במערכת המדינית מעריכים: מדינה ערבית נוספת תצטרף להסכמי אברהם

בשבועות האחרונים ממשל ביידן הגביר את מאמציו לחדש את המומנטום של הסכמי אברהם ולקרב אל ישראל מדינות שאינן מכירות בה • לפיד ליועץ לביטחון לאומי האמריקני: "מודאג מהמרוץ האיראני". בשבוע הבא: בנט ייפגש עם פוטין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אופטימיות במערכת המדינית באשר לסיכויים שמדינה ערבית נוספת תצטרף בקרוב להסכמי אברהם ותכיר בישראל, כך נודע ל"ישראל היום", על פי דיווח היום (רביעי) של הכתב המדיני אריאל כהנא.

בשבועות האחרונים ממשל ביידן הגביר את מאמציו לחדש את המומנטום של הסכמי אברהם ולקרב אל ישראל מדינות שאינן מכירות בה. בין השאר, הממשל נמצא במגעים מואצים עם סודאן, שהכירה בישראל אך לא השלימה את תהליך הנורמליזציה, לא שלחה נציג רשמי לישראל – ולא פתחה בארץ נציגות.

לצד סודאן, שהייתה אחת מארבע המדינות של הסכמי אברהם, מתקיימים מגעים עם מדינה נוספת. בשל רגישות הסוגיה לא ניתן בשלב זה להוסיף פרטים.

בד בבד, שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד צפוי לקיים מחר פגישה משולשת בוושינגטון עם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן ועם עמיתם האמירותי, עבדאללה בן־זאיד, במלאת שנה להסכמי אברהם.

השלושה אף יקיימו סעודת ערב משותפת. לפיד גם יקיים פגישה נפרדת עם בלינקן, אשר במרכזה המאמצים לצרף מדינות ערביות נוספות להסכמי אברהם. אתמול נועד לפיד עם סגנית הנשיא של ארה"ב קמלה האריס, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי וההנהגה הדו־מפלגתית של הקונגרס.

לפיד גם פגש את היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן. במרכז שיחתם עמדה סכנת ההתגרענות של איראן. מלשכת לפיד נמסר כי הוא "שיתף את היועץ לביטחון לאומי בדאגה הישראלית מהמרוץ האיראני ליכולת גרעינית, ומכך שאיראן הופכת למדינת סף גרעינית". לפיד גם דיבר עם היועץ לביטחון לאומי על הצורך בתוכנית חלופית להסכם הגרעין. בה בעת דנו השניים בתוכנית לרצועת עזה, "כלכלה תמורת ביטחון", שיזם לפיד ובדרכים להמשיך לחזק את הברית האסטרטגית והביטחונית בין ארה"ב לישראל.

בכל הנוגע לגזרה המדינית, ראש הממשלה נפתלי בנט ייצא בשבוע הבא לרוסיה, לפגישה ראשונה עם הנשיא ולדימיר פוטין. הפגישה תתקיים ביום שישי בעיירת הנופש סוצ'י.

דימיטרי פסקוב, דובר הקרמלין ודוברו האישי של פוטין, אמר לערוץ i24NEWS כי חילופי השלטון בישראל לא הביאו לשינוי בגישה של רוסיה כלפיה. "פיתחנו יחסים טובים עם ישראל, ויש לנו אפילו שיתופי פעולה ודיאלוג בנושאים רגישים, כמו ביטחון, צבא… אנשי הביטחון שלנו נמצאים בדיאלוג רציף, כך שזה בהחלט טוב", אמר והדגיש כי "נסו לא להשוות בין מר נתניהו לראש הממשלה הנוכחי (בנט), כי פוטין עבד עם נתניהו במשך שנים רבות, כך שהם הכירו אחד את השני מצוין".

לדבריו, "זה לוקח זמן לייצר יחסים אישיים חדשים. אנחנו מכבדים את הדאגות של ישראל בנושא ביטחונה, אך באותו זמן יש לנו קשרים שלנו עם כל המדינות באזור, ואנחנו מתכוונים להמשיך לפתח את הקשרים האלה גם כן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture