צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הושקה התוכנית הלאומית להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי

התוכנית כוללת בין היתר הגברת הנוכחות המשטרתית בערים ובכבישים, חיזוק יכולות המודיעין והחקירה, אכיפה כלכלית ומשולבת כנגד ארגוני הפשיעה. כמו כן הוקם אגף ייעודי שכל עיסוקו הוא סיכול פשיעה בחברה הערבית בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשלה השיקה היום (רביעי) את התוכנית הלאומית להתמודדות עם הפשיעה במגזר הערבי בטקס בו חנך ראש הממשלה, נפתלי בנט, אגף ייעודי במשטרת ישראל למיגור הפשיעה במגזר הערבי.

יסודות התכנית עליה הוכרז היום נוגעים בהגברת הנוכחות המשטרתית בערים ובכבישים, חיזוק יכולות המודיעין והחקירה, אכיפה כלכלית ומשולבת כנגד ארגוני הפשיעה – כולל הרחבת ארגז הכלים המשפטי התומך במאמץ זה, חיזוק החוסן הקהילתי והמקומי לצד הגברת מאמצי המניעה, הטמעת יכולות טכנולוגיות מתקדמות לתמיכה במאמצי האכיפה והמניעה, מאבק במשפחות פשע ובפרוטקשן וקידום חקיקה בנושא.

התכנית הוגדרה כיעד מרכזי של הממשלה בכלל והמשרד לבט"פ ומשטרת ישראל בפרט, ותוכננה על ידי השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סגן השר, יואב סגלוביץ, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ומנכ"ל משרד הבט"פ, תומר לוטן.

במסגרת תכנית זו, ותכנית החומש של משטרת ישראל הוחלט על תוספת 1,100 תקני כוח אדם למשטרת ישראל, תוקצבה הקמת שני מפלגים כלכליים להתמודדות עם תופעת סחיטת דמי החסות והפשיעה הכלכלית, אושרו הקמת תחנות משטרה תבור וג׳סר א-זרקא, עיבוי תחנות משטרה ונקודות משטרה בישובים ערביים, כולל בפזורה הבדואית.

ראש הממשלה בנט אמר: "הקמנו את אגף סי״ף היום, האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית. אישרתי את התוכנית הלאומית למיגור הפשיעה במגזר הערבי, וברגעים אלה ממש אנחנו משלימים את מבצע 'מכת חרב' במעל 200 יעדים ברחבי הארץ לתפיסת נשק בלתי חוקיים, מערערה, חורה ורהט בדרום, ועד שפרעם, כפר כנא וכפרים בצפון. לוחמי ולוחמות משטרת ישראל פשטו בו זמנית במאות מקומות עם הצלחה גדולה, אבל זאת רק ההתחלה".

"המבחן שלנו הוא לא בהתחלה, אלא בעקביות, בנחישות למגר ולעקור את הפשע, להוציא ולאסוף את כלי הנשק, כדי לאפשר לילדה מהמגזר הערבי ללמוד לבגרות בלי שיורים ברחוב בחוץ. החברה הערבית היום מהווה 20% מהאוכלוסיה בישראל, אבל מהווה 60% מהפשיעה. זה לא מצב שייתכן ואת ההזנחה הזאת אנחנו נעצור".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הוסיף: "התוכנית אותה גיבשנו במשרד הבט"פ בשילוב ובתאום עם משטרת ישראל כוללת ארבעה נדבכים: הזרוע החזקה והזרוע הרכה, חקיקה תומכת – שתאפשר להביא במהירות וביעילות את הפושעים לבית המשפט, לפרק את משפחות הפשע ולשים סוף לתופעת הפרוטקשן. והרביעית, והחשובה מכולן, צעידה יד ביד עם ועדה אזרחית ערבית של המנהיגות המוניציפלית הערבית ומובילי דעת קהל בחברה הערבית בישראל". לדבריו, "אנחנו לא המצאנו את הגלגל, בעשור האחרון ממשלות ישראל קודמות, לא פעם הציגו תוכניות עמוסות השראה. אבל אנחנו – באנו לבצע".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בטקס: "זהו מעמד היסטורי שיש בו בשורה גדולה לכלל אזרחי ישראל, אך בפרט לאזרחי ישראל הערבים. זהו יום שיש בו בשורה גדולה למיליוני אזרחים הסובלים מהפשיעה, העבריינות והטרור, כן הטרור שמשתולל בחברה הערבית מצד מיעוט אלים שהפשיעה הפכה לחלק בלתי נפרד מחייו, מיעוט עברייני עליו אנו מכריזים היום מלחמת חורמה".

"לראשונה במשטרת ישראל אנו מקימים היום אגף ייעודי, אגף "סיף", אגף שכל עיסוקו הוא סיכול פשיעה בחברה הערבית בישראל, אגף שכל מטרתו היא להשיב את הביטחון לרחובות הערים והכפרים. היום לפנות בוקר, פתחנו במבצע רחב היקף ברחבי הארץ שזכה לשם "מכת סיף" או בתרגום "מכת חרב".

"כאלף שוטרים ולוחמים פשטו על כמאתיים שמונים וארבעה יעדים מודיעיניים בתחום אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, סוחרי האמל"ח, מחזיקי האמל"ח, חשודים באלימות ובעבירות כלכליות ועוד".

בהמשך חנכו רה"מ ושר הבט"פ אגף ייעודי במשטרת ישראל למיגור הפשיעה, היושב במטה מרחב גליל בקריית אתא. רה"מ בנט קבע מזוזה בכניסה למבנה ואיחל הצלחה מרובה ביישום התכנית.

שר הבט"פ ומפכ"ל המשטרה הציגו לרה"מ את תוצאות המבצע הארצי רחב היקף, "מכת ס'יף", שהחל הלילה. במסגרת המבצע נתפסו עשרות נשקים וסוגי אמל"ח שונים, וכן, נעצרו עשרות חשודים בהחזקה וסחר. שר הבט"פ ציין כי עם תחילת המבצע התפרסמו דיווחים שונים בכלי התקשורת של המגזר הערבי שבירכו על המבצע וקראו להמשך הפעילות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture