Olivier Fitoussi/Flash90

ישועה הודה: "התערבתי בתכנים על פוליטיקאים"; בכיר: "העדות לטובת הנאשמים"

"אני לא שולל נקודות שהתערבתי בתכנים בדוגמאות שהוצגו", הודה מנכ"ל וואלה, אחרי שאתמול נזף בו השופט: "תן סימן מתי אתה דובר אמת". עו"ד: "בית המשפט לא צפוי לקבוע שום ממצא לחובת הנאשמים על סמך משהו שקשור לאילן ישועה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך הבוקר (רביעי) דיון נוסף במסגרת משפט הנאשמים בתיק 4,000. לאחר כשלוש שעות, הסתיימה חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, בידי עו"ד מיכל רוזן עוזר, פרקליטתה של איריס אלוביץ'.

עו"ד רוזן עוזר הציגה שורת התכתבויות ומקרים בהם, לטענתה, ישועה התערב בסיקור ובתוכן שעולה באתר בוואלה באופן יומיומי. "קו ההגנה נטול אירועים של פוליטיקאים או גורמים מסחריים, אלא עוסק באיך ישועה ניהל את האתר שלו כמי שהיה טבול עם הידיים והרגליים מבחינה תוכנית ועריכתית".

ישועה טען מצידו שלא מדובר בהתנהלות יוצאת דופן: "אני עושה מה שעושה כל מנכ"ל". השופטת רבקה פרידמן פלדמן חידדה: "השאלה הייתה לא מה עושים אחרים, השאלה אם אתה התערבת בתכנים". בשלב זה הודה מנכ"ל וואלה דאז: "אני לא שולל נקודות שהתערבתי בתכנים בדוגמאות שהוצגו. למשל פוליטיקאים, חלקם קיבלתי הוראות, וחלקם לא קיבלתי הוראות".

אתמול נחשף בדיון פתק שכתב לעצמו ישועה לקראת פגישה עם בעלי עיתון הארץ בעקבות תחקיר שהתפרסם בזמנו בטענה כי הארץ מסקר חיובית את נתניהו. ישועה כתב: "ניפוח והגזמה נגדי, נגד וואלה! נגד שאול, קמפיין, יש יותר מאמרים נגדו מאשר בעדו.. למה הדעות הפוליטיות שלי רלבנטיות.. וואלה! עיתון מרכזי וימינה וככזה לא יוצא אוטומטית נגד הממשלה.. אני מנהל אסרטיבי ולא סמרטוט של אף אחד.. מרוכז בהצלחת וואלה!".

כותב הפתק ניסה לטעון כי הדבר לא מוכיח שאכן ערך בדיקה ואתר וואלה לא סיקר חיובית את נתניהו, כפי שטוענת הפרקליטות מטענה העיד נגד ראש הממשלה לשעבר. "העובדה שאני כותב לעצמי פתק לפני שאני הולך לבדוק את עמוס (שוקן. בעלי הארץ), לא אומר שכל מה שאני כותב נכון. אלה הטיעונים שלי שמבטאים את הנרטיב. חלק מפה נכון וחלק לא".

על כך העיר השופט בר-עם לישועה: "אני מתחילת החקירה של אדוני לא מצליח להבין מתי הדברים שכתבת לעצמך בפתקים הם אמת, ומתי הם לא אמת. בסופו של דבר אנחנו בוחנים את הכתובים. איך נדע על סמך הכתובים מתי אדוני חושב שהדברים שכתב לעצמו הם אמת, מתי הם לא אמת. האם אדוני יכול לתת סימנים? סימנים של אדוני ולא של מישהו אחר – איך אתה רואה את הדברים".

עו"ד דוד פורר, לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל וחן ליברמן ב-103FM על ההתפתחויות האחרונות בחקירתו של עד המפתח בתיק 4,000, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, וטען: "מהעדות של ישועה לא צפויה להיגזר שום מסקנה לחובת הנאשמים".

על השאלה שהפנה השופט ברעם לישועה, "תן לי סימן מתי אתה דובר אמת", אמר פורר: "זה באמת משהו חריג ששופט אומר משהו כל כך קיצוני לעד במהלך העדות שלו. לא משהו שקורה כל יום".

העו"ד הוסיף, "לדעתי ישועה רימה את הפרקליטות, אמר אתר וואלה היה משועבד לנתניהו כך העיד בעדות הראשית, אך כשהתגלו החומרים הנוספים מתברר שזה לא ככה ואילן ישועה מודה בזה היום, שזה לא היה משועבד לנתניהו והסיקור לא היה אוהד".

פורר הדגיש: "הנקודה המכרעת היא שבית המשפט לא צפוי לקבוע ממצא לחובת הנאשמים על סמך משהו שקשור לאילן ישועה, לא משהו בכתב, לא בעל פה, לא מהיום ולא מאז. כי כששופט אומר לעד תעשה לי סימן מתי אתה דובר אמת הוא לא יאמין לו".

הוא סיכם: "מתוך העדות של ישועה לא צפויה להיגזר שום מסקנה לחובת הנאשמים. לעומת זאת, כל מה שהעיד ישועה שעשוי להיות לטובת הנאשמים, יכול לשמש לטובתם. אם הוא מעיד משהו לטובת הצד השני זה עשוי לשמש לטובתם וזו הדרמה של ישועה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יאומן כי יסופר תיק תפור במלא מובן המילה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture