תיעוד: הילולת רבי שלמה מקארלין זי"ע בלודמיר שבאוקראינה

בראשות אדמו"רים ורבנים חשובים מאות חסידים ואנשי מעשה בעליה מרוממת ונעלית על ציון הקודש של הרה"ק רבי שלמה מקארלין זי"ע בלודמיר לרגל יומא דהילולא קדישא • כמאה אלף קויטלאך נשלחו לציון הקדוש מכל קצוות תבל.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מאות חסידים ואנשי מעשה זכו להשתטח ליד ציון קודש הקדשים של הרה"ק רבי שלמה מקארלין זי"ע בעיר לודמיר שבאוקראינה, לרגל יומא דהילולא קדישא דיליה שחל בערב שבת קודש כ"ב לחודש תמוז, וזכו לחוות רגעי הוד ולהרוות את נפשם בהתרוממות ובאוירה של קדושה והתעלות.

במשך יום חמישי, ושישי עד לשעות אחדות לפני כניסת השבת, הגיעו בזה אחר זה המוני חסידים בטיסות ישירות מהארץ ומחו"ל לנמלי התעופה בקייב ובלבוב לשם הגיעו המטוסים הרבים כשעל סיפונם צבור העולים להשתטח על הציון הקודש.

עסקני ופעילי "הכנסת אורחים לודמיר" קבלו את פני האורחים הרבים בסבר פנים יפות, התמסרו להקל מעליהם את טורח המסע הארוך ודאגו לכל מחסורם הרוחניים והגשמיים כאחד: סדרי תפילה; הכשרת דרכי גישה; סעודות הילולא כיד המלך; אוהל לתפילות ולסעודות; מקווה וכל שאר צרכי העולים.

ראשון העולים היה כ"ק האדמו"ר מלוצק שליט"א אשר עשה את הדרך לציון הקדוש בערב יום ההילולא ביום רביעי, ולאחר השתטחות ותפילה באוהל הקדוש, התארח למעמד לחיים בדירה שנרכשה ע"י הכנסת האורחים בשטח הצמוד לבית החיים, ועליו בעז"ה יבנה בקרוב הבנין המפואר. כ"ק האדמו"ר שליט"א האציל מברכותיו על המארגנים ובירכם שיזכו בקרוב לברך על המוגמר בהעמדת כל השירותים החסרים לבאי ציון הצדיק.

ביום חמישי בערב הופיע כ"ק האדמו"ר מפינסק קארלין שליט"א יחד עם קבוצה נכבדה של עשרות נגידי ונאמני המוסדות שזכו בתמורה להצטרף לנסיעה המרוממת בצל רבינו הקדוש ביום ההילולא, כאשר גם את השבתת הסמוכה עשו בצוותא חדא בעיר לודמיר בסמוך לציון רבינו הקדוש.

לאחר תפילת ערבית באוהל המיוחד שהוקם לכבוד ההילולא בשטח שעליו יוקם בעז"ה הכנסת האורחים, הסבו הקהל עם האדמו"ר שליט"א לשולחן הטהור וסעודת הילולא שנערכה בטוב טעם ובחגיגיות רבה כנהוג ביום המרומם והנשגב כ"ב תמוז. את הימים הקרובים המשיכו לעשות בקרבת הציון. כאשר ביום השישי לאחר תפילת שחרית מרוממת באוהל, עלו כל הקהל הקדוש למעמד תפילה עילאי ומרגש על יד הציון הקדוש. לאחר מכן שוב נערכה סעודת הילולא – פת שחרית וסדרי לימוד מיוחדים כהכנה ליום השבת קודש ביום הנעלה. את תפילות השבת שוב עשו באוהל הגדול, כאשר הסעודות נערכו באולם מיוחד שנשכר בסמוך למלון המקומי.

כל הסעודות הוכנו בטוב טעם במעזיבוז על ידי ובסיוע הארגון העולמי הפועל רבות למען קברי הצדיקים "אהלי צדיקים" שבראשות הרה"ח ר' ישראל מאיר גבאי שליט"א.

בעת עריכת סעודות ההילולא נשאו דברים דרשנים ומשפיעים, אשר העלו על נס את חשיבות ההתכנסות ליד ציונו של הצדיק הנשגב שלשמו ולזכרו תאוות כל נפש, בדבריהם עוררו את הקהל לנצל כל רגע של השהות במקום הקדוש, לזעוק ולהתחנן למלכו של עולם לישועת עם ישראל, שיזכו להנצל מכל צר ואוייב המבקשים לכלותינו רח"ל, ולעורר זכותו של בעל ההילולא רבינו הקדוש בתפילה שנצח ישראל מצרותינו יגאלנו ויעלנו לציון ברננה בביאת משיחנו בב"א.

קבוצה חשובה מלונדון בראשות הרה"צ רבי שמעלקא בידרמאן שליט"א הגיעו אף הם לשהות ממושכת בהילולא קדישא ובשבת הסמוכה לה בלודמיר.

קבוצה נוספת של עשרות חסידים העושה את דרכה מזה כמה שנים להילולא קדישא, הגיעו ביום חמישי ללודמיר, שם שהו עד למחרת. את השבת עשו בעיירה אניפולי בסמוך לציוני הקודש של המגיד הקדוש ממעזריטש והרה"ק הרבי ר' זושא זי"ע ועוד, וחוו שבת עילאית מעין עולם הבא.

כ"ק האדמו"ר מזוועהיל שליט"א מנכדי רבינו הקדוש בעל ההילולא הגיע בשעת לפנות בוקר של ערב ש"ק, יחד עם שיירה גדולה של כמאה איש מנאמני ותורמי המוסדות שערכו מסע קודש באוקראינה, והשתטחו על הציון הקדוש בלודמיר בליל ההילולא. לאחר מכן פנו החסידים לאוהל הגדול לערוך בו את סעודת ההילולא ושולחן הטהור שאורגן כיד המלך ע"י ארגון הכנסת אורחים לודמיר.

לאחר מכן כאשר כבר האיר היום הלכו לטבול טבילת הבוקר, ולהתפלל תפילת שחרית ברוב התעלות והתרוממות. משם המשיכה הנסיעה לעיירה מזיבוז' לעשות בה את השבת באוירה עילאית ומרוממת בצל רבינו מרן אור שבעת הימים הבעש"ט זי"ע.

כן הופיעו במהלך יום ההילולא בלודמיר קבוצות שונות של חסידים ומבקשי ישועה להעתיר בצל הצדיק. במקום נראו קבוצות מקרב חסידי קארלין סטולין בארה"ק בהם גם מקהילת קארלין בקייב שעשו במסירות דרך ארוכה ביותר, להעתיר בעד הכלל והפרט.

קבוצות מחסידי תולדות אברהם יצחק ששבתו בבארדיטשוב ניצלו את הזדמנות הפז ועלו להשתטח בציון הקדוש שבלודמיר. ביניהם נצפה גם המשב"ק הרה"ח רבי רפאל צבי פאר שליט"א שהגיע בשליחות כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א ששבת בעיירה בארדיטשוב ונבצר ממנו להגיע אישית עקב חולשתו מטלטולי הדרך המייגעים.

כך גם קבוצה נכבדה מחסידי בעלזא מהעסקנים הנמרצים למען המגבית לטובת מרכז מוסדות בעלזא בארה"ק, שעשו את שבת ההוקרה על פועלם בעיירה בעלזא הסמוכה במרחק נסיעה של כשעה ומחצה מלודמיר הגיעו במהלך יום השישי לשפוך שיח ותחינה על יד ציון המצוינת, ואף הזכירו לטובה את כ"ק האדמו"ר שליט"א הנמנה על צאצאי רבינו הקדוש בעל ההילולא קדישא.

כלל העולים ציינו לשבח את הפעילות הנמרצת של ארגון הכנסת האורחים שהשקיעו דמים מרובים תרתי משמע לרווחת העולים ותרמו רבות להרחבת מעגל המשתתפים בהילולא קדישא בלודמיר.

יצויין כי סעודות ההילולא נתרמו ע"י נדיבי הלב, בהם הרה"ח רבי מרדכי גוטליב שליט"א, בן אחר בן לרבינו הקדוש בעל ההילולא.

עוד יצויין כי כמאה אלף שמות נשלחו במערכת הממוחשבת של 'קו לודמיר' ושלחו שמות לתפילה וקוויטלאך לרוב, שהוקראו והונחו על הציון הקדוש ביום ההילולא קדישא והתברכו ממיטב הברכות הנאצלות בהאי יומא קדישא באתר קדישא. במסגרת זו אף פנו רבים וביקשו להצטרף לחוג מקבלי וקוראי עלון לודמיר, כאשר באמצעותו מבקשים להתחברלתורתו ולתולדות חייו של האי רעיא מהימנא קדישא. זי"ע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture