איש החסד ומזכה הרבים: הרב תומר בן שטרית ז"ל רב ביהכנ"ס בביה"ח 'אסותא' אשדוד

איש החסד ומזכה הרבים: הרב תומר בן שטרית ז"ל רב ביהכנ"ס בביה"ח 'אסותא' אשדוד

בהלוויה רווית צער ויגון ליוו למנוחות במוצאי ראש השנה בשעת חצות לילה, את איש החסד מזכה הרבים שזכה להחזיר רבים בתשובה הרב תומר בן שטרית ז"ל  שנפטר לבית עולמו כשהוא בן לט' שנים בלבד לאחר שנדבק וחלה בנגיף.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המנוח ז"ל מאז שנכנס לעולם התורה והתשובה בעוד בעיר מגוריו יבנה, למד במסגרת שיעורי תורה וכולל אברכים. לאחר שעבר לאשדוד המשיך את סדר לימודיו בכולל ברובע ב' ואחר כך המשיך להתמיד את לימודיו בכולל שע"י ישיבת "זוהר התורה" בראשותו של הרה"ג ר' מאיר מוייאל ברובע ח' בעיר.

באותם שנים היה אהוב על כל הסובבים אותו ותמיד דגל במידת החסד שהיה טבועה בעורקיו ממש, בכל הזדמנות ידע להיות הראשון להציע עזרה לזולת.

זכה במשך השנים יחד עם רעיתו תבלחט"א במסירות נפש של ממש לגדל את ילדיו לחינוך לתורה ויראת שמים עם הרבה אמונה בה' יתברך מתוך צניעות ופשטות. בנו יחידו אמור לחגוג אי"ה את בר המצוה בשנה הקרובה כשאביו כבר החל לדאוג לו להכנה כראוי לתפילין ולקריאה בתורה ועוד.

בשנים האחרונות הקים את עמותת "תשובה וישועה" כדי לאגד בתוכה את פעילות החסדים שהיו נר לרגליו הכוללים בתחומים רבים כמו, עזרה לחולים ולמשפחותיהם בבית החולים, כולל אברכים, עזרה למשפחות בנושאים שונים ועוד.

כשהוקם בית הכנסת בבית החולים "אסותא" באשדוד, נקרא ע"י מקים בית הכנסת להיות רב בית הכנסת וכדי שתהיה פעילות תורנית במקום שתסייע לחולים המאושפזים הקים כולל אברכים ולאחר מכן פתח במיוחד כולל ליום שישי וכך החולים יכלו ללמוד ולקבל מענה בשאלות הלכתיות שונות.

תושבים רבים מספרים על פניו המאירות של הרב תומר ז"ל שהיה מגיע מידי יום ביומו לבית החולים בהתנדבות מלאה והיה מבקר את החולים בכל המחלקות ולרגע היה נדמה מתוך השיחה עם החולים, כי ככל הנראה הם מבני משפחתו, אך כשנשאל התברר שאין שום קשר, אבל כך היה נוהג כלפי הזולת, לעודד כמה שיותר ולהאיר פנים לחולים ולברכם בברכת רפואה שלמה.

כשהיו מגיעים בני משפחה, היה מציע להם עזרה בכל תחום, אם זה לינה או אוכל וכדומה. גם במעמדים שונים כמו בימי חג החנוכה בכל ערב היה מדליק את נרות החנוכה בקומת הכניסה בלית החולים יחד עם פעילי חב"ד היה נושא דברי ברכה ולאחר מכן היה פותח בריקוד נסער עם החולים ובני משפחותיהם.

גם צוות בית החולים בלי יוצא מן הכלל, מהדרג הבכיר עד העובדים במחלקות הוכו בתדהמה על פטירתו בחיי שנותיו הצעירות שהיה בשיא כוחו, תמיד העריכוהו על תרומתו לחולים ולאווירה בכלל.

היה מטבעו איש חי רב פעלים לתורה ולחסד, היה מארגן נסיעות לקברי צדיקים ואז היה מחזק את הנוסעים ומקרבן לתורה, עזר למשפחות ברוכות ילדים, אלמנות ויתומים בעיקר לפני החגים, היה מתרוצץ כדי לדאוג לכל צרכיהם בממון ובמצרכים, והכל בצנעה יתרה, ביתו היה פתוח לחסד בכל ענין וענין כפי יכולתו.

לאחרונה דאג להכניס ספר תורה מהודר לבית הכנסת בבית החולים "אסותא" מתרומתם של אנשים שהכירוהו ובאותו ערב היה בשמחה גדולה כאילו חיתן את ילדו ממש כשהסביר לכולם שספר התורה זה מה שמחזיק את העם היהודי לדורותיו ולכן לשמחת התורה אין גבולות.

לפני כחודש ימים אושפז במחלקת קורונה הגה"צ רבי דוד חנניה פינטו שליט"א ראש ממלכת התורה "אורות חיים ומשה", מיד ביום שהועבר למחלקה הרגילה הגיע המנוח ז"ל ונכנס לחדרו של הגר"ד פינטו והתעניין בשלומו ואמר שנמצא כאן בשביל כל צורכי הרב ולא משנה מה, מתוך התבטלות גדולה כפי שהיה ידוע לכל שהיה בטל בפני תלמידי חכמים.

זכה לערוך שיעורי תורה רבים באזורים רבים באשדוד ואף מחוצה לה ובזכות שיעורי תורה אלו רבים התקרבו לעולם התורה וחזרו בתשובה והקימו בתים לתפארה בדרך של תורה, כשבאופן קבוע לא נטל עטרה לעצמו ותמיד החזיק את עצמו כאדם פשוט.

לאחרונה למרות שהיה זהיר והקפיד על הכללים, נדבק בנגיף ולאחר שלושה ימים הרגיש קשיים בנשימה ואז פונה לבית החולים אסותא, ולאחר מס' ימים שוב חל הידרדרות במצבו ואז ע"פ עצת הרופאים הורדם והונשם במחלקת קורונה בבית החולים. לפני שהורדם עוד הספיק לשוחח בטלפון עם ידידיו ואמר כשיחלים שיקבעו לו שיעורי תורה.

באותם ימים הרבו בתפילות כל ידידיו ומוקירי זכרו לרפואתו השלמה כך גם בבית הכנסת בבית החולים הרבו בתפילות בכל פעם לאחר התפילות, אך למרבה הצער הגדול ביום א' דראש השנה בשעת חצות היום, כאשר עם ישראל כולו מאזין לקול תרועת עמו ישראל ברחמים, השיב את נשמתו הטהורה לבוראו.

במוצאי ראש השנה, השמועה הקשה הכתה את כל מי ששמע על כך, בכל מקום פרצו בבכי נסער וכאבו את האבדה הגדולה, במסדרונות בית החולים כבר ביום ראש השנה הורגש הכאב בכל פינה ואת הצער על פניהם של צוות הרפואי בבית החולים, לקראת חצות לילה המונים צעדו לבית העלמין שם התקיימו ההספדים.

באותה לילה התקיימו 8 לוויות!!! הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית נקרא בדחיפות מיד עם צאת החג לזרז את קיום ההלוויה עוד באותו לילה, כאשר בחסדי ה' בדיוק בשבוע קודם, המועצה הדתית קיבלה אישור ממשרד הבריאות להקמת חדר טהרה יחודי לנפטרי קורונה בבית העלמין בעיר, מה שהביא לקיום באופן מהיר ומכובד את קיום הלוויה באותו לילה.

מסע ההספדים התעכב, עקב שהבכי והצער נשמע למרחקים מכל פינה, כאב ויגון נראה על כל מי מבני הנאספים בהלוויה הקשה שאף אחד לא חלם לרגע שהרב תומר יקטף כשהוא בשיא כוחו רח"ל.

רק לאחר דקות ארוכות פתח את ההספדים רב העיר הגר"י שיינין כשהוא ממרר בבכי על הסתלקותו של מזכה הרבים, ומי שהאיר פנים לרבים וכולו היה חסד והקריב עצמו למען הזולת, רוכב ערבות שש ושמח בבוא אליו נפש נקי וצדיק, זכה להקים בית מפואר של תורה עם חינוך ילדיו על טהרת הקודש, עמד בראשות כולל אברכים בבית הכנסת שבבית החולים כדי להרבות תורה. בסיום אמר שיהיה מליץ יושר על כל המשפחה, ויהי רצון שלא נשמע שוד ושבר בגבולנו ונזכה לחסד ורחמים ולשנה טובה ומבורכת ולגאולה השלמה.

אחריו הספידו הרה"ג ר' יעקב קיהן רב בית החולים "אסותא" שהכירו כבר מיום הראשון בתפקידו, בדבריו כשהוא נשנק בקולו תיאר את גודל אהבת החסד של המנוח כלפי החולים אין יום שלא ראו אותו צועד בין החדרים במחלקות השונות ומעודד בכל דרך את החולים על מנת להקל מעליהם מעט מסבלם, כך גם בימי שבתות הקיץ והחורף אף פעם לא ויתר, יהי רצון  שהקב"ה יחזק את האלמנה והמשפחה ולא ישמעו עוד צער.

את מסכת ההספדים חתם אביו ניסים בן שטרית שיחי' בקול בוכים כאשר בדבריו תיאר שלא ידע עד כמה בנו המנוח ז"ל פעל ועשה רבות למען הזולת במשך שנותיו הקצרים, אנו תפילה שהקב"ה ירחם על המשפחה ויהיו חזקים ויזכו לשנה טובה ומבורכת בלי כל צער.

מפאת השעה המאוחרת קיצרו באמירת ההספדים כדי לצאת להלוויה. לאחר בקשת המחילה, ילדו היחיד יוסף חיים נ"י תלמיד ת"ת "חזון מאיר" אמר את הקדיש כשעין לא נותרה יבשה ומשם יצאו למסע הלוויה באישון לילה, כשהמונים מלווים את דרכו האחרונה לחלקת חרדים החדשה שומרי שבת.

הותיר אחריו כאובים שבורים ורצוצים את הוריו שיחי', רעיתו, אחיו, את ששת בנותיו ובנו יחידו המתחנכים בדרך התורה והמצוות בתלמוד תורה ובבית יעקב הולכים בדרך התורה והמצוות שהנחיל יחד עם רעיתו שתחי'.

המוני המלווים התפזרו לביתם כשהם כואבים ודואבים בחסרון אבידה הגדולה של תורה וחסד, בדמות המיוחדת והאצילה שהלכה בדמי ימיה שהיתה ואיננה עוד.

ת.נ.צ.ב.ה.

עצרת השבעה תתקיים ביום שלישי בחצר ביתו רחוב רבי יוסף קארו ברובע ט' בעיר.

הרבנים יצאו בקריאה נרגשת, לעזור ולתמוך במשפחה בהקמת קרן לעזרה.

הזמר אמיר אליהו הי"ו שהיה ממקורביו, הקים מיזם לכתיבת ספר תורה לע"נ וניתן לרכוש פסוקים בספר התורה לעילוי נשמת הרב תומר בן שטרית ז"ל בפלאפון: 052-3318459

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture