Marc Israel Sellem/POOL

בנט בישיבת הממשלה הראשונה: "ועדת חקירה לאסון מירון קום תקום"

ראש הממשלה הוסיף: "חשוב לומר למתפללים, אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בלג בעומר ובכל ימי השנה - תמשיך". באשר לניצחונו של איברהים ראיסי בבחירות לנשיאות איראן בנט האשים בעברית ובאנגלית את נשיא איראן החדש וכינה אותו רוצח המונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה הנכנס כינס הבוקר (ראשון) לראשונה את השרים לישיבת הממשלה הקבועה של ימי ראשון והודיע על הכוונה לאשר ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. מלבד הדיון בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון, יאשרו השרים את התקנון לעבודת הממשלה, מינויים בשירות החוץ שנתקעו בתקופת המשבר הפוליטי, את הארכת כהונתו של אביב כוכבי כרמטכ"ל וכן את הארכת תוקפו של חוק הקורונה.

"בשעה טובה אנחנו יוצאים לדרך", אמר בנט בפתח הישיבה. "כל אחד מהשרים והשרות התחילו לעבוד. יצא לי לדבר איתכם בימים האחרונים והכניסה למשרדים הייתה חלקה וטובה. שרי הממשלה מלאים בעשייה וברצון להתקדם. כבר הבוקר אישרה ועדת השרים את הצעתו של שר החוץ יאיר לפיד על מינוי 36 הדיפלומטים, משהו שהיה תקוע הרבה מאוד זמן". על עבודת הממשלה הוסיף: "כשיש אי הבנות – לפתור את זה בשקט ובלי דרמות".

ראש הממשלה הוסיף ואמר לשרים כי "בשל אופי הממשלה והמגוון של חבריה המפתח להצלחה שלנו זה אמון הדדי, והדרך להגביר אמון זה להרים טלפון כשיש אי הבנות ולפתור את זה בשקט ובלי דרמות. באנו לשרת את העם. אני חושב שכולנו שותפים להבנה שאנחנו לא הבוסים של אזרחי ישראל. אנחנו עובדים אצלם. זו הרוח ששוררת בממשלה ועל החברים בה".

על ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון אמר בנט כי "45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא, ועל כתפנו למנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם אבל הממשלה יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. לצד הוועדה חשוב לומר למתפללים ולכל האנשים שמגיעים להר שאנחנו נעשה הכל כדי לסדר את החגיגות בל"ג בעומר ובכל ימי השנה. כל המגזרים מגיעים למירון והאחריות שלנו זה להבטיח את ביטחונם".

בנט התייחס גם לעלייה בתחלואת הקורונה בבתי הספר ואמר: "בשבוע החולף אנחנו עדים להתפרצויות קורונה בשני בתי ספר. זה נבע מחוסר הקפדה על בידוד של החוזרים מחו"ל והערכת גורמי המקצוע שזה הזן ההודי. קיימנו אתמול בלילה דיון נקודתי והערכת מצב היום עם השרים הרלוונטיים גם בנוגע לזן ההודי וסדרי הכניסה והיציאה מהארץ. האסטרטגיה הלאומית צריכה להישען לא רק על חיסונים, כי אם יש וריאנט עוקף חיסון – זה יתמוטט. לא לכל מגפה יהיה חיסון, אז על ידי ניהול נכון צריך להימנע מאובדן שליטה".

באשר לניצחונו של איברהים ראיסי בבחירות לנשיאות איראן בנט האשים בעברית ובאנגלית את נשיא איראן החדש וכינה אותו רוצח המונים. לדבריו, "מדובר באיש ידוע לשמצה בקרב העם האיראני והעולם כולו בשל תפקידו בוועדות המוות". עוד אמר כי "זהו איתות למעצמות להתעורר רגע לפני החזרה להסכם הגרעין ולהבין עם מי הן עושות עסקים, האנשים האלה רוצחי המונים. משטר תליינים שאסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית. זו עמדתה הברורה של מדינת ישראל והיא לא תשתנה".

בסוף ההצהרה בנט הזכיר כי היום מציינים תשע שנים לפטירתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ואמר: "היום אנחנו מציינים תשע שנים לפטירתו של ראש הממשלה השביעי, יצחק שמיר ז"ל. כולם מכירים את יצחק שמיר כאיש ארץ ישראל השלמה, איש חזון ועשייה, שהקדיש את חייו בכל התחנות למען המדינה – בלח"י, במוסד, בכנסת ובממשלה. אבל, יש נקודה שפחות שמים לב".

"שמיר, יחד עם פרס, הקים לראשונה ממשלת אחדות שנשענה אגב על רוטציה ב-1984, והם ידעו להביא ניצים אידיאולוגיים לשבת סביב שולחן ממשלה ולהציל – אין מילה אחרת, את מדינת ישראל מאינפלציה של מעל 400% אז, ולהוציא את צה"ל מעומק לבנון. גם ב-1988, נדמה לי שאז הוא לא היה חייב, אבל גם בלי האילוץ הפוליטי הוא בחר להקים עוד ממשלת אחדות – וזה יצחק שמיר, שלכל הדעות היה איש ימין מובהק".

"מה שאנחנו למדים מזה – זה שעת לכל דבר. עכשיו עת לאחדות, והאחדות כשלעצמה היא מטרה קריטית. גם היום, מדינת ישראל נמצאה עד לפני שבוע בסחרור, וכל האנשים פה בחדר וציבור רחב בחוץ יודעים שהיכולת שלנו לעבוד ביחד תאפשר לנו לעשות דברים טובים. אז אנחנו נלך בהשראת יצחק שמיר. תודה רבה ובהצלחה".".


ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה הבוקר אצל ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היו פרעות בלוד, ערביי ישראל הרימו דגל כאמאס, צעקו מוות ליהודים, צעקו בדם ואש נפדה את פלסטין, הם מציתים מאות שריפות, פורצים לבתים ובוזזים, זורקים סלעים על מכוניות של חרדים, הכאמאס מאיים בחידוש המלחמה, אירן קרובה להסכם עם ארה"ב, ואצל הממשלה ההזויה הזאת יש רק בעיה אחת, האסון במירון, ובלי להקל ראש בזה, אבל האם זו הבעיה היחידה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture