התרגשות בקרב חסידי בעלזא לקראת מעמדי 'חנוכת הבית' למרכז הגדול לתורה ולתפילה ברובע ו' באשדוד

תכונה והתרגשות מרובה בקרב חסידי בעלזא ברובע ו' אשדוד לקראת מעמדי "חנוכת הבית" עם סיום בניית המרכז הגדול לתורה ולתפילה ולטהרה לתפארת בית בעלזא • שורת מעמדים מפוארים יציינו את חנוכת בנין בית המדרש • הפרויקט האדיר בן העשור בא בקרוב אל סיומו.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימים אלו מורגשת תכונה ערה בקרב מתפללי בית המדרש דחסידי בעלזא ברובע ו' באשדוד, עם חנוכת הבית בקרוב ואכלוס בניין בית המדרש. שטיבל אנשי שלומינו שבשכונת רובע ו', נוסדה לפני כ-15 שנה. מאז פתיחת השטיבל, זכו לכתר שם טוב, בזכות האברכים היקרים הנמנים בין שורותיה, אברכים יקרים וחשובים, מסולאים בפז, אשר יחד ייסדו את השטיבל, והביאוה לפסגות רוחניות גבוהות, בתורה תפילה וחסידות בראשות הדומ"ץ הנודע הרה"ג ר' אלחנן וינד שליט"א.

דא עקא, במהלך שנות קיומו של הקהילה, לצד החלק הרוחני המשגשג, היה הצד הגשמי פחות מרנין, השטיבל היה במקום צר, ללא מצוא מנוח לכף רגלם. המיקום הנוכחי של בית המדרש היה בשכירות, בפחון גגו של מוסד חינוכי, והפעילות בו הייתה מצומצמת מאוד, רק בשבתות ובשעות הערב לקביעת עיתים.

בשנים האחרונות נטלו על עצמם יוזמה קבוצת עסקנים מכובדת מתפללי השטיבל, והחליטו לקפוץ לתוך פרויקט אדיר ממדים, ולבנות בית מדרש שיענה על צרכי הקהילה המקיפים, בכדי שתהיה תורה מפוארת בכלי מפואר. חפץ ד' בידם הצליח, ובימים אלו הם מברכים על המוגמר, עם סיום מלאכת הקמת המשכן הגדול, במסגרתו יחנכו בני הקהילה, את בית המדרש המרכזי בבניין, ואף את המקווה טהרה, יחד עם 3 שטיבלאך מרווחים, מתוך פאר והדר מרשימים.

שמחתי באומרים לי בית ה' נלך

לא קלה היתה הדרך, עמל ויזע רב לאין שיעור הושקעו בבניית המבנה, התחייבויות רבות נטלו על עצמם חברי השטיבל, מגביות מפרכות נערכו, עד שהגיעו לרגעים אלה. לכן שמחתם בימים אלה מרקיעה שחקים ומגיעה לפסגות גבוהות, והם מתעתדים לחגוג ימים אלה, בשורת מעמדי שמחה שתיטיב לתאר את רגשות לבם בימים אלו לכבוד חנוכת בית ה'.

כל הסביבה נרגשת מהמגדלור שיביא ברכה לכל הסביבה המתחרדת ששינתה את פניה לטובה וצוברת תאוצה תורנית חסידית בהיקף מרנין כל לב.

ותשלם כל המלאכה

ההכנות קדחתניות בבנין לקראת שבת חנוכת הבית פר' כי תצא הבעל"ט, צוותות הפועלים ועשרות אנשי המקצוע עמלים מסביב לשעון כדי לסיים את הפינישים האחרונים, צוות מתוגבר מנקה, מכשיר ומרהט את המקום לקליטת בני משפחת השטיבל לקראת שבת מלכתא, כאשר בערש"ק יתקיים מעמד הכנסת ספר תורה בקול רינה ותודה והמון חוגג מביהמ"ד הישן לעבר הבנין החדש בו יתכבדו כל מתפללי בית המדרש לכבד את התורה. בהשתתפות רבנים, דיינים, חסידים ואנשי מעשה שליט"א, אח"כ יאמרו המזמורים בפתח ביהמ"ד ויפצחו בריקודין של מצוה בהיכל בית המדרש החדש, בקביעת מזוזה יתכבד הגה"צ הרב ר' חיים פסח הורביץ שליט"א מרא דאתרא ולאחמ"כ יפצחו כל הקהל ב"הודו לה' כי טוב…."

ילד שעשועים

גולת הכותרת של המעמדים יהיה מעמד 'הבן יקיר לי', למעמד זה מוזמנים הורי אברכי הקהילה, אשר יעלו ויבואו וירוו נחת דקדושה מבניהם יקיריהם, ילדי שעשועיהם, בעת משוש ליבם, באשר דורותיהם זכו להימנות על דבר מצווה, ולהיות חלק מציבור איכותי זה, שהשקיעו את כל כולם למען בניית בית לד', וכעת הגיעה השעה המיוחלת והנכספת בו הם זוכים לחנוך את ביתם הרוחני, אין שמחה גדולה ומפוארה מזו!.

לקראת המעמד הגדול הכינו הגבאים והעסקנים תוכנית עשירה ומגוונת לכבוד עטרת זקנים בני בנים שתשלב מיצג אומנותי מטלטל לבבות "לכתך אחרי במדבר" שיספר באומר ובצליל את סיפורה של השטיבל יחד עם תקומתה והתרחבותה הפלאית של בית בעלזא, משולב עם קטעי שירה עתירי רגש ומנות גדושות של אידיש נחת אותנטיים מאת ילדי הקהילה שגם הפתיעו ויגישו את מיטב ברכותיהם ואיחוליהם לסבים הדגולים לקראת השנה החדשה הבעל"ט.

כרחם אב על בנים

שרביט ההנחיה יופקד בידי איש החינוך פה מפיק מרגליות הרב פנחס ברייער שליט"א, את דבר ההורים יביא איש החסד והמעש הרה"ח יוסף מאיר הורוביץ שליט"א.

זכור אזכרנו עוד

המעמד הגדול יתקיים אי"ה ביום ד' י"ז באלול, בשעות הערב, וצפויים להשתתף בו קרוב למאתיים הורים של אברכי השטיבל. למשתתפים באירוע מובטחות שעות ארוכות של עונג יהודי צרוף ועילאי. בתפילה ובתחנונים שתשרה שכינה במעשי ידינו, והבית הזה יהיה עליון, למען כבוד בית ד' ולמען כבוד תורתו, ולתפארת בית בעלזא בנשיאותו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א.

ההורים והסבים שליט"א, מוזמנים לאשר את הגעתם, למען הצלחת המעמד ההיסטורי ולצורך היערכות נאותה בהפקת החגיגה הגדולה לכבודם שתיחרט בליבם לעד.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באמת מרגש! את הכסף הגדול הם עשו בבעלז בי-ם
ראינו את הקמפיין שם בבית מדרש,
לדעתי הם הבן יקיר לי האמיתי!! האם ידעו להוקיר אותם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture