צילום: פלאש 90

הותר לפרסום: חבר לשעבר במפלגתו של יעלון חשוד שהעביר מידע לסוכן איראני

החקירה העלתה כי אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם איש קשר של גורמי מודיעין איראנים. הנאשם טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע תקיפה בקרוב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הותר לפרסום כי לפני כחודש נעצר לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב שבעבר היה חבר ברשימת תל"ם לכנסת בראשות משה בוגי יעלון, בחשד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע.

החקירה העלתה כי אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם חיידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראנים. במסגרת הקשר העביר לו אבו אל-קיעאן עדכונים על המתרחש בישראל. כמו כן, הקשר בין השניים נסוב, בין היתר, גם על הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור.

עוד עולה בחקירה כי אבו אל-קיעאן ביקש בשלב מסוים להיפגש עם גורמים נוספים מטעמו של חיידר, תוך שהבין שמדובר בגורמים איראנים, ואף שם דגש על חשאיות וסודיות הפגישה המתוכננת בין הצדדים. בסופו של דבר, על אף רצונו ונכונותו של אבו אל-קיעאן פגישה זו לא התקיימה.

חקירתו של אבו אל-קיעאן הסתיימה, והיום (שני) הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום חמור בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

משירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נמסר כי "החקירה הנוכחית הנה חלק מפעילות מערכת הביטחון בישראל בשנים האחרונות, אל מול מאמצי איראן וארגון חיזבאללה, לגייס גורמים בישראל ובחו"ל על מנת לקדם פגיעה באישים בכירים במערכת הביטחונית המדינית וכן לטובת איסוף מודיעין".


צילום של ביתו של אבואלקיען בעיר חורה. צילום: תנועת רגבים.

פרטי כתב האישום

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, במסגרת הקשרים העסקיים של הנאשם, נוצר קשר בינו לבין אזרח עיראקי בשם ח'יידר, המתגורר בתורכיה ובעיראק. לקראת הבחירות שהיו בישראל, הצטרף הנאשם לרשימת תל"מ, ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות עם בכירים בתל"מ ובכחול לבן, שביניהם בוגי יעלון ובני גנץ ובשיחות עם ח'יידר, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.

על פי כתב האישום, במספר רב של מועדים, מסר הנאשם לח'יידר מידע שנודע לו, בישראל, אודות פעילותם של כוחות הבטחון בישראל, פעילותו של שר הבטחון בני גנץ, ועסקאות צבאיות שנעשו בין ישראל לארצות הברית ועוד, מידע שנודע לנאשם מהתקשורת, או מקשריו עם אנשים שונים בישראל. על פי כתב האישום, הנאשם עשה כן, על מנת להעלות את ערכו בעיני האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע שמסר, שכן ח'יידר אמר לנאשם, כי יש אנשים בכירים מטהראן שמתעניינים בו ורוצים לפגוש אותו.

בין היתר, הודיע הנאשם כי שר הבטחון בני גנץ, אשר כונה בתכתובת "הבחור שאצלנו", חזר מאמריקה, כי סיכם על מכירה וקניה מהאמירויות, וכי ישמע עוד דברים חדשים בעוד מספר ימים, וכן סיפר לו על מפגשים בין ישראל, סעודיה והאמירויות. במהלך שיחה זו, הודיע ח'יידר לנאשם כי דיווח הלאה את מה שסיפר לו הנאשם, וכי התבקש לפנות לנאשם, ולבקש ממנו כי יגדיר את מיקומו העדכני של שר הביטחון. השניים המשיכו להיות בקשר והנאשם המשיך לעדכן בידיעות שונות אודות ההתנהלות של כוחות הביטחון והממשלה.

במהלך הקשר, ניסו השניים לתאם מפגש עם האיראנים, בהסכמת הנאשם ובעידודו, במדינות שונות, החל מעיראק, ירדן, תורכיה ומדינות אחרות, אך ללא הצלחה. כאשר ניסו לתאם מפגש בדובאי, הודיע ח'יידר לנאשם כי בקשתו לויזה לנסיעה לדובאי סורבה וביקש את סיוע הנאשם מול השב"כ, אשר הבטיח שיסייע לו.

מכתב האישום עולה, כי השניים בשיחות ובקשר ביניהם לאורך הזמן, ניסו להסוות את מהות הקשר ביניהם בכך שדיברו גם על מסחר, באופן שנחזה להיות כאילו הקשר ביניהם תמים, והתכנון למפגש עתידי הוא על רקע מסחרי. כמו כן, לא העלו על הכתב חלק ניכר מהשיחות ביניהם, אלא דיברו בוואטצאפ.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע בימ"ר נגב. בכתב האישום צוין, כי הנאשם במעשיו, קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ עבור איראן, ואין לו הסבר סביר לכך. בנוסף, מסר הנאשם ביודעין לאויב או בשבילו, ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב, ויש במעשיו אלו כדי לפגוע בביטחון המדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכו תדעו אם הוא לא חבר קבינט ומתחפש לנפתלי בנט

נראה שייקח עוד מלא זמן, עד שיותר לפרסום, שאיווט ליברמן הוא סוכן סובייטי. [לא אני הדלפתי]!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture