נגד רשת נתיב החסד-סופר חסד, הגישו תובענה ייצוגית בנימוק כי חרף ההוראות הברורות בתקנות הגנת הצרכן, המשיבה אינה מפרסמת את מחירי מוצריה על פי יחידות מידה, הן כאשר משקלם או נפחם קטן מ- 1 ק"ג או 1 ליטר ומדובר במוצרי מזון או קוסמטיקה, והן כאשר משקלם ונפחם גדול מ- 1 ק"ג או 1 ליטר.
אחרי דיונים בבית משפט, הציגו הצדדים הסדר פשרה ובו ביקשו לקבוע כי קבוצת התובעים בתביעה תמנה את "כל לקוחות המשיבה אשר רכשו מהמשיבה מוצרים, שלא הוצג מחירם ליחידת מידה כנדרש על פי דין, בשבע השנים שקדמו להגשת בקשת האישור ועד למועד אישור הסדר זה ע"י בית המשפט".
אך מכיוון שהצדדים הסכימו שקיים קושי לזהות את חברי הקבוצה הנטענת באופן פרטני, הפיצוי יוענק לכלל ציבור לקוחות המשיבה, ולא באופן מובחן לחברי הקבוצה. בתוך עד 12 חודשים מהמועד הקובע, תעניק המשיבה לצרכניה הטבה כספית בסך של 500,000 ש"ח מחיר לצרכן.
ההטבה תינתן באמצעות הפחתה של מחירם של 10 מוצרים הנמכרים על ידי המשיבה, מוצרים בסיסיים שנמכרים בהיקפים משמעותיים, כשהפחתת המחיר על המוצרים תיעשה ברציפות ועד שהפיצוי ימוצה במלואו.
עוד הסכימו הצדדים, שהמשיבה תשלם לבא כוח המבקש שכ"ט בסך כולל של 81,196 ש"ח בתוספת מע"מ, כנגד קבלת חשבונית מס כדין, ולמבקש גמול בסך של 21,367 ש"ח בתוספת מע"מ.
איזה מוצרים יוזלו? בקשה
תעדכנו
ומי התיר להם ללכת לערכאות?
יש אנשים ששמים כיפה רק בשביל הרשם לישיבות או שדכניות