היערכות בלודמיר שבאוקראינה לקראת הילולת רבי שלמה מקארלין זי"ע

בלודמיר, אוקראינה תכונה והיערכות לקראת עליית המוני מתפללים על ציון הרה"ק רבי שלמה מקארלין זי"ע לרגל יומא דהילולא רבה בכ"ב תמוז • אוהל גדול הוקם במיוחד ע"י 'הכנסת אורחים לודמיר' לקליטת מאות המתפללים ולסעודות ההילולא בראשות מרנן האדמו"רים שליט"א וקהל החסידים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

העיירה לודמיר באוקראינה לובשת חג בימים האחרונים עם סיום ההכנות המרובות לקראת עלייתם של מאות מתפללים, חסידים ואנשי מעשה מארץ ישראל ומאירופה, שיבואו ויעלו לשפוך שיח ביום חמישי הקרוב כ"ב תמוז, על ציון הקודש ביומא דהילולא קדישא של הרה"ק רבי שלמה מקארלין זי"ע הי"ד, מקום מקודש שהיה מאז ומתמיד אבן שואבת לתפילות וישועות עבור כלל ישראל בגולה.

בסוד ישרים ועדה מפורסמת אמרתו של הרה"ק רבי אשר מסטאלין זי"ע, כי לעמוד על ציונו הקדוש של רבי שלמה מקארלין הוא ממש כמו שעומדים לפניו בחיים חיותו. כן מצינו בצדיקים מדורות עברו שהתבטאו בגודל קדושת המקום, עד כדי כך שיראו לגשת לציון, כמסופר על הרה"ק רבי מרדכי דוב מקוברין זי"ע שהגיע להתפלל בציון הקדוש בלודמיר, ולאחר מכן כששאל אותו הרה"ק רבי משה מקוברין זי"ע האם היה על הציון עצמו? ענה רבי מרדכי דוב: "יראתי מלגשת, רק עמדתי מנגד!". אמר לו הרה"ק מקוברין: "ברכה על ראשך".

בכתבי הרה"ק הריי"ץ מליובאוויטש זי"ע מובא, שכשביקר בלודמיר בשנת תרצ"ב אמר: "הביקור באוהל רבי שלמה קארלינער, הזכירני ימי קדם בבקרי בהיכלי קודש הוד כ"ק אבותינו רבותינו הק' זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע", ודיבר שם בהתרגשות גדולה לכאלף איש שבאו עמו לציון.

במיוחד מזכירים ומעלים את כוחו הגדול של בעל ההילולא הרה"ק מקארלין אשר בחייו פעל ישועות נשגבות למעלה מדרך הטבע, עד שצדיקי דורו קראו עליו שהוא 'בעל שם טוב קטן', וכאשר זוכים לעלות ולהשתטח על ציון קדשו הרי הוא 'כמו בחיים חיותו' כדברי הרה"ק מסטאלין, ואכן אנשים רבים זכו וזוכים לראות במקום ישועות גדולות מעל דרך הטבע ממש, בכוחו של הצדיק.

לא בכדי, יום כ"ב תמוז ידוע בתפוצות ישראל כיום קדוש ונשגב להמשכת ישועות לכלל ולפרט, וכידוע מפי הרה"ק רבי אשר מסטאלין זי"ע שהיה מצווה להתחיל עסקים או הקמת בניינים ביום כ"ב תמוז, שהוא יום סגולה והצלחה לכלל ישראל. כמו-כן נהגו חסידים לברך ברכת שהחיינו ביום זה הנערב והמסוגל להשפעת רחמים וחסדים.

כאמור, תכונה רבה ופעילות קדחתנית ניכרת בשבועות אלו בעיירה לודמיר, כאשר 'הכנסת אורחים לודמיר' עמלים לתכנן ולארגן את כל סדרי ההילולא על הצד היותר טוב כמידי שנה בס"ד. מלבד סעודות ההילולא שיוגשו בהרחבה בשיתוף עם אגודת 'אהלי צדיקים' בראשות הרב ישראל מאיר גבאי שליט"א, נרתמו גם לארגן ולסדר כמה מתחמים באולמות שונים בסביבות הציון הקדוש, עבור כ"ק מרנן האדמו"רים מפינסק קארלין ומזוועהיל שליט"א ובני פמלייתם, אשר יערכו במקום את שולחנם הטהור לרגל ההילולא קדישא ביום הנשגב והמרומם כ"ב תמוז.

ב'הכנסת אורחים לודמיר' מציינים בזאת בסיפוק רב ובשביעות רצון, כי בס"ד גם השנה ארגנו מבנה 'הכנסת אורחים' ובו מקווה טהרה והיכל תפילה, סמוך ונראה לבית החיים העתיק, מה שנותן את האפשרות לשהות באווירה יהודית ובהשראה של קדושה. כך זוכים המתפללים הרבים להתפלל בצלילות הדעת ובכוונה שלימה, ולשפוך צקון לחשם במקום קדוש זה בלב פתוח וברגשי קדושה נעלים.

'הכנסת אורחים לודמיר' שמחה לבשר לכל הקהל הקדוש על שירות מיוחד לשליחת קוויטלאך ושמות להזכרה בציון הקדוש ביום ההילולא, על ידי מייל בכתובת: [email protected] או בשירות מתקדם יותר על ידי אמירת שמות שנהפכים אוטומטית לטקסט, ב'קו לודמיר' 02-30111-22 שלוחה 2.

זכותו הגדולה תגן עלינו ועל כל ישראל אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture