Avi Roccah/Flash90

מבצע "שומר החומות" תם: הפסקת האש עם חמאס נכנסה לתוקף

לאחר לחץ מתמשך מצד ארצות הברית ובתיווך מצרים הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף. על פי ההסכם החל מהשעה 2:00 הלילה הצדדים יפסיקו לתקוף. מוקדם יותר בירך נשיא ארה"ב ביידן על הפסקת האש ואמר כי הוא מגבה את ישראל

בשעה זו, 2:00 בלילה שבין חמישי לשישי נכנסת לתוקפה הסכם הפסקת האש בין מדינת ישראל לארגון הטרור חמאס ובכך תמה מבצע "שומר החומות" בעזה, מבצע שנמשך אחד עשר יום.

מוקדם יותר הלילה, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין ועידכן אותו אודות ההתפתחויות האחרונות בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני.

גנץ ביקש להודות למזכיר ההגנה ולנשיא ארה"ב על הגיבוי שנותנת ארה"ב לישראל בהגנה על אזרחיה, ואמר לו כי הוא מקווה שהפסקת האש תכובד. עוד אמר גנץ, כי מערכת הביטחון הישראלית תמשיך לעבוד בצמוד ובתיאום מלא עם הפנטגון והממשל האמריקאי לביסוס היציבות באזור.

כזכור, ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי אישרה הערב פה אחד את הפסקת האש בין ישראל לחמאס וסיום מבצע "שומר החומות" שנערך במהלך השבועיים האחרונים, כך על פי הצעתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. ככל הנראה הפסקת האש תיכנס לתוקף הלילה, זאת בכפוף להבנות שהושגו בתיווך מול המצרים.

על פי הדיווח ב'חדשות 12' ישראל עדכנה את המצרים על ההחלטה, שאמורה להחזיר תשובה לגבי השעה המדויקת בכפוף להבנות מול חמאס. גורם רשמי בחמאס אמר הערב כי: אישרנו הפסקת אש הדדית עם ישראל – מהשעה 2:00 בלילה. לשכת ראש הממשלה אישרה כי הקבינט אישר פה אחד הפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי.

בהודעת הקבינט נמסר כי, "הקבינט המדיני ביטחוני קיבל פה אחד את המלצת כל גורמי הביטחון, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, ראש המוסד וראש המל״ל, לקבל את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית ללא כל תנאי, שתכנס לתוקפה בשעה שתסוכם בהמשך".

עוד נכתב בהודעה על הפסקת האש וסיום מבצע "שומר החומות" כי, "הרמטכ״ל, הדרג הצבאי וראש השב״כ סקרו בפני השרים את ההישגים הגדולים של ישראל במערכה, חלקם חסרי תקדים. הדרג המדיני מדגיש שהמציאות בשטח היא שתקבע את המשך המערכה".

'חדשות JDN' בסיקור מיוחד של מבצע 'שומר החומות – דקה אחרי דקה

מטחים על ישראל וחיסול בכירי המחבלים • סיכום 30 השעות הראשונות למבצע

עידו בן ה-5 נהרג מפגיעה ישירה בשדרות; צה"ל מוטט מגדלים בעזה • היום השלישי למבצע

מטחים כבדים ומספר פגיעות ישירות – הרוג בנפילה ברמת גן • סיכום חדשות השבת

מטחים כבדים למרכז הארץ ופגיעות ישירות בדרום • סיכום היום הרביעי ב'שומר החומות'

הפגנות פלסטינים ביו"ש; דיווחים ראשונים על הפסקת אש • סיכום היום החמישי ב'שומר החומות'

אסון בקרלין; נקבע מותו של היהודי שנפצע אנושות בלינץ' • סיכום חדשות החג

פיגוע הדריסה בשייח ג'ראח; מטחים לעבר הדרום • סיכום היום השביעי ב'שומר החומות'

מטחים כבדים לעבר הדרום; המשך תקיפת ה'מטרו' • סיכום היום התשיעי ב'שומר החומות'

הירי מעזה נמשך – חיל האוויר תקף חוליות נ"ט • סיכום היום העשירי ב'שומר החומות'

מהפצועים בדרך לממד ועד להפסקת האש • היום האחרון ב'שומר החומות'

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פראיירים!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו