Yonatan Sindel/Flash90

על תוצאה רצויה בלי כוונה טובה: תודה, ראש הממשלה בנט / דעה

נכון. החרדים באופוזיציה והממשלה מתכננת גזירות נוראיות שיפגעו הן בחיי הדת במדינה היהודית והן כלכלית באזרחים החרדים. אבל יש נקודת אור קטנה בהרכב הנוכחי של הממשלה, ועל כך אנחנו צריכים להגיד תודה / שמוליק רבינוביץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הטור הזה הולך לעצבן את מרבית קוראיו. האמת? גם אני הסתפקתי בכלל אם לעלות את המילים הבאות על הכתב, אבל מכיוון וחונכתי במשפחה שם ערך הכרת הטוב היה נעלה מאוד, החלטתי כי אין ברירה. כשצריכים, אומרים תודה. גם אם זה לממשלת בנט-לפיד.

נכון, הממשלה המכהנת אינה נוחה בלשון המעטה לציבור החרדי, שעדיין כמעט ולא חש בנחת זרועה – אך עד מהרה כולנו נרגיש בחשבון הבנק שלנו את משמעות העובדה שנציגי הציבור החרדי נמצאים באופוזיציה ואין לכם כמעט יכולת השפעה.

לא נמנה כאן כרוכלים את כל הגזירות המסתתרות בין סעיפי התקציב. גם לא נפרט כאן את הנזקים העצומים שמתכנן מתן כהנא בתחום חיי הדת, החל מרפורמת הכשרות שכבר עומדת לצאת לדרך ח"ו, ועד להריסת חומת חיי הנישואין כהלכה, ועוד.

אבל בתוך החושך, יש קרן אור. קטנה, בלתי מורגשת כמעט, ודווקא לכן הדברים צריכים להיכתב.

שנה שעברה, הימים הנוראים וחג הסוכות עברו בצורה קשה על הציבור החרדי בארץ ישראל. סבלנו מהסתה תקשורתית בשל הנחיות רבים מגדולי התורה והחסידות לקיים את התפילות ואירועי החג כרגיל, למרות מגיפת הקורונה.

רבים לא הצליחו, אחרים נקנסו בסכומים כספיים גבוהים, שוטרים השתוללו ברחובות והיכו זקנים עם נערים, גברים ונשים. הפריעו לקיום חתונות ושמחות יהודיות, ועוד שלל סיפורים וכותרות שעדיין צרובים לנו בזיכרון המר.

השנה לעומת זאת, למרות שהקורונה עדיין משתוללת, בחרה הממשלה לנקוט במדיניות שונה ולהתנגד באופן נחרץ להטלת סגרים כוללים על הציבור. האמת חייבת להיאמר: ממשלת בנט נכשלה באופן גורף במאבק בקורונה, ומספר החולים והמתים הגבוה יעידו על כך. אך מדיניות הסגרים לא הוכיחה את עצמה, ואפילו בניו זילנד, המדינה שהתעקשה על מדיניות "אפס נדבקים" והכניסה רבבות לסגרים ארוכים בגלל מאומת אחד לנגיף – שינתה גישה.

נכון, בנט לא עשה את זה מאהבת מרדכי, ובטוח שלא רווחת הציבור החרדי והרצון למנוע מאיתנו לסבול, הן פיזית והן תקשורתית באמצעות מסע הסתה מטורף עמדה לנגד עיניו כאשר קיבל החלטה זו. שותפיו הקואליציוניים, או משיקולים כלכליים או משיקולי המגזר השולט היום בממשלה, הם אלו שמנעו זאת. אבל במבחן התוצאה, החגים עברו בשלום.

ומניין שלא טובת הציבור החרדי עמדה לנגד עיניו של בנט? קחו לדוגמה את סיפור נתב"ג. מספר גבוה בהרבה ממספר הטסים לאומן, היו מוסלמים שחזרו מטורקיה. מספר המאומתים אצלם, היה גבוה משמעותית מאשר אצלנו, גם בלי להתייחס לעובדה שבאומן הייתה בעיה בבדיקות המהירות, ומרבית המבוקשים לחקירה שוחררו אחרי שהתברר כי בבדיקות המהימנות אכן יצאו שליליים, והם לא זייפו בדיקות קורונה ולא נכנסו ארצה כשהם מאומתים לנגיף.

אין צורך להזכיר כאן היכן בנט שתק מאימת הפוליטיקאים הערבים היושבים איתו בקואליציה, והיכן ניסה לחפות על מחדליו ומחדלי ממשלתו במאבק בקורונה על ידי השתלחות שקרית ובזויה בחסידים שטסו לשהות בראש השנה ליד ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב בעיר אומן.

אז נכון שהוא לא עשה זאת למעננו, ונכון שהוא פועל כל הזמן נגדנו, אבל במבחן התוצאה: הימים הנוראים וחג הסוכות עברו בשלום, כאשר הציבור החרדי יכול היה לציין את קדושת הימים בהיכלי הישיבות ובחצרות החסידות, בלי חשש מהמשטרה ובלי קמפיין תקשורתי משמיץ.

ועל כך, מגיע לבנט ושותפיו תודה. גם אם כוונותיכם לא היו רצויות, מעשיכם אינם רצויים, אך הקב"ה חשבה לטובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טור שהוא בושה . אתה אומר בעצמך בהתחלה :ממשלה שרומסת את כל היהדות בארץ כשרות גיור כותל שבת, ומה שמעניין אותך שלא היית בסגר בחגים שמישהו טס לאומן????!!! עדיף אלף סגרים ושלא יפגעו בשבת גיור כשרות ועוד מלא מצוות שהם רומסים ועוקרים!

אין שום קשר בין הטענה שהחגים עברו בשלום(מי החליט?)לבין בנט וחבר מרעיו.הם רצו להגביל אותנו .ניסו הכל .לא ענין אותם שחילונים מתקהלים בארועים גדולים וערבים חוזרים מחו"ל חולים,רק דבר אחד שלחרדים יהיה קשה בחגים ומה עושים כדי שיתפללו בשמש הקופחת.
להודות?רק לבורא עולם ששמר עלינו

אין שום קשר בין הטענה שהחגים עברו בשלום(מי החליט?)לבין בנט וחבר מרעיו.הם רצו להגביל אותנו .ניסו הכל .לא ענין אותם שחילונים מתקהלים בארועים גדולים וערבים חוזרים מחו"ל חולים,רק דבר אחד שלחרדים יהיה קשה בחגים ומה עושים כדי שיתפללו בשמש הקופחת.
אם עבר בשלום זה למרות בנט.
להודות?רק לבורא עולם ששמר עלינו

באמת תודה למנהיגי הממשלה. הלוואי שנתניהו היה מתנהג גם ככה ולא מיצר את צעדינו ברשעות על כל צעד ושעל באשמת הקורונה.
על מעשה טוב צריך להגיד תודה. ולהזכירככם אפילו נבוכדנצר (להבדיל) קיבל שכר על מעשה טוב שעשה (שלש פסיעות לכבוד הקב"ה), אז כל אחד ראוי לתודה, בלי קשר למה שהוא משדר בשאר מעשיו.

יש עוד דבר להודות לו (אם אתה מחפש בכח..)
שמנים נאכל פחות ממתקים. או שמהיום אנחנו מבינים שראש ממשלה באמת לא צריך להיות חכם, אפשר גם להיות טיפש משא"כ אלף אלפי ומליוני הבדלות גדולי ישראל שרק בזכות לימוד התורה אפשר לגדול

כל מילה אמת

טענות של ילד קטן, תסלח לי.
מגיע גם תודה לאבו מאזן שלא הפציץ את ישיבת פוניבז' כי הוא פחד שיתנקשו בו.
מגיע תודה ללפיד שלא גייס ילדים מתחת גיל 5 מחשש שיועמד לדין פלילי בהאג
מגיע תודה לניצן הורביץ שלא העמיד חנות לממכר דבר אחר ברח' מלכי ישראל בירושלים מחשש שישרפו אותה.
מגיע גם תודה לכתב הזה שלא כתב עוד כמה שורות של שטויות.
באמת תודה.

כדאי שתשמע את הנאום של נתניהו בכנסת ותבין כמה דבריך מגוחכים חסרי שחר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture