דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

סוער במליאה: אלקין ונתניהו מתכתשים; גפני לבנט: "חתיכת אפס" • צפו

יו"ר יהדות התורה תקף את בנט במילים קשות על חוסר הטיפול שלו במגפת הקורונה והגדיר אותו: "חתיכת אפס". הצעות אי האמון של האופוזיציה נדחו בדיון סוער, שבמהלכו תקף אלקין את רה"מ לשעבר שהשיב: "מדלג בקלילות ממפלגה למפלגה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מהומה פרצה היום (שני) במליאת הכנסת בדיון סביב הצעות אי-האמון הראשונות שהוגשו נגד הממשלה החדשה – ונדחו. בתום הדיון נאם ח"כ זאב אלקין ותקף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, נתניהו לא נותר חייב והשיב לאלקין, "מדלג ממפלגה למפלגה". בהמשך גם נאם יו"ר ועדת הכספים לשעבר משה גפני, וקרא לראש הממשלה בנט "חתיכת אפס".

"כשאתה מייצר שיח של שנאה ושיסוי זה לגיטימי, אבל כשאחרים חושבים אחרת ממך ומבקרים אותך – זה הופך ללא לגיטימי", הטיח אלקין, "כשמפגינים ליד המעון הרשמי שלך זה לא לגיטימי, אבל כשאתה – בכספי מפלגה – שולח בריונים לבית שלי ולבית של עוד חברים כאן להעיר ילדה בת חמש ב-23:00 להפחיד אותה, זה לגיטימי".

אלקין המשיך: "נתניהו, כשעמדת בראש המפלגה שלא הייתה הכי גדולה באותה כנסת נבחרת, ועדיין הרכבת ממשלה והסברת לכולם שבסוף הזכות הדמוקרטית להרכיב ממשלה שמורה למי שמגיע לרוב בכנסת – זה לגיטימי. אבל כשנשלחת לאופוזיציה, על אף שאתה מנהיג המפלגה הגדולה בכנסת, פתאום לא לגיטימי. זה שאתה לא ראש ממשלה – זה הסיפור. בשביל להיות חלק מהממשלה הזאת היית מוכן גם לשישה מנדטים, רק לא למישהו מתוך הליכוד".

עוד אמר חבר הכנסת מתקווה חדשה: "כשאתה הצעת לנפתלי בנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה עם שישה מנדטים, או לגדעון סער עם אותו מספר מנדטים, או לבני גנץ עם שמונה מנדטים – זה היה לגיטימי. עכשיו כשאתה לא בתוך הממשלה הזו – זה לא לגיטימי. כשביקשת להקים ממשלת חילופים זה היה לגיטימי, אבל כשמוקמת ממשלת חילופים אמיתית, שבה גם מתכוונים לקיים אותם – זה לא לגיטימי. כשזה לא משרת אותך, זה לא לגיטימי. כשזה משרת אותך, גם אם אתה מתכוון לרמות, אז זה בוודאי לגיטימי. בעיניך מה שמשרת אותך תמיד יהיה לגיטימי, ומה שיגרש אותך מהשלטון – תמיד יהיה לא לגיטימי".

"אדוני יו"ר האופוזיציה, אתה הפכת ללא לגיטימי – אבל זה לא הופך את הממשלה הזאת, את חברי כנסת שהם רוב הבניין הזה שהצביעו עבורה, ואת האזרחים שהצביעו עבור אותן המפלגות, ללא לגיטימיים", המשיך אלקין ותקף, "כל חטאה של הממשלה הזאת הוא שהיא לא רלוונטית עבורך באופן אישי, כי היא לא רצתה אותך. אגב, הייתה יכולה לקום ממשלה אחרת אם רק היית מזיז את עצמך לטובת אחד החברים במפלגתך".

אלקין המשיך במתקפה: "כשאתה קיימת שיחות עם רע"מ ורצית להקים איתם ממשלה והתחננת לסמוטריץ' שיוריד את הוטו שלו – זה היה לגיטימי. בכל הכוח רצית להקים את הממשלה הזו, אבל מה לעשות, כשלת. אמנם פרצת את הדרך, שכנעת ושלחת שליחים רבים לתקשורת כדי לשכנע שלגיטימי להקים ממשלה עם רע"מ, אבל איפה שכשלת – הצלחנו. זה הסיפור. אז זה לא לגיטימי, כי זה שולח אותך לאופוזיציה".

"כשלא הצלחת להעביר את השלטון בצורה מכובדת, גם בהצבעה וגם בהשבעה פה, ובכל מה שקרה בהליך מסודר של העברת שלטון לאחר ההצבעה, זה כמובן לגיטימי כי אפשר להיות לא ממלכתי ולא לכבד את הממשלה שנבחרה, ואפשר לפגוע באינטרס של המדינה ולא להעביר את השלטון בצורה מסודרת, אפשר אפילו לגרוס מסמכים".

"הגיע הזמן שתתחיל להכיר במציאות, לכבד את הכרעת הבוחר והכנסת, ולהבין שהפעם העם החליט אחרת ושהמעמד שלך השתנה", , אמר אלקין בנאומו החריף, "אחרי 12 שנים של כהונה כראש ממשלה, הפכת ליו"ר אופוזיציה".

בתגובה לדבריו עלה לנאום יו"ר האופוזיציה נתניהו שפתח את דבריו בעקיצה: "הדובר הקודם הוכיח את הכלל העתיק, כשאין לך טענה של ממש, הרם קולך. כולם יודעים עד כמה הדובר הקודם דואג למדינה ועד כמה הוא דואג לעצמו. הוא מדלג בקלילות מבהילה ממפלגה, למפלגה, למפלגה. הבעיה היא לא אם הממשלה הזו היא לגיטימית, הבעיה עם הממשלה הזו היא שהיא מסוכנת – ולכן אנחנו נפיל אותה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, נאם אף הוא במליאה ותקף את ראש הממשלה החדש נפתלי בנט. גפני ציין את התפרצות נגיף הקורונה בכמה בתי ספר בארץ: "איך לא מתבייש רה"מ – שכתב ספר על איך שצריך לטפל בקורונה, שעמד ונאם ודרש, שאמר שנתניהו לא בסדר ולא מטפל בקורונה כמו שצריך – להגיע לראשות הממשלה, ולא עברו כמה ימים והקורונה חוזרת.

"בושה, בנט עמד כאן ושמענו אותו – 'היה צריך לסגור את נתב"ג', הוא אמר. חתיכת אפס, מה עשית בשבוע הזה? אני אם הייתי בקואליציה איתו, הייתי כובש פניי בקרקע. הוא בקושי הגיע להיות ראש ממשלה וכבר הכול חוזר", המשיך גפני, "בנאום אחר אספר למה הוא החליט על ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון, ולמה הוא היה נגד ועדת חקירה ממלכתית לאסון בנחל צפית".

ההצעה של סיעת הליכוד נגד "ממשלה שהוקמה בשקר ובהונאת הציבור, ואין לה מנדט מהציבור", נדחתה ברוב של 60 מול 49. ההצעה של ש"ס ויהדות התורה נדחתה ברוב של 59 מול 50.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בתגובה להצעת הבנטים לחוקק חוק לאסור על נתניהו להבחר לכנסת ולממשלה אפשר להציע חוק נגדי שמי שיוכח שהוא הפר הבטחת בחירות שנתן בפומבי לא יכול להבחר לא לממשלה ולרא לכנסת

אלקין נבל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture