מתקפה חרדית נגד נתניהו:

Hadas Parush/Flash90

מתקפה חרדית נגד נתניהו: "פגע בשותפיו הנאמנים"; הליכוד: "טעות טכנית"

למרות חומרת המעשה, חברי הכנסת החרדים בחרו ברובם להגיב על ביזוי השבת שהגיע דווקא מאותו מנהיג שלו הם שמרו אמונים במערכת הפוליטית בשנים האחרונות בהודעות לקוניות בלבד ולא במילים חריפות כפי שנהגו במקרים דומים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שעות של שתיקה רועמת, חברי הכנסת החרדים יצאו הערב (מוצ"ש) במתקפה נגד ראש האופוזיציה בנימין נתניהו על שביזה את קדושת השבת בפרסיה כשפרסם סרטון במהלך השבת של שיחת ברכה על ניצחון בתחרות ספורט. זאת כדי להקדים את ראש הממשלה נפתלי בנט שהמתין כנהוג לברך בצאת השבת.

חשוב לציין כי למרות חומרת המעשה, חברי הכנסת החרדים בחרו ברובם להגיב על ביזוי השבת שהגיע דווקא מאותו מנהיג שלו הם שמרו אמונים במערכת הפוליטית בשנים האחרונות בהודעות לקוניות בלבד ולא במילים חריפות כפי שנהגו במקרים דומים.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי כתב כי ‏״ההודעה שהוציא יו״ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה – אין כבודה מחול!״

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני פרסם גם הוא הודעה לקונית בה כתב כי לא מדובר היה בפיקוח נפש, "ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו".

ח״כ יעקב ליצמן היה יותר חריף בהודעתו וכתב: "מצערת מאד העובדה שיו״ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג הספורטיבי, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא ורה״מ".

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) אמר: ״כיו״ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, אני מזכיר לראש האופוזיציה החדש חבר הכנסת מר בנימין נתניהו, שהוא נחשב במדינת ישראל היהודית כאחד משבעת סמלי השלטון – הנדרשים לשמירת השבת בפומבי. ‏בפרט שרוב שותפיו לדרך מכבדים ושומרים שבת ומצפים גם ממנו לכבד את ערכי המורשת היהודית״. ח״כ ינון אזולאי הוסיף: ״ח״כ נתניהו. יותר מששמרו ישראל את השבת השבת שמרה על ישראל. מצופה שגם מדליית זהב תסבול דיחוי לצאת השבת״.

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה דרש מנתניהו להתנצל: "פרסום הודעת יו"ר האופוזיציה בעיצומה של שבת קודש פגעה לא רק בשבת אלא באלפי המאמינים הרואים ביו"ר האופוזיציה כמנהיג הימין המסורתי. הפגיעה קשה יותר גם בגלל תפקידו בעבר והעתיד המשותף. וכל זאת ללא צורך מיוחד, על יו"ר האופוזיציה מר בנימין נתניהו להתנצל באופן פובמי, גם ליו"ר האופוזיציה יש אחריות. בגלל יחסי ציבור קטנים מוכרים את הערכים?"

בתוך כך, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב הערב בעקבות מעשיו של יו"ר האופוזיציה: ‏עצוב על חילול השבת, שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת".

במפלגת הליכוד הגיבו למתקפה מצד שותפיו של נתניהו: "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה".

כזכור, ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביזה את קדושת בפרסיה כשפרסם סרטון במהלך השבת. לא מדובר במסר ביטחוני על שיגור הרקטות מלבנון או עניין של פיקוח נפש, אלא בניסיון בזוי להקדים את ראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה בוז'י הרצוג בשיחת ברכה על ניצחון בתחרות ספורט.

בזמן שנתניהו ביזה את קדושת השבת, ראש כממשלה בנט והנשיא הרצוג דווקא נמנעו מלפרסם בשבת הודעות ברכה. נתניהו ניסה "לגנוב את ההצגה" ולהציג עצמו כראש ממשלה שמתקשר ראשון לברך על ניצחונות בספורט וגונב לבנט את הברכה המקובלת, שבנט אמור היה להוציא רק במוצאי השבת. בציבור שומרי התורה נשמעת ביקורת רבה על מי שמגדיר את עצמו כמנהיג הציבור הימני – מסורתי בישראל, ציבור שקדושת השבת היא מערכיו החשובים ביותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו, עמוד מול המצלמה, והתנצל על חילול השבת הפומבי, זה לא יגרע מכבודך, וכשתעשה את זה, ותבטיח להבא לכבד את השבת בפרהסיא, כבודך רק יגדל.

למה יתנצל על דבר שאינו רואה בו פסול ר"ל? הלא אם היתה לו טיפטיפת הבנה במעלת שמירת שבת או קורטוב של רגש לקדושת השבת – לא היה נופל בפח הכיעור הזה. אם יש משהו שהוא מצטער עליו – זה לכל היותר על שהעיר את חמת החרדים כלפיו. מישהו מצפה שעל כך יתנצל?…
ואם הוא הרגיז אותם, מה יעשו לו? יפרקו את האופוזיציה ויברחו לו לקואליציה? או אולי לא יצביעו לו בפעם הבאה שקיימת רק בדמיונו? למה שיתחשב בהם אם אינו מתחשב בבוראו?

תזדעזעו תצעקו תגנו אוי אוי אוי ואבוי שכך עלתה בימינו… כמובן הכל מול המצלמות
העיקר קשורה בו ככלב שב על קיאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture