Yonatan Sindel/Flash90

קרבות ירושה בליכוד: אדלשטיין יתמודד מול נתניהו; כ"ץ וברקת נערכים ונלחמים

ההצלחה המסתמנת של יאיר לפיד ונפתלי בנט להקים ממשלת שמאל, מניעה תהליכים גם בתוך מפלגת הליכוד • שר הבריאות מתכוון להתמודד ראש בראש מול נתניהו, בעוד ניר ברקת וישראל כ"ץ ממתינים לירידתו מהבמה • השרה רגב מצטרפת אף היא לחגיגה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אם לא יקרה משהו חריג, הממשלה הבאה שתושבע תוקם על ידי נפתלי בנט ויאיר לפיד, שיצליחו לראשונה מזה שנים ארוכות להוציא את בנימין נתניהו מהבית ברחוב בלפור, ולשלוח אותו לאופוזיציה.

הדבר, מוביל כמובן לסערה בתוך 'הליכוד', שם התרגלו החברים לעובדת היותם מפלגת השלטון – וכעת ייאלצו להתמודד אחרת. כתוצאה מכך, גם מעמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בראשות המפלגה מתערער.

הקודמים שהתמודדו מולו לתפקיד, כבר לא נמצאים בכנסת. דני דנון ומשה פייגלין, נדחקו למקומותיהם והאחרון שהתמודד, היה גדעון סער שנכשל, הקים מפלגה עצמאית, כשל בהתמודדות על ראשות הממשלה אך הצליח להעביר קולות מגוש הימין לטובת הקמת ממשלת שמאל וכך נקם בנתניהו – ובכל אנשי הימין.

כעת, מסתמן מתמודד חדש ומפתיע מול נתניהו בפריימריז על ראשות הליכוד: שר הבריאות יולי אדלשטיין. לפי הדיווח של שלום ירושלמי ב'זמן ישראל', בשיחות סגורות אדלשטיין מעריך כי הסיכויים שלו לנצח טובים. את ההחלטה הסופית הוא יקבל מיד אחרי השבעת ממשלת בנט-לפיד.

אדלשטיין נחשב לדמות פופולארית בליכוד, ובניגוד לטוענים האחרים על הכתר, הוא אינו מתכוון להמתין כי נתניהו יפנה את הבמה, אלא רוצה להתמודד מולו, ראש בראש, על הנהגת המפלגה.

בכיר במפלגה טען בשיחה עם זמן ישראל כי הנוכחות של נתניהו רק תזיק לליכוד, מכיוון שהיא תאחד לאורך זמן את הממשלה החלופית. "נתניהו הוא הדבק של הממשלה שתקום, ורק אם הוא יפרוש נוכל לפורר אותה בקלות", אמר.

שר הבריאות אינו היחיד כמובן. גם ניר ברקת ושר האוצר ישראל כ"ץ רואים את עצמם מתאימים לתפקיד, והם כבר נלחמים ביניהם בצורה פומבית. ברקת תכנן כנס, וישראל כ"ץ תקף אותו בחריפות.

בהמשך התברר כי כ"ץ הציע לנתניהו למנותו לראש הממשלה כדי להצליח להרכיב ממשלת ימין, וחטף גל הודעות אנונימיות שהכפישו את שמו בעיני מתפקדי המפלגה. כ"ץ האשים את ברקת באחריות לשליחת ההודעות.

בהודעה מטעמו נמסר, "הצעתי לרה"מ נתניהו לפני מספר שבועות לאפשר למרכז הליכוד לבחור באופן דמוקרטי מועמד זמני לרה"מ מטעם הליכוד למשך שנה, שיוכל להרכיב ממשלת ימין ולהשיב לו את המנדט לאחר שנה, וזאת בעדיפות על מתן הרוטציה והשיריונים שהוצעו לבנט והליכה לאופוזיציה. ההצעה היתה מותנית כמובן בהסכמת רה"מ, שגם היה אמור להציע אותה למרכז הליכוד כיו"ר התנועה. רה"מ לא קיבל את ההצעה ובזה היא הוסרה מסדר היום".

כ"ץ הסביר, "האמנתי שסיכויי להבחר גבוהים בשל שורשי בתנועה ובשל ניסיוני הרב והתפקידים הבכירים שמלאתי בהצלחה כשר חקלאות, תחבורה, מודיעין, חוץ וכעת כשר אוצר, שמנע בשנה האחרונה ממיליון מובטלים חרפת רעב וקריסה ממאות אלפי עסקים, תוך שמירת מעמדה הגבוה של כלכלת ישראל בעולם, דבר שתרם תרומה מכרעת לשמירת בסיס כוחו של הליכוד בציבור, לצד רה"מ ושר הבריאות, שהובילו את מבצע החיסונים. אני משוכנע שהתקפותיו של ח"כ ברקת, בגלוי ובאמצעות ס.מ.ס אנונימיים שנשלחים נגדי, ידחו בבוז ע"י חברי הליכוד, ואני פונה אליו פעם נוספת לבטל את הכנס החתרני שאירגן נגד רה"מ. בתקופה זו על כולנו לעמוד יחד במאבק על עקרונות הליכוד והובלת מדינת ישראל".

השרה מירי רגב תקפה הערב בראיון לחדשות 12 בחריפות את שר האוצר: "אני חושבת שישראל נפל כאן למלכודת של השמאל. זה הרי בדיוק מה שהשמאל רוצים להגיד – בואו נזיז את ביבי והכל יהיה בסדר. אנחנו בדמוקרטיה, בדמוקרטיה בחרו בראש הממשלה 30 מנדטים ועוד 2 מיליון איש רוצים אותו כראש הממשלה ולכן אני חושבת שההצעה הזאת לא נכונה. ההצעה צריכה להיות כזאת שבאה ומתואמת עם ראש הממשלה ועושים דברים יחד עם ראש הממשלה ולא מציעים הצעות כאלה".

החלו קרבות הירושה בליכוד: ניר ברקת הזמין, ישראל כ"ץ תקף

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני חבר ליכוד ואני ימשיך לתמוך רק בנתניהו אשמח אם יחזור בתשובה ואז הוא יהיה מושלם ונוסיף אותו לרשימה של מלכי ישראל

אני גאה בראש הממשלה עטור ההישגים שאיש לא יקצור לעולם כמותו, הישגיו ילמדו בבתי הספר והאוניברסיטאטת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture