שותף טבעי? כדי להקדים את בנט – נתניהו רמס את קדושת השבת בפרסיה

‏יו״ר האופוזיציה נתניהו לא חיכה לצאת השבת ומיהר לפרסם סרטון במהלך השבת, לא מדובר בעניין של פיקוח נפש, אלא בניסיון בזוי להקדים את ראש הממשלה בנט בשיחת ברכה על ניצחון בתחרות ספורט. ראש הממשלה ‎בנט והנשיא ‎הרצוג המתינו לצאת השבת

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביזה את קדושת בפרסיה כשפרסם סרטון במהלך השבת. לא מדובר במסר ביטחוני על שיגור הרקטות מלבנון או עניין של פיקוח נפש, אלא בניסיון בזוי להקדים את ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה בוז'י הרצוג בשיחת ברכה על ניצחון בתחרות ספורט.

בזמן שנתניהו ביזה את קדושת השבת, ראש כממשלה בנט והנשיא הרצוג דווקא נמנעו מלפרסם בשבת הודעות ברכה. נתניהו ניסה "לגנוב את ההצגה" ולהציג עצמו כראש ממשלה שמתקשר ראשון לברך על ניצחונות בספורט וגונב לבנט את הברכה המקובלת, שבנט אמור היה להוציא רק במוצאי השבת.

בציבור שומרי התורה נשמעת ביקורת רבה על מי שמגדיר את עצמו כמנהיג הציבור הימני – מסורתי בישראל, ציבור שקדושת השבת היא מערכיו החשובים ביותר.

חברי הכנסת החרדים הגיבו על ביזוי השבת שהגיע דווקא מאותו מנהיג שלו הם שמרו אמונים במערכת הפוליטית בשנים האחרונות. יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כתב: ‏״ההודעה שהוציא יו״ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה – אין כבודה מחול!״

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני פרסם הודעה לקונית בה כתב כי לא מדובר היה בפיקוח נפש, "ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו".

ח״כ יעקב ליצמן היה יותר חריף בהודעתו וכתב: "מצערת מאד העובדה שיו״ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג הספורטיבי, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא ורה״מ".

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) אמר: ״כיו״ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, אני מזכיר לראש האופוזיציה החדש חבר הכנסת מר בנימין נתניהו, שהוא נחשב במדינת ישראל היהודית כאחד משבעת סמלי השלטון – הנדרשים לשמירת השבת בפומבי. ‏בפרט שרוב שותפיו לדרך מכבדים ושומרים שבת ומצפים גם ממנו לכבד את ערכי המורשת היהודית״.

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב הערב בעקבות מעשיו של יו"ר האופוזיציה: ‏עצוב על חילול השבת, שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל אחד בוחר במה שחשוב לו יותר.
באמת מישהו כאן חשב שהשבת חשובה לנתניהו יותר מ"הישג" בספורט?
בוקר טוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו