הגבעה הצרפתית. צילום: ויקיפדיה

לילדה חילונית מגיע יותר? מאבק בגבעה הצרפתית על בית ספר חרדי

תושבים חרדים בגבעה הצרפתית בעתירה נגד עיריית י-ם שמסרבת להקצות בית ספר לבנות החרדיות. מנהל מחלקת החינוך לנציגי התושבים: "עיריית ירושלים תעשה כל שביכולתה לדאוג שלא יוקם בית ספר חרדי בגבעה הצרפתית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"כמות התלמידות בשכונה, לא מצדיקה הקמת בית ספר חרדי". משפט מקומם זה נכתב על ידי עיריית ירושלים ומעורר סערה בשכונת הגבעה הצרפתית.

במה דברים אמורים?

מזה תקופה ארוכה, מנסים תושבי הגבעה הצרפתית החרדים לקבל את מה שמגיע להם על פי חוק – מוסדות לילדים, על מנת שאלו לא ינדדו לשכונות מרוחקות בכל בוקר.

עסקני השכונה מזכירים כי מלבד העובדה שמדובר באחת מהבטחות הבחירות הבולטות של ראש העיר משה ליאון למגזר החרדי – לפתור את בעיית השכונות המעורבות באמצעות מוסדות לבנות ובנים, "לא ייתכן מצב שישנם ארבעה תיכונים למגזר הכללי בשטחי ענק, ואילו המגזר החרדי שיכול לאכלס בית ספר שלם, צריך לנדוד בהסעות מחוץ לשכונה".

בדיקת 'שחרית' חושפת אפליה זועקת לשמים: לתושב החילוני מהגבעה הצרפתית יש ארבעה בתי ספר, בעוד הציבור הכללי הלומד בבתי ספר אלו מגיע ברובו משכונות מרוחקות.

עוד עולה, כי בחלק מן המוסדות הפרוסים על שטחים עירוניים גדולים ישנם מספר מועט של תלמידים. כל זה קורה, כאשר תושבי השכונה מהמגזר החרדי לא זוכים לפיסת קרקע שתשמש לבית ספר עבור בנותיהם המופלות לרעה.

בימים אלו הוגשה עתירה מנהלית נגד עיריית ירושלים על ידי תושבי השכונה החרדים בגין סירובה לאפשר הקמת בית ספר יסודי לבנות חרדיות, זאת על אף שיש למעלה מ-100 בנות בגבעה הצרפתית ובשכונת גבעת המבתר הסמוכה המשוועים למוסד סמוך לביתם.

תגובת העירייה לפרסום העתירה, לפיה "כמות התלמידות בשכונה לא מצדיק הקמת בית ספר", הצליחה לקומם את תושבי השכונה המעורבת. זאת בשל העובדה שכבר בשנה שעברה יכלה העירייה לפתוח בית ספר לתפארת עם כיתות מלאות, אילו רק הייתה היענות מצידה.

מעבר לכך, לאורך השנים האחרונות דחתה העירייה את כל הבקשות להקמת בית ספר למגזר החרדי. בכירים בעירייה אמרו כל העת בריש גלי כי לא יתנו יד להקמת מוסדות חרדים בשכונה המעורבת.

בתגובתה הפעם בחרה העירייה להתעלם מהצהרת כוונות הברורה של בכיריה נגד התמסדות החרדים בשכונות המעורבות, ותירצה את אי הקמת בית הספר בטענה כי – מספרית אין די תלמידות להקמת בית הספר, טענה זו הופרכה בקלות בהצגת נתונים המחייבים הקמת בית ספר למגזר החרדי בשכונה.

תגובה זו מעוררת זעם רב בקרב הקהילות החרדיות בגבעה הצרפתית, לאור המוסדות לציבור הכללי שנפתחו בשנים האחרונות בהן שוכנו מספר תלמידים מועט.

תושב 'הגבעה הצרפתית' אברהם הולצר אמר, כי ראש העיר משה ליאון קשוב לצרכי התושבים וסייע בפתיחת גנים למגזר החרדי בשכונה, אך לאחר שעברה רוב קדנציה אנחנו מצפים מראש העיר לממש את הבטחתו ולספק מענה גם לעשרות בנות.

ח. תושב השכונה שיתף את תחושותיו: "יש תחושה של זלזול בילדה החרדית. למה לילדה חילונית מגיעה יותר? חשבנו שימי ברקת הסתיימו, ואז אנו מגלים שראש עיר שהומלך על ידינו נאלץ להיכנע לתכתיבים של פקידים חילונים שדוחקים את רגלי החרדים מחוץ לשכונות המעורבות".

המגזר החרדי בירושלים סובל ממחסור במוסדות בחלק לא מבוטל מן השכונות המעורבות. בכירים חרדים מזכירים שוב ושוב כי הבטחת הבחירות של משה ליאון ונציגי המפלגות החרדיות הייתה כי "ילד חרדי לא ייאלץ לנדוד לשכונה מרוחקת ללמוד", מה שלא קורה בפועל.

לאחר לחצים הצליחו תושבי 'הגבעה' לקבל מעיריית ירושלים גנים עבור הילדים החרדים, אך עסקני השכונה קיבלו כתף מקרה ממנהל מחלקת חינוך בעירייה היוצא אביב קינן שהבהיר שהוא לא מוכן להקמת בית ספר בשכונה הגבעה הצרפתית.

לפי כתב העתירה, באחת מפגישותיו עם הנציגות החרדית משכונת 'הגבעה הצרפתית' אמר קינן: "עיריית ירושלים תעשה כל שביכולתה לדאוג שלא יוקם בית ספר חרדי בגבעה הצרפתית". לפי תמליל הפגישה, הוא הבהיר שהדברים הם על דעת ראש העיר.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "העירייה לא הקימה בית ספר חרדי לבנות בשכונת הגבעה הצרפתית לאחר בדיקה והבנה כי כמות התלמידות בשכונה לא הצדיקה פתיחת מוסד זה. הציטוטים המצורפים לא מוכרים לעירייה ולראש העיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה דגל התורה וש”ס שרצו את ליאון ולא רצו ראש העיר חרדי???

תגובה לחסיד:
ראש עירייה חסידי, היה נותן משהו לליטאים? רק שאריות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture