דני שם טוב, דוברות הכנסת

"גנדי לא היה משלים עם ממשלה שהעומד בראשה בקושי עובר את אחוז החסימה"

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון 20 שנה לרצח השר רחבעם זאבי • בנט: "הוא היה יריב חד למול החולקים על דעותיו" • נתניהו: "גנדי לא היה משלים עם דיבורי סרק על ממשלה שהיא 10 מעלות ימינה בעוד שהיא 180 מעלות שמאלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת קיימה היום בצהריים (רביעי) דיון מיוחד לזכרו של חבר הכנסת לשעבר והשר לשעבר רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל, בהשתתפות משפחת זאבי.

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר בפתח הדיון: "ההתנקשות בשר זאבי תוכננה ואורגנה במשך זמן רב. עקבו אחריו ואספו מידע מודיעיני אודות סדר יומו. ההחלטה קרת הרוח לרצוח שר בישראל הייתה ועודנה חצייה של כל הקווים האדומים. זו התקפה נפשעת על מדינת ישראל, סמליה ופגיעה בלתי נסבלת בריבונותה ובשלטון שלה".

"ברמה האישית אני זוכר את הבוקר הנורא ההוא כמפקד מחוז ירושלים. הגעתי במהירות למלון היאט שנמצא דקות ספורות מבניין המטה הכללי של משטרת ישראל וכשהגעתי למקום נחרדתי לגלות ששר בישראל נרצח. זה היה יום טראומטי ונורא במסגרת תפקידי. לאחר מכן ארגנתי את כוחות המרדף יחד עם שירות הביטחון הכללי כדי לתפוס את המחבלים השפלים".

"במהלך השנים מדינת ישראל רדפה את מבצעיו ומתכנניו של פיגוע ההתנקשות ובשנת 2006 במסגרת מבצע הבאת ביכורים סוף סוף שמה ידיה על המרצחים שעמדו להשתחרר מהכלא ביריחו. יש לכך חשיבות עליונה במאבק בטרור ובמשמעויות הקשות של האירוע החמור הזה".

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי גנדי "היה יריב חד למול החולקים על דעותיו, בר-פלוגתא משובח ועתיר ידע. לשונו הייתה חדה, שנונה ומושחזת, מיטיבה לשקף את תפישת עולמו. בעולם של מעט שחור, מעט לבן והרבה מאוד אפור – גנדי היה איש של שחור ולבן. הוא לא חשש להילחם על תפיסותיו גם אם הוציאו אותו מלב הקונצנזוס. בצמתים בהם רבים ניצבו וחיפשו כיוון, לגנדי לא היה ספק לאן הדרך צריכה להוביל. שליחותו של גנדי כאן, בין כתליה של כנסת ישראל, ארכה כשלוש-עשרה שנים. גם מעל הדוכן הזה, המשיך גנדי להילחם עם דעותיו ועל דאגתו לארץ ישראל ועתידה".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "לפני 20 שנה גנדי נלקח מאיתנו בפיגוע טרור נפשע בירושלים. המאמר האחרון שהוא הספיק לכתוב לפני הירצחו היה על המתקפה נפשעת ב-11 בספטמבר בארצות הברית ולדאבון הלב גנדי עצמו נפל קורבן לטרור הנתעב. מחבלים צמאי דם גדעו את חייו שכהוא בעיצומה של עשייה נמרצת. אבל הטרור לא ניצח אז והוא לא ינצח היום".

"אבל כשאני אומר את זה יש תנאי, והתנאי שנילחם בו במלוא העוצמה, ללא מורא וללא סייג. לצערי הממשלה הנוכחית לא עושה זאת, היא מגלה חולשה תהומית בתחום זה כמו בתחומים רבים אחרים. לירי רקטות על קריית שמונה אין תגובה, מול אש מקלעים למרפסות בשדרות אין תגובה, פשוט לא עושים כלום".

נתניהו תקף: "גנדי היה מזדעק למראה הריצה הבהולה של שרים לאבו מאזן שהסומק חזר ללחייו. גנדי היה מוחה על קיפוח לוחמי צה"ל שלא קיבלו כל תוספת לשכרם בשעה של 53 מיליארד ש"ח הובטחו לרע"ם. גנדי היה תוקף בשצף קצף את מחדלי הקורונה, את הפגיעה בחקלאים, את ההשלמה עם הסכם הגרעין המתגבש עם איראן. גנדי לא היה משלים עם ממשלה שהעומד בראשה בקושי עובר את אחוז החסימה והיא מתקיימת רק בזכות קולות התנועה האסלאמית. גנדי בטוח לא היה משלים עם דיבורי סרק על ממשלה שהיא 10 מעלות ימינה בעוד שהיא בפועל 180 מעלות שמאלה. קולו האישי של גנדי חסר אבל זעקתו מושמעת ע"י המוני אזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture