דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

סערה בנאום בנט במליאה: "הנוכל מרעננה – תוציא ספר איך מנצחים את עם ישראל"

ראש הממשלה המיועד הופסק פעם אחר פעם במהלך נאום הצגת ממשלתו. עוד לפני שעלה לנאום צעקו לעברו "נוכל" ו"שקרן!". בעת נאום בנט הרימו חברי כנסת את תמונותיהם של נרצחים בפעולות הטרור וח"כ בן גביר הניף דגל שחור במליאת הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, שבתרגיל פוליטי מביש צפוי להתחיל היום (ראשון) לכהן בתפקיד ראש הממשלה, נאם לראשונה מאז החתימה על ההסכמים הקואליציוניים שלמעשה הפרו את כל הבטחות הבחירות של מפלגתו.

כצפוי, בנט סופג קריאות מחאה עוד לפני שעלה לדוכן וניסה לנאום במליאה אך הופסק פעם אחר פעם על ידי מפלגות הימין והחרדים. כשבנט עלה לנאום צעקו לעברו ״הנוכל מרעננה״, "נוכל" ו"שקרן!".

בהמשך, לאור בקשת המשפחות השכולות, בעת נאום בנט הרימו חברי כנסת את תמונותיהם של בני המשפחה הנרצחים בפעולות הטרור. בני המשפחות השכולות ביקשו מחברי הכנסת לזעוק את זעקתם במליאה בעת השבעת ממשלת השקר שנתמכת על תומכי הטרור. חברי הכנסת מסיעות שונות מהאופוזיציה נענו לבקשתם והביעו את זעקתם בתוך מליאת הכנסת.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הניף דגל שחור במליאת הכנסת בעת נאומו של נפתלי בנט המיועד לראשות הממשלה והוצא מהמליאה. ח"כ בן גביר אמר כי "זאת ההונאה הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית, מעל הממשלה מתנוסס דגל שחור, דגל של שקר, דגל של מכירת המדינה לאחים המוסלמים ונעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

בין הצעקות, בנט הצליח לנאום ואמר: "מדינת ישראל היא לא עוד מדינה. היא חלומם של דורות של יהודים ממרקש ועד בודפשט מבגדד ועד סן פרנסיסקו שזכינו והוא מתגשם מדי יום למול עיננו. לכל דור יש את האתגרים שלו ולכל דור מחלץ מתוכו את המנהיגים שיוכלו להם. האתגרים החיצוניים שעומדים. מולנו אתגרים גדולים פרויקט הגרעין האיראני שהתקדם לעבר נקודה מכרעת המלחמה המתמשכת בטרור תדמיתה של ישראל בעלום והיחס הלא הוגן שהיא מקבלת במוסדות הבינלאומיים כל אלה משימות גדולות".

בשלב זה חברי האופוזיציה המשיכו לצעו. אמסלם לבנט: "אל תחלק לנתניהו ציונים". ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "שקרן, שקרן, שקרן". בנט מממשיך: "כשאני רואה את הערות הביניים שהן בהחלט לגיטימיות אני לא יכול שלא לחשוב שאבות אבותינו היו חולמים שיש מצב של כנסת ישראל… בתוך מדינה ריבונית אני שומע את זה וגאה גם לשמוע ביקורת. בעת הזו, אנחנו ניצבים גם בפני אתגר פנימי הקרע המתמשך בעם כפי שבא לידי ביטוי בדקות אלה ממש. הקרע הזה שהלך ופרם את החוטים שמחזיקים אותנו יחד הטיל אותנו מערכת בחירות אחת אחרי השנייה למערבולת של שנאה וריב אחים".

חברי הכנסת השיבו לעבר בנט. השר אקוניס צועק: "זה לא הוטל עליך. העם לא בחר בך!". השר דודי אמסלם: "הוא שקרן וזאת לא קללה, זאת עובדה. תוציא ספר איך מנצחים את עם ישראל". יו"ר הכנסת היוצא לוין מתקשה להשתלט על הח"כים, ומאיים גם לסלק מהדיון שרים כמו אמסלם.

מליאת הכנסת מתכנסת אחר הצהריים לישיבה המיוחדת שבה – אם לא תהיה דרמה של הרגע האחרון – תושבע ממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, ויבוא הקץ ל-12 שנות שלטונו הרצופות של בנימין נתניהו. ממשלת הרוטציה שתמנה 27 שרים צפויה לזכות לתמיכה של 61 ח"כים.

אחרי נאום בנט עלה ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד ח"כ יאיר לפיד לדבר אך החליט לוותר על הנאום שהכין ולמחות על הפגיעה בבנט: "אני אוותר על הנאום שתכננתי לשאת, עליתי הנה רק מסיבה אחת, אני רוצה לבקש סליחה מאימא שלי אימא שלי, בת 86. אנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים ועשינו את זה כי בכך הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע החשוב הזה, והיא תראה איך מתחלף שלטון".

לפיד הוסיף: "כשהיא נולדה עוד לא הייתה מדינת ישראל, לא היה לנו פרלמנט ורציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי. ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה הגיע הזמן להחליף אתכם."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יהיה.

מה לא עושים בשביל "כבוד"…

איזה תל אביבי צפונבון הלפיד הזה תמיד צריך לשחק על הריגשי… מסכן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture