Emil Salman/POOL

רוב הציבור: בנט מכר את אידיאולוגיית הימין כדי להיות ראש ממשלה

מהסקר עולה כי 44 אחוז ממצביעי ימינה סבורים כי ראש הממשלה נפתלי בנט יקפיא את הבנייה בשטחי יהודה ושומרון • 78% מהציבור לא מאמין להצהרות - ומעריך כי בנט לא יפנה את חאן אל אחמר, למרות הבטחת הבחירות שלו

סקר חדש המתפרסם היום (שני) מאמת את המשפט הידוע כי לא ניתן לשקר על כולם כל הזמן. רוב הציבור, לא מאמין כי נפתלי בנט יקדם את האידיאולוגיה הימנית שלו, למשל בפינוי חאן אל אחמר.

מסקר מיוחד שנערך לרגל ועידת הקיץ של קבוצת "בשבע" עולה כי 57% מהציבור הישראלי מסכים עם האמירה לפיה נפתלי בנט "מכר" את אידיאולוגיית הימין תמורת תפקיד ראש הממשלה.

הסקר נערך ע"י מכון מאגר מוחות של פרופ' יצחק כץ וממנו עולה עוד כי 59% מהציבור היהודי חושבים שהממשלה החדשה של בנט ולפיד תקפיא את הבניה ביהודה ושומרון.

בהקשר זה עולה נתון מפתיע נוסף כי 44% ממצביעי ימינה מחזיקים גם הם באותה העמדה לעומת רק 28% ממצביעי המפלגה שחושבים שהמפלגה לא תקפיא את הבניה בשטחי יהודה ושומרון.

בנימין נתניהו ראש הממשלה לשעבר נתפס כמתאים ביותר לבלום את השתלטותה של הרשות הפלסטינית על שטחי C לעומת נפתלי בנט ראש הממשלה המכהן שמקבל רק 10% ואיילת שקד שרת הפנים שמקבלת רק 3%.

למרות ההצהרות של אלקין וסער בזמן הקמת הקואליציה, והשליטה שלהם ברשות מקרקעי ישראל הם לא נתפסים ככאלה עם השפעה כלשהי בסוגיית יו"ש, סער עם 6% ואלקין עם 0.4%.

גם בהתייחס למשילות בנגב הנתונים שנחשפו בסקר דרמטיים: 80% מהציבור מעריך שהמשילות הישראלית בנגב תיחלש או לא תשתנה בתקופת כהונתה של הממשלה הנוכחית.

הציבור גם מביע חוסר אמון בהצהרות ממשלת בנט ו78% ממנו מעריך כי בנט לא יפנה את חאן אל אחמר נתון זה מתחבר לנתון כי 75% מעריכים כי כניסתו של ח"כ מנסור עבאס לקואליציה מעניקה חסינות לישובים הבדואים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו