סעודת הילולא מרכזית התקיימה לרגל הילולת ה'זרע שמשון' זי"ע

בש"ק ו' אלול חל הילולת ה'זרע שמשון' הרה"ק רבי שמשון חיים ב"ר נחמן מיכאל נחמני זלה"ה מגדולי חכמי איטליה בתקופת האור החיים. מאות השתתפו בסעודת הילולא מרכזית ומרוממת שהתקיימה בירושלים

ברגשי קודש נעלים ובתחושות מרוממות, נערכו סעודות הילולא מרכזיות לכבוד יום הילולת רבנו הקדוש המקובל האלוקי רבי שמשון חיים ב"ר נחמן מיכאל נחמני זלה"ה שהיה מגדולי חכמי איטליה בתקופת האור החיים והיה מתלמידי תלמידיו של רבי משה זכותא זצ"ל – הרמ"ז, והרמ"ע מפאנו זצ"ל. אשר אם היינו זוכים היינו עולים להשתטח על קברו, שופכים שיח כמים, ומעתירים על כל צרכנו. אכן מה' יצא הדבר ולא ניתן להתקרב ולבוא אל מקום מנוחתו, לא זכינו לדעת איה מקום קבורתו, בית הקברות אשר נטמן בו נחרב, ולא ידוע מה עלה בגורלם של כל הקברים שהיו טמונים.

רבנו הקדוש לא השאיר אחריו זרע קודש בר קיימא, ומשכך ביקש והתחנן שיעסקו בתורתו ובחידושיו, והבטיח רוב ברכות וישועות בבני חיי ומזוני רויחי לכל הלומדים בספריו. אלפים נושעו בהבטחתו ובלימוד ספריו אשר התקבלו כסגולה בדוקה לכל הישועות.

גדולים וצדיקים העלו מחשבות, כי יתכן שמפני רצונו העז של רבנו שיעסקו במורשתו שהשאיר לדורות, הלא המה בכתובים 'זרע שמשון' על התורה, ו'תולדות שמשון' על מסכת אבות, וכפי שמבקש ומתחנן בהקדמת ספריו, כי מחמת שלא השאיר אחריו זש"ק צריך הוא שיעשו חסד לרוחו ונשמתו שעל ידי הלימוד בספריו יהיו שפתותיו דובבות אף לאחר מותו, לכך בהשגחה פרטית נשארו רק המה לדורות לזכרון נצח.

האיגוד העולמי להפצת תורת זרע שמשון הפיק לקראת ההילולא חוברת מהודרת שחולקה חינם במאות מוקדים ברחבי העולם, בכדי להעביר ולפרסם בשער בת רבים את בקשתו הנרגשת והנדירה של רבנו הקדוש זלה"ה, ואת רוב כוחו וגדולתו בהמשכת ישועות ופלאות. דבריו שנחקקו בעט ברזל ובדמע, אינם נותנים מנוח לכל יהודי באשר הוא, הצדיק הקדוש הזה אשר בחיי חיותו מסר נפשו למען כל בני דורו, ללמדם תורה ולהורות הלכה ולזכותם בצדקה וחסד, וכפי שהעיד הוא על עצמו שזה היה כל שאיפתו ומגמתו כל חייו, עומד ומתחנן על נפשו ורוחו, "כי זה החסד אשר תעשו עמי, ללמוד בספרי וחידושי תורתי, ויתברכו כל גומלי החסדים בכל מיני ישועה וברכה, בני חיי ומזוני רויחי". לב מי לא ירגש בשמעו זאת.

כמו כן מתפרסמת בחוברת זו לראשונה דבריהם הנרגשים של גדולי ישראל זצוקלה"ה ושליט"א במעלת וסגולת הספר הקדוש זרע שמשון, אשר רבים מהם יצאו מגדרם בהבעת התפעלות מגודל חידושיו הנפלאים והמתוקים.

לכבוד יומא דהילולא רבה וקדישא, התאספו לכבודו ולזכרו בהשתתפות רבנים ראשי ישיבות ומגידי השיעורים בספר הקדוש זרע שמשון, וברוב עמך בית ישראל לומדי הספר הקדוש זרע שמשון, אשר קיימו סעודת הילולא המונית ומרוממת כמנהג ישראל מקדמת דנא, אשר במהלך כל הסעודה הורגשה תחושת התרוממות בשולחן שנשמת רבנו חופפת עליו, וכפי המובא בספרים הקדושים בגודל מעלת סעודת ההילולא, שנשמת הצדיק משתתפת בסעודת ההילולא שעושים לכבודה. כמו כן נערכו להפצה ענקית של כל גליונות זרע שמשון והחוברות המיוחדות לפרשה זו.

במהלך הסעודה השמיעו דברים נרגשים ראשי האיגוד העולמי להפצת תורת זרע שמשון הרב אברהם מרדכי זילברברג שליט"א והרב שמעון פרג שליט"א מראשי ישיבת מיר, כמו כן השמיעו דברים יהודים יקרים אשר זכו להיוושע על ידי הלימוד בתורת זרע שמשון.

במהלך הסעודה באופן ספונטני פתחו כל הקהל הקדוש באמירת נשמת להודות על הישועות הרבות אשר להם זוכים הלומדים, וכן ריקוד נלהב בשירי שבח והודיה. הזמר האגדי ר' ישראל אדלר יחד עם מקהלת נרננה הנעימו את המעמד בשירי רגש ובאמירת קל מלא רחמים לכבוד נשמת המחבר.

האיגוד העולמי להפצת תורת זרע שמשון, זוכה לפעול ללא לאות למען קיום את צוואתו הנרגשת, שיהיו חידושיו מתבדרין ברחבי תבל, הן ע"י הדפסת הספרים במהדורות נוחות מפוארות ומחודשות, הן בהפצת עשרות אלפי גליונות זרע שמשון המתורגמים לחמש שפות, וקונטרס שבועי 'זרע שמשון המבואר'. כן זכינו להקים מאות שיעורים קבועים, מערכת שיעורים עולמית 'קול זרע שמשון' [02-80-80-600 02-80-80-500], ועוד.

בעמדנו בתקופת ימי ההילולא, נעתיר ונתחנן בפני נורא עלילה, שזכות המחבר יעמוד לנו שנוכל להמשיך בבירור מקחו ובהפצת תורתו וריבוי הלומדים, וכן הבטחתו וברכתו תעמוד לכל לומדי חידושיו וספריו שיקויים בהם כל ברכותיו הכבירות וכפי שחרט בהקדמת ספרו: 'ועיניכם תראינה בנים בני בנים כשתילי זיתים סביב לשולחנכם חכמים ונבונים, בתים מלאים כל טוב גם עושר גם כבוד לא יסופו מזרעכם'. אכי"ר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו