צילום: חיים צח / לע"מ

ראש השב"כ הנכנס: "לא נעמוד מנגד האלימות בחברה הערבית – זו משימה לאומית"

בטקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי התייחס רונן בר לאלימות בחברה הערבית ולדרישה לערב את השב"כ בטיפול בבעיה והצהיר: "אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (רביעי) התקיים טקס חילופי ראש שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בין ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, וראש השב"כ הנכנס, רונן בר, במשרד ראש הממשלה בירושלים. באירוע השתתפו רבים משרי הממשלה, הרמטכ"ל, ראש המוסד, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.

ראש השב"כ הנכנס, רונן בר התייחס בדבריו לאלימות בחברה הערבית ולדרישה לערב את השב"כ בטיפול בבעיה ואמר כי השירות לא יישאר לעמוד מנגד: "רבות דובר לאחרונה על האלימות הגוברת בכלל ובחברה הערבית בפרט. השירות לא יישאר לעמוד מנגד. אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות. ברור לנו שזו משימה לאומית".

בתחילת דבריו הוא שיבח את קודמו בתפקיד, ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, ואמר כי "נדב מסיים בארגון תקופה ארוכה, וכאחד שעמד לצידו חלק ניכר מהדרך – אני יכול גם להעיד שמאוד מוצלחת. נדב, לקחת את הארגון קדימה בתחומים רבים ואין לי ספק שהם יהוו תשתית משמעותית לשנים הבאות".

לגבי האיומים באזור איתם ארגונו צפוי להתמודד אמר: "האיום המרכזי לשלום האזור, הציר השיעי בהובלת איראן, מכונה של טרור, ריגול והשפעה, ימשיך לעמוד בלב העיסוק של קהיליית המודיעין ובתוכה השירות. מתוקף תפקידו ואחריותו יפעל השרות לסכל איום זה בכל מקום בו יזהה אותו – בארץ, בחו"ל ובזירת הסייבר".

"מכל הארגונים, שב"כ הוא היחיד הנמצא ביום-יום בצומת המורכב והעדין שקיים בין זכויות היסוד השונות, אלו הכתובות של הדמוקרטיה ואלו הלא כתובות של מגילת זכויות האדם ובעיקר בצומת בין הזכות לביטחון ולחיים ובין הזכות לפרטיות ולכבוד האדם. אני מקווה שבכל צמתי ההחלטה יהיה לנו את הכח, האומץ והתבונה לאזן נכון בין מרכיבים אלו, ושנוכל לממש תוך שיקול דעת את עקרונות הדמוקרטיה המתגוננת".

מגן ולא יראה: מארגון ביון פוליטי למעצמת סיכול טרור • הכירו את השב"כ

ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, סיכם את הקריירה הביטחונית שלו: "בימים אלה אני מסיים חמש שנים וחצי כראש שירות הביטחון הכללי, וחותם פרק של 38 שנים בארגון המיוחד הזה ו-43 שנים בשירות מדינת ישראל. נפלה בחלקי זכות גדולה למלא את התפקידים הללו, להיות בצמתים מרכזיים, להתייצב לאורך שנים כה רבות בחזית ההגנה על ביטחון ישראל. זוהי זכות, שבצידה גם תחושת חובה עמוקה".

נדב פרט את האירועים במהלך שנות כהונתו: "בכהונתי נהרגו 54 אזרחים ישראלים מפיגועי טרור, בוצעו 529 פיגועים משמעותיים (ירי, דקירה, דריסה, מטען) וסוכלו 2261 פיגועים משמעותיים (ירי, מטען, התאבדות וחטיפה)". הוא המשיך ואמר: "אני גאה להותיר מאחוריי ארגון חשוב מאין כמותו בהגנה על ביטחון ישראל – ארגון היודע לחבר יחד חדשנות טכנולוגית פורצת דרך, חשיבה יצירתית ונועזת, הון אנושי מהטובים במדינה וערכים שהם מצפן לדרך".

ראש הממשלה, נפתלי בנט שהשתתף בטקס בירך את ראש השב"כ הנכנס: "רונן, את כל חייך הבוגרים הקדשת לביטחון ישראל. ביצעת מסלול מרשים בסיירת מטכ"ל ובשירות, כלוחם וכמפקד סיכנת את חייך לא אחת, פיקדת על שורה ארוכה של מבצעים ופעולות שתרמו להגנת המדינה ואזרחיה. אני בטוח שבזכות כישוריך וניסיונך תזניק את השירות קדימה אל פסגות חדשות. הצלחתך – הצלחתנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture