Olivier Fitoussi/FLASH90

בחורי הישיבה נאבקו עם המחבל: "הוא שלף סכין בשר, נס שבחר בי"

ישראל מאיר נבון והחברותא שלו, יצחק אטיאס, הדפו לרצפה את המחבל שניסה לדקור אותם בפיגוע בירושלים: "תפס לי בחליפה, שמעתי פיצוצים - והאחיזה השתחררה". מבית החולים נמסר: "בעזרת השם שניהם יהיו בבית הכנסת ביום כיפור"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: דוברות המשטרה
שני בחורי הישיבה מירושלים, ישראל מאיר נבון בן ה-19, יחד עם החברותא שלו, יצחק אטיאס בן ה-20, נאבקו במחבל שניסה לדקור אותם מוקדם יותר היום (שני) סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. השניים נפצעו באורח קל-בינוני ופונו לבית החולים.

בשיחה עם 'ווינט', ‏שחזר ישראל מאיר נבון, נכדו של הראשל"צ הרב בקשי דורון זצ"ל, את הרגעים הדרמטיים: "המחבל נכנס לחנות בשמים וביקש לקנות שתייה. זה עורר את החשד שלנו. הוא שלף סכין בשר והחל לדקור אותי. הוא תפס לי בחליפה. נאבקנו על הרצפה ואז שמעתי רעש של פיצוצים – והאחיזה שלו השתחררה ממני. מזל שבחר בי, כי יכולתי להיאבק בו".

אביו, הרב אלון נבון, תיאר מוקדם יותר על גודל הנס והסביר שבזכות המאבק שלהם הפציעות שספגו היו שטחיות באופן יחסי: "ישראל יצא מהישיבה אל החברותא שלו בישיבת בעלזא כדי ללמוד יחד, בדרך הם עברו בחנות ומחבל עם סכין קפץ עליהם ודקר אותם". לדברי האב, "ברוך השם זה נעצר ברמה נמוכה יחסית. אני רוצה להודות לבורא עולם. הבן נכנס לחנות יחד עם החבר שלו ומאחוריהם קפץ מחבל עם סכין מטבח. הוא דקר את החבר יצחק ביד שלו, ואז הוא דקר את ישראל הבן שלי. הם נאבקו ליד הקופה. ישראל תפס לו את היד והצליח להדוף אותו לרצפה – אז כוחות הביטחון נטרלו אותו".

השניים פונו לבית החולים שערי צדק בעיר. ד"ר יעקב זליגמן אמר כי "בזכות זה שהם הגנו על עצמם הפציעות יחסית שטחיות. אחד במצב קל מאוד. אחד קל עד בינוני. בעזרת השם שניהם יהיו בבית הכנסת ביום כיפור".

ראש העיר ירושלים משה ליאון הגיע לביה"ח שערי צדק וביקר את שני בחורי הישיבה שנפצעו בפיגוע הדקירה בעיר. ראש העיר שוחח עם הבחורים ושמע מהבחור ישראל נבון, נכדו של הראשל"צ הרב בקשי דורון זצ"ל, איך הצליח בחסדי שמיים למוטט את המחבל. ראש העיר הודה לו ואמר כי בזכותו נמנע אסון גדול. אמו של הבחור יצחק אטיאס סיפרה לראש העיר שבדיוק בדקות שאירע הפיגוע היה לה דחף פנימי לתת צדקה, ובזכות כך אירע הנס הגדול.

שני הבחורים אמרו שהם מרגישים טוב ומקווים לחזור לישיבה כבר ליום כיפור. ראש העיר אמר כי הוא עוקב בדריכות אחר המצב הביטחוני וסומך על כוחות הביטחון שיעשו את עבודתם ביעילות ובמקצועיות, ליאון הוסיף: "אני מקווה שהפצועים יצאו מזה כמה שיותר מהר. זה פיגוע חמור. מקווה מאוד שאין כאן הסלמה, אבל אי אפשר להתעלם מכך שזה פיגוע שני בירושלים מיום שישי, ביחד עם הפיגוע בגוש עציון. סומך על כוחות הביטחון ומקווה שנמשיך לעשות הכול כדי לשמור על שגרת החיים של ירושלים. אנחנו עושים הכול לפעול שהשגרה תימשך".

כזכור, בסביבות השעה 15:15 הגיע מחבל (פלסטיני בן 17) לעסק ברחוב יפו בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים והחל לדקור שני אזרחים ששהו בתוך בית עסק ברחוב. שוטרות מג"ב שהיו במקום בפעילות ביטחון שוטף, הבחינו באירוע, חתרו למגע וביצעו לעברו ירי ובכך הביאו לנטרולו ולמניעת פגיעה באזרחים נוספים. כתוצאה מפיגוע הדקירה, נזקקו שני בחורי הישיבה לטיפול רפואי ופונו במצב בינוני (עפ"י גורמי רפואה) להמשך טיפול בבית החולים.

כוחות משטרה רבים הגיעו לזירה, והחלו בחקירה ובסריקות לאיתור חשודים נוספים במרחב. במסגרת הפעילות אותרו שני חשודים נוספים ונלקחו לחקירה. מפקד מחוז ירושלים קיים לפני זמן קצר הערכת מצב במהלכה הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. "משטרת ישראל תמשיך לפעול בכוחות מתוגברים באזור לשמירה על שלום הציבור ובטחונו", נמסר.

מיד לאחר הפיגוע נפרסו מחסומים בשכונת ג'בל מוכבר במזרח העיר. "המחבל הגיע לחנות עדיקא שעל רחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית", שחזר עד הראייה יעקב רחמן בשיחה עם 'ווינט'. "הוא דקר חרדי ביד ועוד אדם בראש. ירו בו שני כדורים בתוך החנות".

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע וציין כי במשטרה מחפשים אחר חשודים שסייעו למחבל – שוהה בלתי חוקי ללא עבר ביטחוני. "כרגע איתרנו שניים בבדיקה ופרוסים במעגלים רחבים. אחד אותר ליד התחנה המרכזית ואחד אותר באזור רחוב שרי ישראל. שניהם חשודים וייבדק אם יש להם קשר". תורג'מן הוסיף כי "אין ספק שקיימת הסלמה שאנחנו עומדים מולה. אנחנו פרוסים בשטח מול כל תרחיש. ניתן לומר שגם בפיגוע בעיר העתיקה הייתה תגובה מבצעית, נחושה ומהירה וגם כאן תגובה מהירה מאוד".

החובש שלומי פנחס ממגן דוד אדום סיפר כי "הגענו למקום והייתה המולה גדולה. שני הפצועים שכבו כשהם בהכרה וסובלים מפצעי דקירה. הענקנו להם טיפול רפואי מתקדם בשטח שכלל חבישות, עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו במהירות אותם לבית החולים כשמצבם בינוני". למעט שני הפצועים, חמישה בני אדם לקו בחרדה.
הבוקר: תיעוד מניסיון פיגוע הדקירה בצומת גוש עציון

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לאב ולבחורי הישיבה אין הכרת הטוב לחיילות

תחשבו רגע מה ה' רוצה מאתנו!
אתם בחורי ישיבה,
מה לכם ולחנות עדיקא לתמרוקים וכו' ברחוב יפו בעשרת ימי תשובה??!!

אני לא חושבת שאין להם הכרת הטוב לחיילות.רק מה שכן,הם יודעים שגם החיילות הן עזרה שבורא עולם שלח להם!
ולתגובה השניה:הבחורים הלכו לכיוון הישיבה ולא לקניות ובדרך הם נכנסו לחנות הזו. יכול להיות שזה היה חשוב להם לחג וכו'…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture