריה.

אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונה על ידי מסוק מד״א פצוע אחד מן האסון במירון, ככל הנראה בשנות ה-30 עד 40 לחייו. הפצוע פונה מבית חולים זיו, הוא מונשם ומורדם במצב קשה.

בהמשך הצטרפו למאמצי החילוץ ופינוי הפצועים גם כוחו צה"ל. דובר צה״ל מסר כי "הוקפצו לוחמי חטיבת החילוץ ומסוק חיל האוויר הוזנק לסייע בנקודת קריסת הגג בהר מירון".

פאראמדיק מד"א עמרי הוכמן שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים סיפר: "הגענו למקום כשהייתה המולה גדולה ועשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו סמוך לטריבונה ועל המדרון ועשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות, הכוחות הגדולים של ההר התחילו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה, ובעזרת אלונקות חילצנו את הפצועים למרפאות מד"א על ההר, ומשם המשכנו את הטיפול באמבולסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקים לבתי החולים בצפון הארץ ובירושלים".

מנכ"ל הצלה יעקב יוזשעף סיפר: "כמידי שנה בשנה נערכנו עם כוחות מתוגברים לאבטחת העולים להילולא, בתקווה שלא יהיו אירועים חריגים, לצערנו הרב השנה התבשרנו על האירוע שאירע לפני זמן קצר. מיד עם קבלת האירוע התחילו כלל הצוותים של הצלה שהיו על ההר להתקדם למקום ולסייע לנפגעים במקום, כאשר במקביל מתנדבים נוספים יצאו לסייע עם אמבולנסים של מד"א, הן בטיפול והן בפינוי לבתי החולים ולמנחתים. אני רוצה להודות באופן אישי לכל מתנדב ומתנדב על הסיוע באבטחה עד כה בכלל, ובפרט למתנדבים שבאו לסייע לאירוע".

המשטרה החליטה לפנות את הר מירון

בעקבות אירוע קריסת המרפסת ומחשש לשלום הציבור מפקד מחוז הצפון במשטרה הורה על עצירה מוחלטת של התחבורה ואיסור כניסה להר מירון. גם השאטלים הפסיקו את פעילותם עד לקבלת אישור ממשטרת ישראל. להר ימשיכו לעלות אוטובוסים ריקים לטובת הורדת נוסעים. בהמשך הכריזה המשטרה כי הופסקה תנועת כלי הרכב להר מירון, וכי בשלב זה מתאפשרת רק יציאה.

מהמשטרה נמסר: "באחד ממתחמי ההדלקה במירון מספר פצועים ככל הנראה מדוחק שנוצר במקום ,כוחות משטרה ורפואה עוסקים בחילוץ הפצועים וטיפול בהם". עוד ציינו כי האירוע בשליטה.

בהמשך הוסיפו לעדכן כי "נפגעו מספר חוגגים בשל דוחק במקום (פרטים עדיין בבירור)". כוחות חירום והצלה עוסקים בחילוץ הפצועים וטיפול בהם. בשל האירוע משטרת ישראל החלה בפינוי המבקרים מההר ופיזורם. תנועת האוטובוסים והמבקרים להר מירון הופסקה.

כלל הציבור הנמצא בהר מירון מתבקש להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים. אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים.

מצטרפים עכשיו לקרן למשפחות אסון מירון תשפ"א >>>

משטרת ישראל מודעת לניסיונות של בני משפחה וקרובים לנסות ולהשיג סלולרית את יקיריהם שנמצאים באזור מירון ומבהירה שבכל אזור ההר ישנה בעיית קליטה סלולרית שלא מאפשרת הוצאה וקבלה של שיחות. המשטרה עוסקת כעת בפינוי הקהל מההר על גבי אוטובוסים וכלי תחבורה נוספים.

מוקד 110, מוקד המידע של משטרת ישראל עומד לרשותכם ובו תמצאו פרטים לגבי פינוי ההר, בתי החולים אליהם הגיעו הפצועים, טלפונים חיוניים ונעדרים.

במשרד התחבורה הודיעו כי בעקבות החלטת משטרת ישראל כל האוטובוסים והרכבות שבדרך למירון שבים לנקודות היציאה. האירוע הסתיים. בהמשך עדכנו כי בעקבות האסון והחלטת המשטרה לסיים את האירוע באופן מיידי, במשרד התחבורה נערכים לשנע מאות אוטובוסים ומס׳ רכבות חירום המיועדות ללמעלה מ-1,000 נוסעים כל אחת, להחזרת משתתפי ההילולה לבתיהם. מדובר בהיערכות לוגיסטית מורכבת ונדרשת סבלנות מהנוסעים.

שימו לב מרכזי מידע: נהריה 049850505 נהריה חירום 1255141 זיו 046828838 זיו חירום 1255161 פוריה 046652211 נעדרים- *1201

נשיא המדינה ראובן ריבלין: "‏בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום".


צילום: חן יסניץ , תיעוד מבצעי מד"א

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

מצטרפים עכשיו לקרן למשפחות אסון מירון תשפ"א >>>

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה' ירחם!!!!

הגזמתם עם התמונה.

השתגעתם מה זה הסרטונים האלו

השם ירחם, וישלח רפואה שלימה לפצועים.
לא היתה קריסה של טירבונה, אלא דוחק עצום שהביא לנפילת אנשים זה על זה עד למחיצה למוות

לצערנו (מתוך ידע מקצועי ), חושש מאד על מספר לא מועט של נפגעי טראומה הן מתוך צוותי ההצלה-משטרה-ציבור שהיה נוכח במקום וטיפלו/ראו את הזוועות .
אחל לכולם התאוששות מהירה, לפצועים רפואה שלמה במהרה בתוך שאר חולי ישראל, ולמשפחות החללים שש"ע ישלח הם במהרה נחימה ושלא ידעו צער מכאן והלאה

תורידו את התמונה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אתם הורגים נפשות!!!!!!!

בסד

ה' עושה כך זה כואב מאד באים לצדיק בשביל ישועות וחוזרים אם תכריכים ה' כבר לא מרמז נגמרו הרמזים ה' רוצה שנייצא מהשגרה המדומיינת שלנו , צריכים באמת להתחזק באהבת חינם ולהתפלל שמשיח יתגלה ברחמים גדולים וכו, וכו……..
וגם אנו לא יודעים חשבונות שמים צדיק ורע לו ורשע וטוב לו ,אנא ה' הושיעה נאאאאאאאאאאאא

שיהיו רק ישועות בריאות ושמחה לעם ישראל!!!

צריך לחזור בתשובה שלימה ולראות על מה עשה ה ככה לנו וקראה פא תרגדיה נוראה
אבל בכל אופן מצויים אנו לשמור על עצמינו בדרך הטבע יש לתת הוקרה לקהילה גדולה שרגילה לדחוף בכל מקום כזה בחוסר דרך ארץ ולסכן חיי אדם מי שרואה את הסירטון רואה איך מקדימה יש כאלו שדוחפים לצאת כמו משוגעים ואז נוצר לחץ שכולם נלחצים מהר קדימה ונטלו ואנשים נופלים לצד ששם פחות יש את הלחץ קדימה
מקווה שפעם אחת יתחילו לדבר על זה ולא נעבור עוד פעם את מה שקרה בעוד כמה מקומות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture