Emil Salman/POOL

אחרי לילה של דיונים: הממשלה תאשר את התקציב – אך הכנסת תכריע

אחרי יממה של דיונים למעט הפסקות קלות, הגיעו שרי הממשלה להבנות והם יצביעו בעד תקציב המדינה וחוק ההסדרים • הצעות החוק יעברו לאישור הכנסת, שם ייאלצו לכרות דילים שונים ומשונים על מנת להבטיח את המשך קיום הקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלוש שנים מאז אישור תקציב המדינה האחרון, יאשרו הבוקר (שלישי) שרי הממשלה את תקציב המדינה וחוק ההסדרים הנלווה אליו, הכולל שורה של גזירות על הציבור כולל העלאת מסים וביטול הנחות שונות שהיו נהוגות עד כה.

הממשלה התכנסה אתמול, יום ראשון בשעות הבוקר, וקיימה דיון עד לשעות הצהריים. אז, יצאו להפסקה לצורך התייעצויות ודיונים פרטניים עם שרים שהתנגדו לסעיפים שונים בתקציב, וחידשו את ישיבת הממשלה בשעת ערב. אחרי חצות הלילה יצאו להפסקה נוספת לצורך התייעצויות, עד שהגיעו הבוקר להבנות סופיות.

המתנגד הקולני ביותר היה יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורביץ שדרש תוספת של 2.5 מיליארד ש"ח לתקציב משרדו. משרד האוצר הסכים להעניק תוספת של כמיליארד ש"ח, ובסופו של דבר הגיעו לפשרה ומערכת הבריאות תקבל תוספת תקציב של 2 מיליארד ש"ח.

אך אישור התקציב בממשלה, הוא החלק הקל יחסית בדרך לאישורו הסופי. כעת, דיונים על התקציב ועל חוק ההסדרים ייערכו בוועדות הכנסת לקראת ההצבעות במליאת הכנסת בקריאה טרומית, ראשונה, ואישור סופי אחרי קריאה שלישית.

כדי להצליח להעביר את התקציב וחוק ההסדרים בכנסת, ייאלצו בקואליציה להגיע למשמעת מלאה כדי למנוע מצב שהתקציב לא עובר והממשלה מתפרקת. בקואליציה ינסו להגיע להבנות עם הרשימה המשותפת, להצבעה בעד התקציב בתמורה לשלל 'דילים' והבטחות.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה: "התקציב הפעם לא משרת אינטרס של מגזר כזה או אחר – אלא של כל מדינת ישראל. לאחר שלוש שנים שישראל פעלה ללא תקציב, הכלי הבסיסי ביותר לניהול מדינה, אנחנו מביאים לאישור הממשלה את תקציב 2022-2021. זהו תקציב של השקעה בעתיד, תקציב של צמיחה. אנחנו משקיעים בתחבורה ציבורית יעילה, בתשתית אינטרנט וטכנולוגיה, חינוך איכותי לילדינו, במערכת הבריאות שלנו, בחיילים שלנו שיצוידו במערכות הטובות ביותר כדי להתמודד ולגבור על אויבינו".

בנט הוסיף: "אנו משקיעים באיכות הסביבה בה יחיו ילדינו ובשירותים ממשלתיים טובים יותר. הממשלה הזו משוחררת לפעול למען האינטרס הכללי. אנו מפחיתים ביורוקרטיה ומגדילים תחרות למען כולם, אגב בעיקר למען השכבות החלשות. בחדר הזה יש הרבה רצון טוב ומוכנות גדולה מאוד להעביר את התקציב. אני מבקש להודות לשר האוצר אביגדור ליברמן, שמוביל בבטחה ובאומץ אישי תקציב חשוב למדינת ישראל. אנחנו מוכיחים שהממשלה הזאת עוסקת בציבור ולא בעצמה".

שר האוצר איווט ליברמן אמר: "כמי שמלווה תקציבי מדינה מ-1996, אני אומר לכם שנעשתה פה עבודה מאומצת ויסודית שכמותה לא ראיתי. להביא את כל העבודה הענקית הזאת היה מאוד לא פשוט. אני מאוד מעריך את אנשי משרד האוצר, המשפטים, ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי, כל מי שעזר ועבד".

"אני חושב שגם שמעתי הרבה פייק ניוז תוך כדי וחלק מהשינויים לא נוגעים לתקציב, זה לשנות דפוסי התנהלות שהם פשוט בלתי סבירים. למשל מס המשקאות הממותקים – ישראל היא אחת המדינות עם צריכת הסוכר הכי גבוה בעולם פר נפש. יש לנו כמעט 600 אלף חולי סוכרת, אחוז החולים הקשים יותר מדי גבוה. איפה הצריכה המוגברת של סוכר ומשקאות ממותקים? צעירים ושכבות חלשות".

ליברמן הוסיף, "צריכת כלים חד-פעמיים בישראל היא פי חמישה מהאיחוד האירופי – זה לא נועד כדי לטפל בתקציב, אלא בהתנהלות והרגלי צריכה. גם בנושא החקלאות – חקלאות היא ערך ציוני, לאומי, התיישבותי וביטחוני וחייבים לשמור עליה. אי אפשר להמשיך לשמור ולא לעשות כלום. מי שלא יודע, במדינת ישראל בעשור האחרון מחירי הפירות עלו ביותר מ-100%, ירקות ביותר מ-80%. אף אחד מהחקלאים לא ייפגע. במקום להגן על מכס פירות וירקות, נתנו יותר מ-400 מיליון שקל לתמיכה ישירה בחקלאי. צריך לשמור גם על החקלאות וגם להוזיל את יוקר המחיה עבור הצרכן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture