הכנסת ספר תורה לקהילת בית אבא פתח תקוה

עם סיומה של תקופת הקורונה, קיימה קהילת "בית אבא" הכנסת ספר תורה מהודר ומפואר במיוחד תרומת עו"ד שלמה לינצר ומשפחתו. באירוע שהחל בכתיבת אותיות והסתיים בזיץ מיוחד השתתפו רבים מתושבי העיר, רב הקהילה, הרב הראשי לישראל, רב העיר, ראש העיר ונכבדי העיר.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בסיומה של תקופת הקורונה, ביטול ההגבלות וחזרת בתי הכנסת לשגרה, זכתה פתח תקווה בספר תורה נוסף ומיוחד. משפחתם של רבקה ושלמה לינצר סיימו לכתוב בסמוך לחג הפסח האחרון ספר תורה לע"נ קרוביהם ולמרבה הצער מספר ימים לאחר סיום כתיבת הספר, הלכה הגב' רבקה לינצר ע"ה לעולמה. בעלה – עו"ד שלמה לינצר לא ויתר והחליט להכניס את הספר תורה באירוע מכובד כמו שתכנן עם רעייתו רק שלדאבונו הוא נאלץ להכניס את הספר לע"נ רעייתו וקרוביהם. ספר התורה הוכנס בר"ח תמוז לקהילת בית אבא שקבעה את מקומה כאחת הקהילות החשובות עבור ציבור החרדים העובדים וכקהילה מרכזית בפ"ת אשר משפחת לינצר קשרה קשר של הערכה וחיזוק הדדים בינם לבין הקהילה מאז הקמת הקהילה.

שילוב דמותם של משפחת לינצר ושלמה כיקיר העיר פ"ת ושל הקהילה שהתקבעה במזרח העיר הביאו להשתתפות מאות רבות מתושבי העיר והקהילות השונות לצד כללי נציגי העיר: רב העיר הרב מיכה הלוי שליט"א, ראש העיר מר רמי גרינברג, הרב ינון נשר שליט"א, יו"ר המועצה הדתית ראובן יוסופוב חברי הכנסת אוריאל בוסו, אליהו ברוכי ומשה ארבל, מספר מחברי מועצת העיר ובתוכם סגן ראש העיר עו"ד איציק דעי, ראשי ישיבות ורבנים ושופטים ועורכי דין. אורח הכבוד היה הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו שליט"א שדיבר בענייני דיומא על כך שבמחלוקת קורח ועדתו צריך ללמוד ממשה וכוחו של יהודי שאיננו מסתפק במה שיש לו מבחינה רוחנית אלא שואף תמיד לעלות וזה גדלותם של שלמה שיחי' ורבקה ע"ה שתמיד שאפו לעלות ולהתקדם ברוחניות ומהכירותו עם רב הקהילה הרב מיכאל שוהם שליט"א וחלק ממשפחות הקהילה הוא יודע שאלו גם שאיפותיהם והכנסת ספר התורה היא בבחינת ענבי הגפן בענבי הגפן.

בסעודת המצווה שהתקיימה סביב שולחנות ערוכים באולמי "אודל"  המפוארים, נשא דברים רב העיר הרב מיכה הלוי שליט"א שדיבר על קביעות לתורה ושאדם צריך לקבוע שכל העשיה שלו בכל  העתים תהיה קבועה ומחוברת לתורה ולכן נשאל האדם "קבעת עיתים לתורה" ולא "עיתים לתורה קבעת", הרב בירך מהיכרותו את כל המעורבים שכולם אנשים שכל עשייתם היא סביב קביעת עיתים לתורה שאותה תורה והשירה שעולה מספר התורה יגיעו עד כסא הכבוד. ראש העיר מר רמי גרינברג סיפר על השנים הרבות שבהם משפחת לינצר פעלה ופועלת למען הכלל עד שהנהלת העיר אף החליטה להעניק לשלמה את תואר יקיר העיר ושהקשר של משפחת לינצר משתלב היטב במרקם של קהילת בית אבא שביססה את עצמה כקהילה שחבריה עצמם מעורבים בתהליכי עזרה וסיוע רבים בעיר.

בהמשך דיבר רב הקהילה הגאון הרב מיכאל שוהם שליט"א שאחרי מילות תודה חמות לראש העיר על עזרתו לקהילה במשך כל השנה סיפר על המיוחדות שהייתה ברבקה לינצר ע"ה ועל כך שבמקום עבודתה כאחות אנשים ראו כדוגמא את הזוגיות וביקשו טיפול דווקא על ידה והוא כרב שחי ונושם את הקהילה וחבריה מבין היטב מהיכן הגיע החיבור הדדי העמוק והאמיתי בין משפחת לינצר לבין קהילת בית אבא.

חתם בדברים הרב ינון נשר שליט"א שסיפר על היכרותו רבת השנים עם המשפחה ועם רבקה ע"ה וכמה צריך ללמוד ממנה שידעה מה היעוד שלה בחיים והלכה איתו עד הסוף לא בעבור תמורה גשמית אלא כי ראתה את היעוד שלה בחסד.  כמיטב המסורת של אירוע קהילת בית אבא, האירוע שולב בתוכנית מוזיקלית עשירה ומגוונת יחד עם החזן ישראל רנד והיוצר משה פלד, בליווי מוזיקלי של מוטי גלזר ובזיץ שירי נשמה וראש חודש עד השעות הקטנות של הלילה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture