Abed Rahim Khatib/Flash90

מטחים על ישראל וחיסול בכירי המחבלים • סיכום 30 השעות הראשונות למבצע

מאות רקטות נורו מרצועת עזה לעבר ערי ירושלים, הדרום, עוטף עזה והמרכז • היממה וחצי הראשונים למבצע 'שומר החומות' ספגו מספר בתים ברחבי הארץ פגיעות ישירות ו-3 נשים נהרגו • צה"ל חיסל בכירים בג'יהאד האסלאמי ובחמאס שהגיבו במטחים כבדים לעבר ישראל • יומן מלחמה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

היום הראשון למבצע שומר החומות גווע את חייהם של 3 קבע מותן של 3 נשים שנפגעו מפגיעות רקטות. כמו כן, כוחות החירום העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 46 פצועים, בהם 30 נפגעי גוף, מהם 2 קשה, אישה בת 81 עם פגיעה רב מערכתית, ואישה בשנות ה-30 עם רסיסים בפלג גופה העליון, 4 בינוני ו-24 קל שנפגעו מרסיסי רק"ק ושברי זכוכיות ו-16 פצועים שנחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם אישה כבת 50 במצב קשה עם חבלת ראש ו-15 קל. 43 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

בנוסף, 46 פצועים שנפגעו בהפרות סדר וידויי אבנים טופלו ע"י צוותי מד"א, בהם גבר בן 56 שנפגע באורח קשה מאבן שנזרקה לעבר רכבו בלוד, 1 בינוני ו- 44 במצב קל. שירותי הדם של מגן דוד אדום סיפקו כ- 650 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים.

לפי העדכון האחרון של דובר צה"ל זוהו כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים. אולם מאז נורו עוד עשרות רקטות בהם מתקפת טילים על ערי המרכז.

'חדשות JDN' מגיש לכם את סיכום אירועי היממה וחצי הראשונים מתחילת המבצע שיצא לדרך במתקפת טילים על הרי ירושלים

23:55 – מד"א נמסר על האירוע בעכו: בשעה 23:31 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על שריפה במבנה ברחוב לואי התשיעי בעכו. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים למרכז הרפואי לגליל בנהריה גבר בן 82 במצב קשה עם כוויות.

23:50 – רגע פגיעת הטיל בבית משפחת חן בשדרות כפי שנקלט במצלמת האבטחה.

23:45 – כוחות המשטרה מפנים בשעה זו אורחי מלון הנמצא בעיר העתיקה בעכו בשל שריפה במבנה ובמסעדה הסמוכה אליו וחשש לחייהם של השוהים המלון.השוטרים פועלים להצלת חייהם של השוהים במלון לצד פעולות להשלטת סדר בעיר ולשמירה על שלומם וביטחונם של התושבים.

23:38 – שר הביטחון בני גנץ זימן את ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים של ועדת חוץ וביטחון לעדכון מבצעי שייערך מחר בקריה.

23:36 – שר הביטחון בני גנץ הגיע לבור חיל האוויר ביחד עם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ועמד על תוכניות התקיפה וההגנה האווירית לקראת הפעולות הצפויות הלילה.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

23:35 – המרכז הרפואי ברזילי טיפל סך הכל ב-105 נפגעים, ונכון להערב יש 13 מאושפזים (ביניהם 2 קשה, 2 בינוני) במיון מטפלים ב-10 נפגעים.

23:28 – אזעקות באשקלון ואזור תעשייה הדרומי אשקלון.

23:20 – עיריית ירושלים: בתום הערכת מצב יחד עם הגורמים המקצועיים בעירייה ואנשי פיקוד העורף. בנקודת זמן זו אין שינוי בהתנהלות העיר ירושלים, שגרת החיים תימשך כרגיל. מחר, יום רביעי הלימודים בירושלים יתקיימו כסדרם, כולל הצהרונים ומערך ההסעות. הערכת מצב נקבעה למחר בשעה 07:00.

23:09 – פיקוד העורף מודיע: לא יתקיימו לימודים מהרצליה לכיוון הדרום

22:59 – דובר צה"ל: בשעות האחרונות צה"ל תקף יעדי טרור רבים ברחבי רצועת עזה – בצה"ל מפרסמים תיעוד מתקיפתם של כ-100 משגרים מוטמנים ברחבי רצועת עזה ותיעוד מתקיפת מבנה רב קומות בשימוש ארגון הטרור חמאס, בו שכנו משרדי המודיעין הצבאי של הארגון ומפקדות המשמשות למחקר ופיתוח צבאי.
נתניהו: חמאס והג׳יהאד ישלמו מחיר כבד מאוד – המערכה תיקח זמן

22:58 – עריית בית שמש: לאחר ישיבת הערכת מצב יחד עם פיקוד העורף. בשל האירועים האחרונים לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך. לא יתקיימו חוגים. הלימודים יעברו למתכונת למידה מרחוק".

22:57 – עיריית בני ברק: נכון לשעה 22:55, לאחר התייעצות עם הגורמים המסומכים, נכון לעכשיו, מחר יום רביעי בס"ד יתקיימו הלימודים בעיר בתאם להנחיות פקע"ר: מוסדות חינוך במבנה תקין עם מרחב מוגן. בכל מקרה אחר תבוא הודעה".

22:49 – מד"א: סיכום לאירועים במרכז הארץ חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אישה כבת 50 ומפנים לבתי החולים 14 פצועים, בהם: 2 במצב קשה – אישה כבת 50 שהחליקה בדרכה למרחב המוגן, ואישה בת 30 עם פגיעות מרסיסים. 2 במצב בינוני – ילדה בת 5 וגבר כבן 50 עם פגיעות מרסיסים ו-10 במצב קל מרסיסים. במד"א עומדים בכוננות גבוהה ברחבי הארץ ומזכירים לציבור להשמע להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף ובכל צורך רפואי לחייג 101 למוקד החירום של מד"א.

22:40 – מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה: "אנחנו בכוננות ותמיד נהיה הראשונים להגן על אלאקצא. לא נקבל שירושלים תהיה מופקרת לישראל ושהיא תעשה שם מה שהיא רוצה. המשוואה השתנתה. המשוואה היא עזה וירושלים ביחד. זוהי משוואת המאבק על הזהות שלנו".

22:36 – משטרת ישראל ממשיכה בפעילות האכיפה למען שמירה על הסדר הציבורי. בתוך כך, במהלך התפרעויות בג'סר א זרקא עצרו בלשי המשטרה 3 חשודים בחשד למעורבות בזריקות אבנים והבערות צמיגים במקום. 3 החשודים נעצרו כאמור ונלקחו לחקירה.

22:32 – מד"א: בהמשך לנפילה בגבעתיים: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב 6 נפגעים במצב קל שנפגעו מרסיסי זכוכיות ושאיפת עשן. פראמדיקית מד"א ענת גילגל סיפרה:מדובר בפגיעה בבניין מגורים וכתוצאה מהפגיעה פרצה במקום שריפה. במקום הייתה המולה רבה והפצועים התהלכו ברחבת הבניין כשהם סובלים מפגיעות קלות של רסיסי זכוכיות ומשאיפת עשן. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם במצב יציב לבית חולים."

22:31 – פגיעת הרקטה בבית בשדרות ממצלמות אבטחה. צילום: דוד שפנגלט.

22:37 – למיון במרכז הרפואי קפלן הגיעה חיילת בת 19 נפגעת חרדה, המשרתת בכיפת ברזל באשקלון. היא טופלה ושוחררה. בת 58 מקרית מלאכי הגיעה לאחר שנחבלה בראשה בדרך לממ"ד. בן 68 מרחובות הגיע עם התקף חרדה. בנוסף, הגיע למיון בן 37 שנפגע ברגלו מאבן שהושלכה במהלך הפרות סדר בלוד.

22:30 – עיריית תל אביב-יפו: בהנחיית ראש העירייה מערכת החינוך בתל אביב יפו תיסגר מחר, בכל שכבות הגיל, בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד ולא יתקיימו לימודים מרחוק כדי לאפשר לצוותי החינוך החינוך להיות עם משפחותיהם. בהתאם להנחיות פיקוד העורף יש להישאר בבתים ובסמוך למרחבים מוגנים. נבקש להשאיר חדרי מדרגות פתוחים על מנת לאפשר לעוברי אורח למצוא מחסה בעת הצורך.

22:23 – הותר לפרסום: פגיעה ישירה בקו צינור נפט סמוך לאשקלון – שריפה ענקית פרצה במתקן.

22:20 – משטרת ישראל הוזעקה לפני זמן קצר אל בית החולים שערי צדק בעקבות עשרות חשודים שהחלו מפרים את הסדר במקום תוק קריאות לאומניות, ככל הנראה על רקע מעצרו של חשוד בתקיפת איש צוות רפואי במקום. כאמור, כוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו 5 חשודים והם הועברו לחקירה.

22:19 – הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי במטחים האחרונים למרכז נורו רקטות מסוג אל-עטאר וכי אחד המטחים כוון לעבר נמל התעופה בן גוריון.

22:18 – בשעה זו מטפלים שוטרי משטרת ישראל במספר מוקדים של הפרות סדר בגזרת מרחב שרון. בגזרת טייבה כמה עשרות מפירי סדר חוסמים את הצומת בסמוך לגשר תוך הבערת צמיגים במקום. בנוסף, ביציאה מקלנסווה כמה עשרות צעירים מפרים במקום את הסדר. המשטרה חסמה את כביש 444 בשני הכיוונים וכן נחסם לתנועה ציר 5614.

22:17 – שר החוץ, גבי אשכנזי בטוויטר: זה עתה שוחחתי עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן. הדגשתי בפניו שישראל שומרת על זכותה להגן על ריבונותה ולא תאפשר ניסיון לפגוע באזרחיה. החמאס בחר בדרך הטרור וירה ביממה האחרונה למעלה מ-600 רקטות, לכיוון אוכלוסייה אזרחית בירושלים בירת ישראל, למרכז הארץ וליישובי הדרום, פגע בעשרות חפים מפשע והרג 3 אזרחים. הודיתי לו על הגיבוי והתמיכה האמריקאית על זכותה של ישראל להגן על עצמה והדגשתי שישראל תמשיך לפעול ביד קשה נגד ארגון הטרור החמאס. אנו מצפים מכל הקהילה הבינ"ל לגנות את פעילות הטרור של החמאס והירי מעזה ולא לתת פרס לטרור. זהו אינטרס משותף לכולנו".

22:18 – מד"א: בהמשך לנפילה בתל אביב: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח איכילוב גבר בן 33 במצב קל עם רסיס ביד.

22:16 – תיעוד שיגור טילים למרכז הארץ המתפרסם במקורות פלסטיניים.

22:13 – מד"א: בהמשך לאירוע בראשון לציון פראמדיק מד"א סלבה וייצר וחובש מד"א שמעון פרש שהיו באירוע סיפרו: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לתוך בית פרטי. בכניסה ראינו הרס ובסמוך שכבה אישה בשנות ה 40 מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. סרקנו את הבתים הסמוכים שגם בהם היה הרס ואיתרנו 2 נפגעי חרדה שטופלו במקום ולא נזקקו לפינוי להמשך טיפול."

22:10 – הצהרת הנשיא ה-45 של ארצות הברית, דונלד ג'יי טראמפ: "כשכיהנתי בתפקיד היינו ידועים כנשיאות השלום, מכיוון שהיריבים של ישראל ידעו שארצות הברית עומדת חזק עם ישראל ותהיה תגמול מהיר אם ישראל תותקף. תחת ביידן, העולם נעשה אלים יותר ויציב יותר מכיוון שחולשתו של ביידן וחוסר התמיכה בישראל מובילים להתקפות חדשות על בעלות בריתנו. אמריקה חייבת לעמוד תמיד עם ישראל ולהבהיר כי על הפלסטינים לסיים את האלימות, הטרור והתקפות הרקטות ולהבהיר כי ארה"ב תמיד תתמוך בתוקף בזכותה של ישראל להגן על עצמה. באופן לא ייאמן, הדמוקרטים ממשיכים לעמוד גם לצד הנציג האנטי-אמריקני המטורף אילהן עומר, ואחרים, שתוקפים בפראות את ישראל בזמן שהם נתונים לתקיפת טרור".

22:07 – פגיעת הרקטה בבית בשדרות ממצלמות אבטחה.

22:04 – מד"א: בהמשך לאירוע בחולון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 6 נפגעים, בהם אישה כבת 30 במצב קשה וגבר כבן 50 וילדה כבת 5 במצב בינוני עם רסיסים ו- 3 נפגעים במצב קל מהבתים הסמוכים שנפגעו מרסיסי זכוכיות.

רונן סאנאנס חובש רפואת חירום במד"א סיפר: "כשהגענו למקום בכוחות גדולים של מד"א ראינו אוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש, בסמוך שכבה אישה כבת 30 בהכרה מלאה, היא סבלה מפציעות רסיסים בבטן ובגפיים, בנוסף היה גבר כבן 50 עם פגיעות מרסיסים בבטן ובראש, פעוטה כבת 5 הייתה עם פציעות רסיסים בגופה, 3 פצועים נוספים סבלו מפגיעות רסיסי זכוכית בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותם לבית החולים שמצב האישה הוא קשה, מצב הגבר בינוני מצב הילדה בינוני, ושאר הפצועים במצב קל ".

22:01 – אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

21:59 – ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ ימסרו הצהרות לתקשורת בשעה 22:15, מהקריה בתל אביב.

21:58 – בית החולים וולפסון – 8 נפגעים – 2 מהם קשה, כולם מטופלים, בדרך ילדה בת חמש במצב קשה

21:57 – דיווח ברצועה: צהל החל לתקוף בניינים רבי קומות ברצועה

21:50 – נקבע מותה של פצועה אנוש במקום ע"י גורמי רפואה בזירת הנפילה בראשל"צ. מד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של אישה כבת 50 ומעניקים טיפול רפואי לשני נפגעי חרדה.


תמונות מהזירה, צילום: דוברות המשטרה.

21:45 – דוברת הבית הלבן: הנשיא ביידן מתודרך כל העת על המצב בישראל. הוא עודכן עכשיו על-ידי היועץ לביטחון לאומי על הירי. קוראים למנוע הסלמה. "הנשיא והצוות שלו ימשיכו לעקוב מקרוב אחרי האירועים", נמסר.

21:42 – מד"א: פראמדיקית רג'ינה מזרחי שהייתה באירוע בחולון סיפרה: "כשהתקרבנו לזירה ראינו את האוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש. אישה כבת 30 שכבה על אי תנועה כשהיא בהכרה וסובלת מפגיעת רסיס בפלג גופה העליון. התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים כשבמקביל מתחילה אזעקה נוספת. מיד רצנו יחד עם הפצועה שהייתה על מיטת האמבולנס למקום בטוח מתחת לאחד הבניינים. ברגע שהאזעקה נגמרה וניתן היה אפשר לצאת חזרה לרחוב הכנסנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב."

21:38 – כוחות המשטרה איתרו סה"כ 3 זירות נפילת טילים בגזרת ראשל"צ. גורמי רפואה מטפלים בשני נפגעים, אנוש (בהמשך עודכן שאישה נהרגה) וקל בזירה בעקבות פגיעה בבניין מגורים. שוטרים סגרו את הזירות, וחבלני המשטרה פועלים במקום. כוחות כיבוי פועלים לכיבוי שריפה שפרצה במספר זירות.

21:35 – מהמשטרה נמסר: שוטרי מחוז ת"א מטפלים בשעה זו במספר זירות בגוש דן, לרבות סיוע לאזרחים במרחב הציבורי ובחינת שרידי ירי ע"י חבלני המשטּרה. מחולון פונו עפ"י גורמי רפואה 4 נפגעים- 2 באורח קשה ושניים באורח בינוני אל המרכז הרפואי, כתוצאה מנפילה סמוך לאוטובוס. בגבעתיים נפגעו 4 תושבי המקום באורח קל משרידים שנפלו על בית.

21:33 – על פי הנחיית פיקוד העורף – כל תושבי אזור דן מתבקשים להשאר בסמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

21:32 – בכיר בזרוע הצבאית של הג'האד האיסלאמי טוען כי אם ישראל תמשך לפגוע בבניינים רבי קומות ובאזרחים תל אביב תישאר תחת אש ההתנגדות.

21:27 – בזמן הירי המסיבי על גוש דן ואזור השפלה והמרכז נעצרו ההמראות כדי לאפשר הגנה על שמי המדינה

21:26 – מד"א מעדכן מאזעקות בראשון לציון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על אישה מחוסרת הכרה ונפגע חרדה אחד.

21:23 – בעקבות ירי הרקטות מעזה לכיוון שטח ישראל, זוהתה נפילה באחד הישובים בגזרת תחנת משטרת שדות באזור השרון ונפילה נוספת בגזרת תחנת טייבה. חבלני משטרה מטפלים בזירות.

21:22 – מטח נוסף לעבר גוש דן – אזעקות נשמעו באלעד, לוד, באר יעקב, רמלה והסביבה

21:22 – עיריית שדרות מוסרת כי במטח האחרון לעבר העיר רקטה פגעה ישירות בבית בשכונה חדשה. אין נפגעים בגוף, אך ישנם מספר נפגעי חרדה שמטופלים במקום על ידי עובדים סוציאליים של העירייה ועובדי מרכז חוסן יחד עם צוותי הצלה. נזק נגרם לבית. צוותי העירייה נמצאים במקום.

21:19 – יירוטים בגוש דן


שימוש לפי סעיף 27א*

21:16 – הירי לגוש דן כפי שנצפה מקבר שמאל הנביא.

21:15 – מטח נוסף לעבר גוש דן – אזעקות נשמעו בחולון, ראשון לציון, רמת השרון, הוד השרון, שהם, הרצליה, רעננה, כפר סבא, באר יעקב, לוד, רמלה, תל אביב יפו, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, פתח תקווה, קריית אונו, רמת גן,

21:19 – התקבל דיווח על נפילת טיל בגזרת תחנת ראשל"צ, כוחות המשטרה והצלה בדרכם למקום. המשטרה קוראת לציבור להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להוראות כוחות הביטחון.

21:11 – שוב אזעקות במרכז הארץ ובשרון.

21:11 – מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בחולון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 3 פצועים במצב בינוני, בהם גבר כבן 50, אישה כבת 30 וילדה כבת 5. עדכון בהמשך.

21:10 – כוחות המשטרה פועלים בערים אשקלון ושדרות על מנת לאתר זירות בעקבות דיווחים על נפילות טילים. אנו קוראים לציבור להישאר במרחבים המוגנים ולהימנע מהגעה לזירות השונות.

21:07 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס מדגיש כי הם ירו כ-130 רקטות לעבר תל אביב וסביבותיה ואומר כי "אם אתם תשובו (לתקוף) – אנחנו נשוב (לתקוף)"

21:07 – דובר הזרוע הצבאית של הג'האד האיסלאמי מציין כי " תל אביב היא המקום הקרוב ביותר לרצועת עזה, ועל ישראל להיות מודעת טוב מאוד למה שאנחנו אומרים. לוח הזמנים שלנו גדוש ויש לנו עוד הרבה באמתחתנו".

21:06 – תיעוד מהמטחים האחרונים. צילום: טל אדי.

21:04 – מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בחולון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לפצועים בודדים. מנכ"ל מד"א אמר בראיון כי אדם אחד נפצע קשה מהירי במטח האחרון.

20:50 – האזעקה הנשמעת בתל אביב יפו, בת-ים, חולון, ראשון לציון, אשדוד, קדימה-צורן, אור יהודה, יבנה, נס ציונה, בני ברק, גבעתיים, גבעת שמואל, הרצליה, יהוד-מונוסון, כפר שמריהו, נתניה, סביון, קריית אונו, רחובות, רמת גן, אלעד, באר יעקב, גדרה, מקווה ישראל, פתח תקווה, רמת השרון, הוד השרון, טייבה, קריית מלאכי, רעננה, כפר סבא, גן רווה, לב השרון, חבל יבנה, גדרות, שדות דן, מ"א באר טוביה, חוף אשקלון, דרום השרון, ברנר, גזר, חבל מודיעין, נחל שורק, חוף השרון, יואב, מטה יהודה, שומרון, שפיר.
מטח כבד לעבר אזור המרכז – פיקוד העורף מנחה את תושבים לשהות בקרבת מרחבים מוגנים

20:50 – פיקוד העורף מנחה את תושבי הדרום והמרכז לשהות בקרבת מרחבים מוגנים ובקבלת התרעה להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות. הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים.

20:48 – אזעקות בתל אביב, בני ברק, פתח תקווה, אזור ירקון: אזור תעשייה אפק ולב הארץ, כפר טרומן, שהם. אזור לכיש: אמונים, גבעתי, כנות, נווה מבטח, עזר, עזריקם, פארק תעשייה ראם. אזור השפלה: גנות, יגל, יציץ, כפר ביל"ו, כפר חב"ד, נען, סתריה, צפריה, רמות מאיר. אזור שרון: יקום, כפר נטר, מועצה אזורית דרום השרון, מכון וינגייט, מתחם פי גלילות, רשפון, שפיים, תל יצחק. אזור דרום השפלה: כפר מרדכי, כרם ביבנה, מזכרת בתיה, מישר, משגב דב, עשרת, קבוצת יבנה, קריית עקרון, שדמה.

20:39 – דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי: "בשעה 21:00 ישוגרו טילים לעבר תל אביב".

20:32 – ערוצים ערביים מפיצים את תיעוד של שומר הבניין שהופצץ במערב עזה בו הוא משוחח בטלפון לפני התקיפה עם קצין ישראלי שמבקש ממנו לפנות את הבניין לקראת המתקפה. השומר נשמע אומר: "כמה זמן ייקח לכם? להגיד לאנשים לא להגיע? אתם תעשו מכה אחת ואז עוד שתי תקיפות?" ברקע אנשים מהבניין צועקים לשומר "תגיד לו שאנשים עדיין עולים לבניין".

20:31 – קריסת המגדל בעזה.

20:28 – חמאס מאיים לאחר תקיפת המגדל בעזה: "בעוד זמן קצר – גדודי אל-קסאם ישלחו מסר לכיבוש"

20:26 – מטחים כבדים לעבר יישובי הדרום לאחר תקיפת המגדל בעזה – אזעקה נשמעה בנתיבות ובשדרות ומטח כבד נורה לעבר יישובי עוטף עזה.

20:16 – חיל האויר החל לתקוף מגדלים בעזה, זאת למרות האולטימטום שהציב חמאס לפיו "אם ישראל תמשיך לפגוע במגדלים אזרחיים, אז תל אביב תספוג מטח רקטי קשה יותר ממה שהיה באשקלון". הערכה בצה״ל כי המהלך הזה יוביל לירי למרכז הארץ ובשל כך תגברה סוללות כיפת ברזל.

20:13 – זוהתה פגיעה ישירה באתר בניה במועצה האזורית אשכול. לא היו אנשים במקום ואין נפגעים בגוף.

20:12 – ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל, ראש המל"ל ובכירים נוספים בקריה בת"א.

20:05 – תיעוד תקיפת הבניין במערב העיר עזה.

20:02 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – סופה

20:00 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – ניר יצחק ופרי גן.

20:00 – הותר לפרסום שמה של ההרוגה מפגיעת הרקטה באשקלון, סהומיה סנטוס. מדובר בעובדת זרה אזרחית הודו בת 32. מותה נקבע היום לאחר שמטח רקטות ששוגר מעזה פגע בביתה.

20:00 – הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי מפרסמת סרטון שמציג מספר שיגורים לעוטף.

19:59 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – סופה.

19:51 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – כיסופים.

19:37 – צה"ל: נכון לשעה זו, זוהו כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים.

19:32 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – אזור תעשייה הדרומי אשקלון.

19:27 – שר הביטחון בני גנץ קיים הערב הערכת מצב אזרחית בנוגע לעורף, במצפה הפיקודי בבסיס פיקוד העורף ברמלה, בהשתתפות מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין וראש רח"ל תא"ל יורם לרדו. שר הביטחון ביקש להמשיך במאמצי ההסברה לאוכלוסייה. כמו כן, דנו בהמשך החלת מצב החירום על רקע המשך המערכה הצפויה.

19:26 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – כיסופים.

19:20 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס מאיים: אם ישראל תמשיך לפגוע במגדלים אזרחיים, אז תל אביב תספוג מטח רקטי קשה יותר ממה שהיה באשקלון .

19:12 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – כפר עזה.

18:59 – הזרוע הצבאית של החזית העממית בעזה, גדודי אבו עלי מוסטפה, נוטלים אחריות על ירי מרגמה על מסוף כרם שלום.

18:57 – במרכז הרפואי ברזילי טופלו עד כה 95 נפגעים: 2 קשה, 2 בינוני, 52 קל, 38 חרדה. כעת מטופלים במיון 33 נפגעים, ומספר המאושפזים עומד על 7.

18:56 – מד"א: מתחילת אירועי ירי הרקטות אתמול (שני) בשעות אחר הצהרים ועד לשעה זו החובשים והפראמדיקים של מד"א קבעו את מותן של 2 נשים שנפגעו מפגיעות רק"ק בגזרת אשקלון והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 28 פצועים, בהם 17 נפגעי גוף, מהם 1 קשה בת 81 עם פגיעה רב מערכתית, 2 בינוני ו-14 קל שנפגעו מרסיסי רק"ק ושברי זכוכיות ו-11 פצועים באורח קל שנחבלו בדרכם למרחב מוגן. 28 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול. בנוסף, 41 פצועים במצב קל שנפגעו בהפרות סדר וידויי אבנים לעבר רכבים טופלו ע"י צוותי מד"א.
 
18:55 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – שדה ניצן.

18:55 – בהמשך להסלמה במצב הביטחוני ובהתאם להערכת המצב שקוימה בשעות האחרונות בפיקוד מחוז הדרום של שירות בתי הסוהר, הוחלט לפנות מספר אגפי כליאה שממוקמים בקומה השנייה של בית המעצר ׳שקמה׳ שבאשקלון. פינוי האגפים בוצע ע״י לוחמי יחידת ׳נחשון׳ וסוהרי בית המעצר בפיקוד מפקדי מחוז הדרום ויחידת נחשון של שב״ס. סה״כ פונו 3 אגפים שאכלסו 153 עצורים פליליים למתחם בתי הכלא בבאר-שבע.


צילום: דוברות שב״ס.

18:49 – דובר צה"ל: ראשוני: התקבל דיווח על נסיון פיגוע ירי בצומת תפוח שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". שני מחבלים מנוטרלים בנקודה. אין נפגעים לכוחותינו. הפרטים בבדיקה.

18:46 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – נירים, עין השלושה וכיסופים.

18:43 – הפגיעות באשקלון: כתוצאה מתקלה במערכת כיפת ברזל בעיר – שתוקנה כעבור שעות.

18:42 – החל מאתמול ועד לרגע זה בוצעו כ-113 שיגורים לעבר המועצה האזורית אשכול. עד כה אותרו 3 נפילות בתוך ישובים. אין נפגעים בגוף ונזק קל נגרם למבנה. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים או יורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל


צילום: ביטחון אשכול

18:37 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – ניר עוז.

18:36 – דובר צה"ל ‏תא״ל הדי זילברמן, הודיע: ״כ-80 מטוסי קרב השמידו כ-150 מטרות של בורות שיגור רקטות בצפון רצועת עזה: בתקיפה הושמדו 50 עד 70 בורות משגרים של ארגוני הטרור חמאס והג׳יהאד האיסלאמי, שביצעו ירי לשטח ישראל. התקיפה השיגה נטרול של שלושה גדודים שנותרו עתה ללא יכולת שיגור רקטי, ‏כמו כן, בשעות האחרונות חוסלו גם מפקד מערך הנ״ט של חמאס ופעילי כוח מיוחד״

18:32 – צה״ל סיכל את מפקד מערך הנ״ט של העיר עזה – לפני זמן קצר, כלי טיס של צה"ל סיכל את מפקד מערך הנ"ט של העיר עזה, איאד פתחי פאיק שריר, ששימש כפעיל בכיר בארגון הטרור חמאס והוציא בעבר מספר פיגועים במתווה נ״ט לעבר שטח ישראל. מערך הנ״ט של העיר עזה היה במוכנות לביצוע פיגוע במתווה נ״ט בזמן הסיכול.

18:16 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – ניר עוז.

18:16 – במרכז הרפואי ברזילי טופלו עד כה 84 נפגעים: 2 קשה, 2 בינוני, 44 קל, 35 חרדה. כעת מטופלים במיון 49 נפגעים, ומספר המאושפזים עומד על 6. בין הנפגעים: 14 עם פגיעות ראש, 2 עם פגיעת חזה, 23 עם פגיעות אגן וגפיים, 3 עם פגיעה רב מערכתית, נפגע אחד בעמוד השדרה, ו-35 נפגעי חרדה.

18:06 – הנחיות פיקוד העורף המעודכנות.

18:05 – פגיעת רקטה סמוך למתקן קצא"א בדרום.

18:04 – משרד הבריאות בעזה מעדכן על 28 הרוגים, 10 מתוכם ילדים ו-152 פצועים.

18:01 – שר הביטחון, בני גנץ, סיים לפני כשעה סיור בסוללת כיפת ברזל במרכז הארץ, בה קיבל סקירה וקיים דיון עם מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל גלעד בירן, אודות פריסת כיפת ברזל והמוכנות.

18:00 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – נירים.

17:58 – שר החוץ המצרי בישיבת הליגה הערבית: "קיימנו שיחות עם ישראל בניסיון להגיע לרגיעה אך לא קיבלנו ממנה תשובה חיובית".

17:57 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – כיסופים.

17:47 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – נחל עוז.

17:42 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – ניר יצחק, פרי גן, סופה, חולית, תלמי יוסף, יתד, שדה אברהם ודקל.

17:29 – משרד הבריאות העזתי מעדכן כי מספר המתים ברצועה עלה ל28 ומספר הפצועים עלה ל152.

17:25 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

17:20 – דיווחים פלסטיניים על תקיפות אינטנסיביות של צה"ל בדקות האחרונות ברצועת עזה. לפי הדיווחים, מדובר ב-14 תקיפות שונות תוך דקות.

17:06 – הפלסטינים מדווחים על הרוגים נוספים כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועת עזה.

17:05 – אזעקות צבע אדום באשקלון וביישובי עוטף עזה.

17:04 – דובר צה"ל בשפה הערבית: "בשעה זו פותח צה"ל בסבב גדול ויוצא דופן של תקיפות אוויריות על רצועת עזה. למען ביטחונכם – התרחקו מכל אתר המכיל כלי נשק של חמאס".

16:46 – אזעקות צבע אדום באשקלון ועוטף עזה.

16:39 – הפלסטינים מדווחים על תקיפות נוספות של צה"ל ברצועה. לפי הדיווחים יש הרוגים במקום.

16:31 – מטח נוסף של רקטות לעבר ישראל: אזעקות צבע אדום באשקלון ויישובי עוטף עזה.

16:25 – אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

16:24 – בהתאם להנחיות פיקוד העורף, תושבי אשדוד מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

16:22 – ראש הממשלה נתניהו: "לצערי נהרגו לנו שני אזרחים. אני מבקש מכולכם להישמע להוראות, לשמור בקפדנות על הנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים".

16:20 – צבע אדום בעוטף עזה.

16:17 – מקורות פלסטיניים מדווחים שהתחדשו התקיפות ברצועת עזה.

16:13 – ראש הממשלה נתניהו: "בסיכום הערכת מצב הוחלט: להגביר עוד יותר גם את עוצמת התקיפות וגם את קצב התקיפות".

16:09 – אזעקות נוספות באשקלון ובעוטף עזה.

16:04 – אזעקות נוספות בעוטף עזה – אזור תעשייה הדרומי אשקלון, אשקלון, זיקים וכרמיה.

16:01 – דובר צה"ל: בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי העיר אשקלון. עם זאת, יש להקפיד על שאר הנחיות פיקוד העורף. עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו 10 דקות. בעת כניסה לבניין לצורך התמגנות יש לעלות לפחות קומה אחת בחדר המדרגות כדי להימנע מפגיעת רסיסים. כמו כן, יש להיכנס למרחב המוגן בזהירות על מנת להימנע מנפילות ופציעות.

15:50 – דובר צה"ל מוסר כי מוקדם יותר היום, צה"ל תקף מספר יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: לשכתו של מפקד מערך צבאי של ארגון הטרור חמאס, חמ"ל תצפיות, מחסן אמל"ח במתחם סימולטור טילי נ"ט, לשכתו של בכיר חמאס נוסף, ומתחם צבאי של גא"פ.

"ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, וישא בהשלכות לפעולות כנגד מדינת ואזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל שהוסיף כי "צה"ל ערוך למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש כנגד נסיונות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל וריבונותה".

15:47 – אזעקות בשדרות ובעוטף עזה.

15:40 – שר הביטחון בני גנץ: "על כל יום של ירי על אזרחי ישראל- נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה".

15:39 – אזעקות נוספות בעוטף עזה.

15:36 – תמונה מאשקלון: בית המשפחה החרדית נפגעה בעקבות ירי הרקטות מרצועת עזה

15:34 – אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

15:22 – שוב אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

15:10 – אזעקות צבע אדום נוספות בעוטף עזה.

15:05 – במבצע משותף של צה"ל והשב"כ: בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי – סוכל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני, סמאח עבד אל ממלוכ

15:03 – הרוג ושני פצועים במצב אנוש וקשה מהנפילה באשקלון.

14:54 – מד"א מעדכנים על פצוע אנוש ופצועה באורח קשה מהנפילות באשקלון.

14:50 – כוחות המשטרה יחד עם כוחות החרום וההצלה, פועלים בעיר אשקלון ב 2 זירות נוספות בהן ככל הנראה נפגעו מבנים. ישנו דיווח ראשוני על חשש לפצועים.

14 – 47 דובר משרד הבריאות בעזה: 26 הרוגים מאז תחילת הסבב, מתוכם 9 ילדים ואישה. מספר הפצועים 122, מתוכם 41 ילדים.

14:33 – ברצועת עזה מדווחים על שלל תקיפות נוספות של צה"ל.

14:31 – בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, תושבי אשקלון מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

14:27 – הירי מרצועת עזה ממשיך: שוב אזעקות צבע אדום באשקלון.

14:19 – שוב אזעקות בעיר אשקלון.

14:09 – הג'יהאד האסלאמי מאיים כי מדובר רק בהתחלה ו"האוייב צריך לצפות לנקמה כואבת". בחמאס דיווחו כי ירו 137 רקטות תוך 5 דקות.

13:51 – הירי מרצועת עזה ממשיך כל העת. אזעקות רבות גם בדקות אלו.

13:49 –  צפו: כך נראה המטח הכבד בשעה האחרונה

13:42 – צוותי כיבוי מתחנת אשקלון פועלים בשריפה בבית ספר באשקלון בעקבות פגיעה ישירה. לוחמי האש מבצעים סריקות לשלילת לכודים בתוך המבנה ולהשגת שליטה.

13:41 – תיעוד: פגיעה ישירה בעיר אשקלון

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעלי זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלמים ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

13:38 – מטח כבד נוסף לעבר אשדוד ואשקלון.

13:33 – מקורות פלסטיניים מדווחים כי צה"ל תקף בית בעיר ח'אן יונס שברצועת עזה.

13:28 –  הפגיעה הישירה בבית באשדוד: דיווח על שני פצועים באורח קל

צילום: אנשי הדממה בטלגרם

13:27 – הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תקף רכב בעת נסיעת בשכונת סג'עייה. שני הרוגים.

13:25 – כוחות המשטרה הפועלים בערים אשקלון ואשדוד, הוזעקו בעקבות דיווח על מספר נפילות טילים. השוטרים החלו בסריקות לאיתור הזירות.

13:24 – דיווח על פגיעה ישירה בבניין בעיר אשדוד. שריפה פרצה במקום, לא ידוע על נפגעים כעת.

13:22 – זה ממשיך: חמאס ממשיך בירי הכבד לעבר יישובי העוטף, אשדוד ואשקלון.

13:18 – נמשך מטח הירי הכבד לעבר דרום הארץ. אזעקות רבות נשמעות.

13:17 – חמאס לוקח אחריות על המטח האחרון, שכלל לראשונה מתחילת סבב ההסלמה הנוכחי גם ירי לכיוון העיר אשדוד, ומבהיר כי מדובר בנקמה על תקיפת הבתים.

13:12 – מטח כבד של רקטות לעבר אשדוד, אשקלון ועוטף עזה.

12:52 – אזעקת צבע אדום במערב הנגב.

12:34 – חמאס בהודעה רשמית: "צה"ל תקף מטרה בה היו לוחמים שלנו. יש הרוגים".

12:25 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

12:11 – הפלסטינים מדווחים כי ההרוג בתקיפת צה"ל בבניין המגורים בשכונת רימאל היוקרתית שבמרכז רצועת עזה, הוא מוחמד סלים אבו אל עטא, אחיו של מפקד הפלג הצפוני של הג'יאהד האסלאמי בהאא אבו אל עטא שחוסל לפני שנתיים. מדובר בדיווח ראשוני ולא מאומת. לפי דיווחים אחרים, הוא רק נפצע ולא נהרג.

11:58 – מצלמות האבטחה של דדי פולד תיעדו תקיפה ישראלית ברצועת עזה:

11:54 – שר הביטחון בני גנץ אישר לצה"ל לגייס כ- 5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה למערכים שונים, בין היתר, בפיקוד דרום, פיקוד העורף ואגף המבצעים. זאת לצורך המשך הפעילות המבצעית במסגרת מבצע "שומר החומות" ותגבור ההגנה על העורף.

11:37 – אזעקות צבע אדום במערב הנגב ועוטף עזה.

11:32 – הפלסטינים מדווחים על תקיפת צה"ל בשכונת רימאל שבמרכז רצועת עזה.

11:04 – מטח כבד נוסף של רקטות מרצועת עזה: אזעקות נשמעו בעוטף ובאשקלון.

10:50 – הסתיים חיתוך מצב בראשות שר הביטחון גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, ראש אמ"ן, ראש אגף המבצעים ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

גנץ הנחה להמשיך במדרגות ובתקיפות עוצמתיות ואישר את המלצות צה"ל להמשך הפעולות מול האויב. עוד הנחה שר הביטחון לתת דגש ומענה לצורכי ומוכנות העורף ולהמשיך בדריכות גבוהה בכלל הזירות ולהיערך למאמצי הסברה מול טענות שווא פלסטיניות.

10:47 – משרד הבריאות בעזה מדווח כי מספר ההרוגים עלה ל-25.

10:45 – עד כה התקבלו במרכז הרפואי ברזילי 31 נפגעים: 21 קל, 8 נפגעי חרדה, 1 בינוני ו-1 קשה. בין הנפגעים: 4 בני משפחה אחת, וחמישה ילדים. בין הפגיעות: 8 פגיעות ראש, 7 נפגעו באגן ובגפיים, 1 נפגע פגיעה רב מערכתית.10:31 – מטח כבד מרצועת עזה. אזעקות נשמעו בעוטף עזה ואשקלון.

10:18 – הפלסטינים מדווחים על המשך תקיפות צה"ל ברצועת עזה, כולל דרך הים באמצעות ספינות של חיל הים הישראלי.

10:09 – כוח צה"ל תקף לפני זמן קצר חוליית משגרי נ"ט של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

09:53 – שוב אזעקות ביישובי עוטף עזה.

09:39 – אזעקות נוספות בנחל עוז.

09:36 – מטח כבד מרצועת עזה: אזעקות נשמעו באשקלון וביישובי עוטף עזה.

09:13 – עד כה התקבלו במרכז הרפואי ברזילי 26 נפגעים: 17 קל, 7 נפגעי חרדה, 1 בינוני ו-1 קשה. בין הנפגעים: 4 בני משפחה אחת, וחמישה ילדים סך הכל.

09:08 – תיעוד פלסטיני: תקיפת צה"ל במוצב צבאי של ארגון הטרור חמאס

09:05 – הפלסטינים מדווחים כי צה"ל חידש את התקיפות ברצועת עזה.

08:35 – אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

08:08 – פיקוד העורף מפרסם את מפת ההנחיות העדכנית לפי רשימת ערים. הסבר למפה: אזורים ירוקים – ללא הגבלות; אזורים צהובים – פעילות חלקית; אזורים כתומים – פעילות מצומצמת.

08:00 – אזעקות בעוטף עזה.

07:51 – חמאס מאיים: "אם ישראל תמשיך לתקוף בתי אזרחים – נתקוף בעוצמה חזקה יותר".

07:45 – הפלסטינים מדווחים על 24 הרוגים ומאות פצועים ברצועת עזה.

07:12 – אזעקות נשמעו שוב שעוטף עזה

06:09 – דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בגזרת אשקלון: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפוא ל 3 פצועים, בהם גבר כבן 40 במצב בינוני עם רסיסי זכוכית בהכרה.

מדוברות המשטרה נמסר כי, כוחות משטרת ישראל ובהם חבלנים, פועלים כעת בעיר אשקלון בעקבות פגיעת רקטות ב 2 מבנים. במשטרה הוסיפו, "אנו קוראים לציבור, להימנע מהגעה לזירות ולהישמע להוראות השוטרים".

06:06 – בהמשך לרקטה שנפלה על בניין באשקלון. ‏זק"א: עדכון מדובר בפגיעה ישירה ב3 בתים, זירה אחת מפונה פצ׳ אחד במצב בינוני ועוד מס קל.

06:02 – דיווח על פצוע בינוני באשקלון מפגיעת רקטה בבניין בעיר. כוחות החירום הוזנקו למקום.

05:59 – אזעקת צבע אדום באשקלון. שיגורים רבים. דיווח על נפילה בבית פרטי.

05:38 – אזעקות בעוטף עזה, אשקלון ובמועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון.

05:01 – אזעקת צבע אדום הופעלה בכרמיה, נתיב העשרה, מבקיעים.

05:00 – אזעקה באזור מערב לכיש: אזור התעשייה הדרומי אשקלון. אזעקה נשמעה גם בזיקים.

04:10 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: נתיב העשרה, גברעם. אזעקות נשמעו גם בנתיבות ובשדרות.

04:06 – אזעקת צבע אדום ביישובים בארי, עלומים, אזור מערב הנגב.

02:40 – מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה בהודעה: "כאשר ירושלים קראה, עזה נענתה. אנחנו החלטנו להמשיך, כל עוד ישראל לא מפסיקה את כל צורות התוקפנות והטרור בירושלים ובמסגד אל אקצא".

02:10 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה: נירים, עין השלושה.

‏01:48 – חיל האוויר תוקף כעת ברצועה, מחסנים ואתרים לייצור רקטות במוקד. תקיפות שבדרך כלל גם יוצרים פיצוצי משנה גדולים הדף והרבה נזק במקביל בדקות האחרונות מטח רקטות לעסר שער הנגב.

01:30 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

00:47 – הסהר האדום הפלסטיני מדווח על 520 פצועים פלסטינים.

00:46 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה – שדרות, איבים, ארז, ניר עם, גבים ומכללת ספיר.

00:40 – רקטה גרמה לשריפה בשטח פתוח בשכונת מגורים חדשה בעיר שדרות. כוחות כב"ה נמצאים במקום. אין נפגעים בגוף. צילום: אופיר אסולין, עיריית שדרות.

00:37 – תקיפת מוצב של חמאס במערב העיר עזה.

00:28 – הנפילה בקיבוץ בשער הנגב – כוחות המשטרה הוזעקו לאחד הישובים באזור שער הנגב בעקבות דיווח על נפילת רקטה סמוך לבית. כוחות המשטרה ובהם חבלנים נמצאים בדרכם למקום. בחסדי שמים לא היו נפגעים באירוע.

. צילום: דוברות שער הנגב

00:21 – מטח נוסף של רקטות לעבר יישובי העוטף. האזעקות מחרידות את שלוות התושבים ומונעת מהם לישון.

00:18 – דובר הזרוע הצבאית של חמאס מציב שוב אולטימטום לישראל: "אם ישראל לא תתיר את המצור מעל המתפללים הנמצאים באל-אקצא נגיב בתוך שעתיים". בפעם הקודמת שהוא נקט בשעה, ירו בחמאס טילים לעבר ישראל.

00:17 – אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה – ולראשונה גם בעיר נתיבות.

00:16 – תיעוד פלסטיני: תקיפת צה"ל במוצב של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה

00:11 – מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה מסר הצרה מיוחדת ואמר: "האויב התחיל בתוקפנות בירושלים ואם היא לא תפסק – אין משמעות למאמצים המדיניים להביא להפסקת אש".

00:03 – מדוברות מועצת שער הנגב נמסר כי בהמשך למטח הירי האחרון, בית באחד מישובי שער הנגב ספג פגיעה ישירה. אין נפגעים בגוף, נזק נגרם לבית ולרכוש. צוותי המועצה במקום.

00:02 – דיווח ראשוני: פגיעה ישירה של טיל בבית באחד מיישובי העוטף.

00:00 – המבצע הצבאי של צה"ל ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות, יכונה "שומר החומות".

23:56 – פעם נוספת: אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף עזה.

23:51 – מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מודיע כי בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת מעבר הסחורות כרם שלום, בין ישראל לרצועת עזה, באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

23:45 – הפלסטינים מדווחים על תקיפה נוספת, הפעם ברפיח. לפי הדיווחים, 4 טילים נורו ממטוסי קרב ישראלים.

23:41 – משרד הבריאות הפלסטיני בעזה מדווח כי מלבד עשרים ההרוגים מתקיפות צה"ל, יש גם 95 פצועים שפונו לבתי החולים.

23:32 – ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת התייעצויות ביטחוניות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירים נוספים, בקריה בתל אביב.

23:29 – אזעקת צבע אדום בעוטף עזה.

23:20 – דובר צה"ל: נכון לשעה זו זוהו כ-150 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות שיגורים.

23:18 – דובר צה"ל מפרסם תיעוד של התקיפות הרבות ברצועת עזה:

23:14 – מטח כבד נוסף של טילים לעבר ישראל.

23:12 – חמאס מפרסם תיעוד של ירי הטילים לירושלים היום בשעה 18:00

23:05 – אזעקות נשמעו באשקלון, שדרות ויישובי העוטף. מטח נוסף של רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

22:54 – מתחילת אירועי ירי הרקטות הערב ועד לשעה זו, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים ברזילי וסורוקה 10 נפגעים, בהם גבר בן 49 שנפגע משברי זכוכיות, 2 פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב מוגן ו-7 נפגעי חרדה. במהלך הערב צוותי מד"א הוזנקו לאירועים רבים של הפרות סדר ויידוי אבנים ברחבי הארץ והעניקו טיפול רפואי לכ- 15 פצועים במצב קל שחלקם נזקקו לפינוי לבית החולים.

כחלק מההערכות והכוננות הגבוהה שירותי הדם של מגן דוד אדום תגברו את מלאי הדם בבתי החולים בירושלים ובדרום הארץ וסיפקו 532 מנות ומרכיבי דם. במד"א עומדים בכוננות גבוהה בעוטף עזה ובמקומות נוספים ברחבי הארץ ומזכירים לציבור להשמע להנחיות פיקוד העורף ובכל צורך רפואי לחייג 101 למוקד החירום של מד"א.

22:47 – במיון המרכז הרפואי ברזילי מטופלים לפי שעה 8 נפגעים: 3 נפגעים קל, אחד מהם ילד (2 נפגעי ראש ונפגע אגן וגפיים), ו-5 נפגעי חרדה.

22:41 – שר הביטחון גנץ מקיים כעת עם הרמטכ"ל כוכבי התייעצות ביטחונית ואישור תוכניות להמשך הפעולות הצפויות.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

22:38 – מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מנהרת טרור התקפית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

22:30 – עיריית שדרות מעדכנת כי במטח האחרון רקטה פגעה במדרכה בעיר וגרמה לנזק קל לבית. אין נפגעים בגוף.

מדוברות העירייה נמסר: "עובדים סוציאליים מהאגף לשירותים חברתיים הגיעו למקום ומסייעים לבעלי הבית ולשכנים. העירייה קיימה מספר הערכות מצב וכלל הצוותים נמצאים בכוננות וערוכים למתן שירות לתושבים".

22:24 – תיעוד פלסטיני: תקיפה נוספת של צה"ל ברצועת עזה.

22:17 – מטח נוסף של רקטות לעבר אשקלון, ויישובי עוטף עזה.

22:10 – גם עיריית תל אביב הודיעה על פתיחת המקלטים עקב ההתחממות הביטחונית.

22:01 – מטח כבד נוסף. אזעקת צבע אדום גם בעיר אשקלון.

21:48 – מטח כבד נוסף של טילים מרצועת עזה לעבר שדרות ויישובי העוטף.

21:42 – הפלסטינים מדווחים על עשרים הרוגים כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועת עזה.

21:38 – צה"ל תקף מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה במהלך השעות האחרונות. בין היעדים שהותקפו: שני משגרי רקטות, שתי עמדות צבאיות ושמונה פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

21:32 – שוב אזעקות ביישובי העוטף.

21:25 – ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף:

21:17 – הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי בהתייעצות ביטחונית בעקבות ההסלמה:

21:13 – דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אומר כי "ארה"ב מגנה בצורה חריפה ביותר את מטחי הטילים מעזה לעבר ישראל". הוא הוסיף, "אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה. אנחנו קוראים לכל הצדדים לחזור לרגיעה".

21:07 – משרד החינוך מעדכן כי על רקע המצב הביטחוני, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף נכון לעת זו מחר (שלישי) לא יתקיימו לימודים פיזיים במחוז דרום ובדרום השפלה. ההנחיות מתייחסות ליישובי עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב ודרום השפלה (קריית עקרון, יבנה, מועצה אזורית ברנר ומועצה אזורית נחל שורק). התלמידים במוסדות החינוך שבאזורים הללו יקבלו מענים מרחוק, בדגש על מענים רגשיים.

21:01 – מטח כבד לעבר עוטף עזה ואשקלון.

21:00 –  דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "אנו מזהירים את האויב הציוני כי אם יתקוף מתקנים אזרחיים או את בתיהם של תושבי עזה נגיב בחוזקה ובצורה מכאיבה, מעבר לציפיות האויב".

20:57 – עד כה חוסלו 11 מחבלים בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה.

20:53 – שוב אזעקות צבע אדום בעוטף.

20:45 – ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לראשונה: "ישראל תגיב בעוצמה רבה. לא נסבול פגיעה בשטחנו, בבירתנו, באזרחינו ובחיילינו. מי שתוקף אותנו ישלם מחיר כבד".

20:43 – הג'יהאד האסלאמי מפרסם תיעוד מפגיעת טיל הנ"ט מוקדם יותר היום ברכב ישראלי. הנהג ניצל בנס בזכות העובדה שהיה מחוץ לרכב:

20:37 – שוב אזעקות ביישובי העוטף.

20:26 – האזעקות נמשכות כבר דקות ארוכות ברצף ביישובי העוטף.

20:20 – מטח כבד מרצועת עזה. אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה.

20:14 – ברצועת עזה מדווחים על תקיפות נוספות של צה"ל.

20:12 – במד"א מדווחים כי גבר נפצע באורח קל מרסיסי זכוכית בשדרות כתוצאה מהתפוצצות רקטה. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

20:01 – שרי הקבינט אישרו תגובה חריפה של צה"ל לירי הרקטות, אך של תקיפות אוויריות בלבד ללא כניסה קרקעית לשטח רצועת עזה. שרי הממשלה הונחו שלא להתראיין כעת בנושא.

19:53 – בהמשך להערכת המצב הביטחונית ודיון הקבינט, שר הביטחון בני גנץ הכריז על מצב מיוחד בעורף בטווח 0-80 ק"מ מרצועת עזה למשך 48 שעות. בעוד כשעה יכנס שר הביטחון דיון היערכות בנושא העורף בהשתתפות מפקד פקע"ר, ראש רח"ל, ראש אגף מבצעים וגורמי ביטחון וחירום נוספים, בקריה בתל-אביב.

19:45 – דובר צה"ל מפרסם תיעוד מתקיפת שלושת פעילי הטרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

19:32 – דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן: "סיכלנו שלושה פעילי חמאס. אנחנו הולכים לקראת ימים של לחימה שארגון חמאס ירגיש את זרועו העצמתית של הצבא. התגובה שלנו תהיה חריפה ותיארך ימים".


מקורות פלסטיניים מפרסמים תיעוד של שיגורי הרקטות לעוטף עזה

עם פקיעת האולטימטום שהציב מוקדם יותר היום (שני) ארגון הטרור חמאס, נורה מטח כבד של טילים לעבר הרי ירושלים והדרום. הופעלה התרעה בערים בית שמש וירושלים וביישובים הסמוכים. אזעקה נשמעה גם ביישובים בית נקופה, מבשרת ציון, מוצא עילית, קיבוץ צובה, אבו גוש, גבעת יערים, עין נקובא, עין ראפה, רמת רזיאל, הר אדר, מעלה החמישה, קריית ענבים, קריית יערים וכסלון. מצה"ל נמסר כי זוהו שבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

דובר צה"ל עדכן טיל נ״ט נורה לשטח ישראל וגרם לפציעתו של אזרח, "לפני זמן קצר בוצע ירי נ״ט מצפון רצועת עזה לעבר רכב אזרחי בצפון העוטף. כתוצאה מהירי נפצע אזרח ששהה ברכב באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. יש להשמע להנחיות שיימסרו על ידי צה"ל ככל שיידרש ולהמנע מלהכנס לצירים ואזורים אסורים", נמסר.

ממד"א נמסר בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מפנים מגזרת שדרות גבר בן 49 במצב קל עם פציעות מרסיסי זכוכיות בפנים ובגפיים בלבד. בנוסף מטופלים ע"י צוותי מד"א מספר נפגעי חרדה בודדים. "כוחות מד"א ברחבי הארץ עומדים בכוננות ונמצאים בקשר ישיר עם משטרת ישראל, צה"ל וכוחות הביטחון. במד"א מבקשים להזכיר לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף ובכל צורך רפואי יש לחייג 101 וצוותי מד"א הערוכים בכוננות מוגברת יגיעו מייד". המרכז הרפואי ברזילי מדווח כי נפתח חמ"ל חירום, בהתאם לנוהל וכי התקבל פצוע קל מרסיס ונפגע הלם.

האזעקה נשמעה באמצע דיון במליאת הכנסת, "מיד עם הפעלת האזעקה במרחב ירושלים פונו חברי הכנסת ובאי הבית למרחבים מוגנים במתחם המשכן", נמסר מדוברות המשכן. דובר חמאס הגיב לתיעוד של פיזור ישיבת הכנסת בעת ירי הטילים: "אני חושב שההתנגדות היום הראתה שהציונים באשליות. הוא במצב של חולשה. היום הראנו עוצמה צבאית ששברה את כל המשוואות. ההתנגדות ירתה בשעת האפס וכפתה משוואה על האויב הציוני. המערכה הגיעה היום ללב הכנסת. זאת הוכחה שהמערכה עדיין בהתחלתה וכל האופציות פתוחות. המסר של מוחמד דף זה שאין גאוגרפיה להתנגדות. אם נרצה זה מגיע לירושלים. אם נרצה זה יגיע ליפו. אם נרצה זה יגיע לתל אביב. "

מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה הערוכים בין היתר ברחבת הכותל, החלו בפינוי מאות הנוכחים במקום אל מקומות בטוחים. בהמשך הודיעו בשל ירי רקטי לעבר ירושלים והסביבה, ומספר נפילות בתחום מועצה אזורית מטה יהודה, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, פנה למארגנים בבקשה להפסיק את צעדת "ריקוד הדגלים" כעת ולפזר את המשתתפים באמצעות אוטובוסים.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס הודיע: "גדודי חמאס ירו על האויב בירושלים בתגובה על פשעיו בעיר הקדושה". כמו כן, הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי נוטלת אחריות על שיגור מטח של 30 טילים על שדרות, לפני זמן קצר. בהמשך לקח הארגון אחריות על שיגור 7 טילים לעבר אשקלון.

עיריית בית שמש נמסר: "עם השמע אזעקת אמת היום בשעה 18:10 בעיר בית שמש , לאחר דקה וחצי נשמעו קולות פיצוץ. הנהלת עיריית בית שמש התכנסה להערכת מצב ויחד עם פיקוד העורף יצאו הוראות התגוננות במידת הצורך". בהמשך עדכנו כי על פי הנחיות פיקוד העורף על התושבים להשאר במרחק של דקה ממרחב מוגן.

ממועצת קרית יערים נמסר: "באזור קרית יערים התבצע יירוט לפני מספר דקות. צוותי החירום של המועצה מפזרים כרגע את תלמידי מוסדות החינוך לבתיהם (אנחנו בעיצומה של אסיפת הורים במוסדות החינוך). תושבים נכנסו למקלטים כשנשמעה האזעקה. אין נפגעים ברוך השם".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מישהו חכם פעם אמר:
במקום להשקיע עשרות מיליונים במערכת 'חץ' ליירוט טילים ועל כל טיל מתכת זולה להוציא מאות אלפים דולרים וגם זה לא תמיד מיירט, ינה עצה פשוטה יותר: פשוט ישקיעו בייצור מערכת חכמה כנגד טילים, 'שיתביית' על הטילים הנשלחים, ויסובב אותם בחזרה לשולח (כמו בדואר חוזר: הנמען אינו ידוע, עבר דירה וכו'), אבל ישירות למקום שממנו נשלח, ושלום על ישראל… ואם זה יהרוג מישהו, נאמר, זה לא הטילים שלנו! זה הטילים שלכם, אז מה אתם רוצים'??

חחחח שלמה גדול אהבתי ממש צודק מאה אחוז אבל זה נראה קשה להמציא דבר כזה אולי יש לך תוכנית מוכנה ויאללה תתחיל לפתח תקבל מיליוני כספים מהמדינה אם תצליח תתחיל אם אתה צריך עזרה אני יכולה בכיף חחחחח

אם כבר תמציא משהו שיפוצץ את הטיל בידיים של המשגר…

אם לא הורסים את כל עזה עם התשתיות אין פתרון צבאי לעזה, הפתרון היחיד הוא לשלם כסף לכל התושבים שיהגרו משם, יעלה כמה שיעלה, יהיה יותר זול מכל המלחמות, ואחר כך יהיה אפשר להפוך את המקום לאזור תיירות כמו שווייץ,

למה הסתימה הזו במח, להודיע לערבים מתי ואיפה מפציצים?? זה על חשבוננו! בושה וחרפה.

קיצור ענני הכבוד

ליואל
נראה לי שעדיף להפוך את עזה לבית קברות אחד ענק. גם יותר זול וגם יותר הגיוני. אלא מה, יגידו שאנחנו עושים פשעי מלחמה? גם ככה אומרים.

בזמן טראמפ הם לא העיזו

אנו רוצים להזכיר לתושבי המדינה למי שהספיק לשכוח: איך ה'סיבוב' הזה עם עזה התחיל??
תשובה: עם סטירות לחרדים בירושלים וביתר חלקי הארץ, תוך צילומי 'סלפי' ברשתות החברתיות, ושתיקה רועמת מצד הממסד החילוני [זה רק חרדים!]… נו, אז תראו עכשיו אם זה רק 'חרדים'!…
'כי גוי אובד עצות המה, ואין בהם תבונה'!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture