הפרויקטור אש:

David Cohen/Flash90

פרויקטור הקורונה: "עדיין לא יכול לומר שההתפרצות בשליטה"

לדברי פרופ' אש, "אנחנו כל יום מגלים עוד מאומתים. כשנראה שהמספר יורד בצורה משמעותית נוכל להגיד שזה בשליטה". מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי "לא חוזרים למסכות בשטח פתוח". ד"ר אלרעי-פרייס: "אין חובת בידוד לכל המחוסנים והמחלימים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש וראש שירות בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס ערכו הערב (רביעי) תדרוך לתקשורת בעקבות התפשטות הזן ההודי במספר ערים בישראל.

פרופ' אש הדגיש כי הוא "לא יכול עדיין לומר שהתפרצות הקורונה נמצאת בשליטה". לדברי פרופ' אש, "אנחנו כל יום מגלים עוד מאומתים. כשנראה שהמספר יורד בצורה משמעותית נוכל להגיד שזה בשליטה. עוד לא הגענו לזה. עם זאת, אני גם לא יכול לומר שזו התפרצות נרחבת בכל רחבי המדינה".

פרויקטור הקורונה התייחס לבתי הספר של החופש הגדול ואמר כי "עדיין לא גיבשנו את הצעדים שננקוט. אנחנו מקיימים הערכות מצב בכל יום. נראה מה מצב התחלואה בימים הקרובים ולפיה נקבע את הכללים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' לוי, התייחס לנתוני התחלואה העולים בריכוזים בהם שבו מבלים מחו"ל ויצרו מוקדי התפרצות: "בסך הכול יש כרגע 534 חולים פעילים במדינת ישראל. אנחנו רואים מגמת עלייה. ב-8 ביוני היינו על 14 מאומתים בממוצע ביום, והיום אנחנו עומדים על 48. בקרב בני יותר מ-16 – 99 מאומתים היו מחוסנים ו-39 לא מחוסנים. בקרב בני 12-15 שלא חוסנו יש 115 חולים".

עוד אמר פרופ' לוי: "אנחנו מכירים את האירועים של בנימינה ומודיעין – אירועים שהתחילו מתושבים שחזרו מחו"ל והדביקו ילדים. התחלואה התפשטה בבתי הספר ולא רק. אנחנו יכולים לומר שההתפרצויות אינן מוגבלות אך ורק לריכוזים האלה, אלא גם למקומות אחרים ולא רק בקשר לחו"ל – וזה מדאיג".

מנכ"ל משרד הבריאות המשיך ואמר, "לכן החלטנו להרחיב את החיסון לבני נוער בגילים 12-16". לגבי המסכות אמר: "אנחנו לא חוזרים לעטיית מסכות בחללים פתוחים, אך בחללים סגורים הרחבנו את הצו המורה על עטיית מסכות. עטיית מסכות בחללים סגורים תחול בכל המוסדות הרפואיים בעת מגע בין מטפלים ומטופלים ואף באזורי ההמתנה לרופא".

לגבי חובת הבידוד אמר: "הרחבנו את חובת הבידוד במקרים מסוימים גם למחוסנים ולמחלימים. הורינו על כך שמחלימים ומחוסנים ייכנסו לבידוד עם שובם ארצה מאותן שש מדינות אסורות ללא תלות בבדיקה הסרולוגית. כלומר, גם אם הבדיקה יצאה שלילית – חלה עליהם חובה לשהות בבידוד כמו אנשים שלא חוסנו ולא מחלימים".

ד"ר שרון אלרעי-פרייס הדגישה כי "אין חובת בידוד לכל המחוסנים והמחלימים, חייבים להדגיש זאת". לדבריה, "חובת הבידוד חלה על אנשים שמגיעים משש המדינות בסיכון מרבי; כולם נדרשים לבידוד כמו שהיה קודם. חשוב לדעת שגם מחוסנים ומחלימים עלולים להידבק, ולכן אנחנו מבקשים בדיקה למי שבא במגע עם חולה מאומת – גם אם הוא מחוסן ומחלים. הוא לא נדרש בבידוד, אבל אנחנו רוצים שיידגם כדי לדעת אם נדבק". היא הוסיפה ש"אם נראה במשך כמה ימים ברצף שיש מעל 100 חולים – נחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. לא בחללים פתוחים בשלב זה".

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט ערך היום דיון בעניין התפשטות נגיף הקורונה, בדגש על זן הדלתא (הווריאנט ההודי) ואמר: "המטרה שלנו כרגע, בראש ובראשונה, היא לשמור על אזרחי ישראל מפני זן הדלתא המשתולל בעולם. לצד זה, אנחנו רוצים לצמצם במידת האפשר את הפגיעה בשגרת החיים במדינה. לכן, החלטנו לפעול מוקדם ככל האפשר, כבר עכשיו, כדי לא לשלם מחיר כבד יותר בהמשך, על-ידי נקיטת פעולות אחראיות ומהירות. זה תלוי בנו. אם נקפיד על הכללים וננהג באחריות, נצלח את זה ביחד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture