ראשי החינוך העצמאי בביקור בתלמוד תורה סאדיגורה בת"א

בכנס למען הת"ת המאחד את הקהילות החרדיות שבלב תל אביב ובבת ים, השתתפו יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ הרב משה גפני, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, הרב מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניצפאלית בדגל התורה וחבר הנהלת העיר ת"א הרב נפתלי לוברט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב בת"ת 'אביר יעקב' סאדיגורה בתל אביב, זכה הת"ת לכנס חיזוק ראשון מסוגו, אותו אירח הגאון רבי מרדכי אויערבאך שליט"א, רבה של הקהילה החרדית בלב תל אביב, בהיכל ביהמ"ד שע"י מוסדות 'אביר יעקב' סאדיגורה בת"א. בכנס השתתף הרה"ג הרב משה גבאי שליט"א, רב הקהילה החרדית בבת ים, לצד יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב משה גפני ומנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין.

הת"ת בהנהלת הרב ערן לוי מעמודי התווך של הקהילה, מאז נפתח לפני למעלה מעשור ע"ש ולזכרו של כ"ק מרן אדמו"ר ה'אביר יעקב' זי"ע מסאדיגורה, נותן מענה לקהילה התורנית המפורסמת בלב תל אביב בראשות הגר"מ אויערבאך שליט"א, ובשנים האחרונות זכה והחל לספק מענה מושלם לתלמידי הקהילה החרדית בבת ים הסמוכה – מה שהוכח כשילוב מצליח והביא מאז לשגשוגו של הת"ת.

בשנים האחרונות התפתחה קהילת בת ים כמקום תורה ועם התחזקותה באברכים עמלי תורה, נוצר צורך לתת מענה חינוכי לבני הקהילה. המענה נמצא בהסתופפות התלמידים בני קהילת הרב גבאי שליט"א בבת ים, תחת גג אחד עם תלמידי קהילת הגר"מ אויערבאך שליט"א בתל אביב, שילוב שצלח ועלה יפה כאמור. תלמידי בת ים מגיעים לת"ת בהסעות מאורגנות ושילובם בת"ת נותן מענה מצוין.

בכנס החיזוק המיוחד, נשאו דברים הגאונים רבני הקהילות שליט"א, אשר ציינו את חשיבותו של הת"ת הייחודי אשר מתמחה ונותן מענה למשפחות בני תורה מיוחדים הבאים ממקומות מעורבים.

ח"כ הרב משה גפני ציין בדברים שנשא, כי גם בימים אלו ועל אף שהציבור החרדי אינו חבר בקואליציה ימשיכו נציגי התנועה לדאוג לכך שתלמודי התורה לא יפגעו.

הרב אליעזר סורוצקין ציין את תנופת הפיתוח בחינוך העצמאי בכל רחבי הארץ וזאת בעזרתם של שלוחי דרבנן ובראשם יו"ר יהדות התורה חה"כ הרב משה גפני. גם בתל אביב בה פועלים 12 בתי ספר ותלמודי תורה של החינוך העצמאי אנו עדים לתנופת גידול והשקעה רבה בבתי הספר – אודות לפעילות הרב נפתלי לוברט.

הרב נפתלי לוברט חבר הנהלת העיר תל אביב ציין בדבריו את עזרת העיריה לתלמוד תורה זה כמו גם לרווחתם ופיתוחם של בתי הספר ותלמודי התורה בעיר תל אביב – יפו.

הדוברים כולם ציינו את החשיבות של קיום תלמוד תורה בלב העיר תל אביב דבר שמאפשר את התרחבות הקהילות המשפיעות על האזור כולו, ושבחו את מנהל התלמוד תורה הרב ערן לוי המקדיש את כל זמנו ומרצו למען התלמידים. כמו כן שבחו המשתתפים את הרב יונתן אלחרר נציג דגל התורה בבת ים על תרומתו המכריעה להצלחת שיתוף הפעולה בין הקהילות הבא לידי ביטוי בהצלחת הצטרפות בני קהילת בת ים לת"ת ועל פעילותו המסורה למען הפצת תורה בעיר בת ים.

בכנס נדונו הדרכים להרחיב את הקהילות שישלחו את ילדיהם להתחנך בתלמוד תורה.

עוד נכחו בביקור החיזוק, הגאון רבי אהרן אויערבך שליט"א, הרב יחיאל מיכל מונדרוביץ – מפקח החינוך העצמאי בתל אביב ומנכ"ל המוסדות הרב בערל אשר הי"ו האמון על פיתוח המוסדות והרחבת התלמוד תורה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture