Oliiver Fitoussi/Flash90

לפיד עורר זעם: "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים בכנסת"

לפיד נאם בכנסת בטקס ליצחק רבין ובחר לתקוף את יריביו הפוליטיים ולהשמיץ את מחנה הימין אותו הפך למחנה אנטי דמוקרטי • סמוטריץ': "הכתם השחור והאחריות להסתה נגד הימין והציבור הדתי הם על ידיו של בנט. די למשחק הכפול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ וראש הממשלה החלופי יאיר לפיד נשא היום (שני) נאום במליאת הכנסת במסגרת ישיבת מליאה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, ובחר לנצל את הטקס הממלכתי על מנת להשתלח בציבור הימני.

לפיד אמר, "צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר יושבים היום בכנסת ישראל. מקבלים לגיטימציה, אורחים רצויים בכל האולפנים. אילולא חוללנו את הנס של ממשלת השינוי, הם היו עכשיו שרים בממשלה".

דבריו עוררו סערה. מספר חברי כנסת ממפלגות הציונות הדתית וש"ס יצאו מהמליאה. ח"כ איתמר בן גביר החרים מראש את הטקס.

לפיד המשיך, "הבחירות האחרונות היו משאל עם על הדמוקרטיה. על השאלה אם אנחנו עדיין רוצים לחיות במשטר דמוקרטי עם שלטון חוק, או שאנחנו רוצים לעבור למשטר פופוליסטי, סמכותני, קיצוני ולאומני. על זה היו הבחירות. זוהי החלוקה. לא שמאל וימין – אלה שמאמינים בדמוקרטיה מול אלה שנמאס להם מהדמוקרטיה. אלה שרוצים לאחד את העם, מול אלה שרוצים לפרק אותו".

"בכל ארבע מערכות הבחירות של השנה שחלפה, בכל המהלך המסובך של הקמת הממשלה, המקהלה האנטי-דמוקרטית לא הפסיקה לצעוק את המילה "שמאל, שמאל, שמאל." בגלל זה הם הפסידו. כי הם נתקעו בשפה של האתמול. כי זה ישן. הממשלה שהקמנו היא לא שמאל ולא ימין, היא ממשלה של רוב אזרחי ישראל, שהחליטו להציל את הדמוקרטיה הישראלית".

לדברי לפיד, "ראש ממשלה מחליפים בקלפי, למרות כל קשיי השנה האחרונה, עדיף שלוש מערכות בחירות משלושה כדורי אקדח. ההסתה היום דומה מאוד להסתה אז. אותם אנשים, אומרים אותם דברים. מי שמדבר ככה, מי שפועל ככה, לא מאמין בדמוקרטיה. לא מאמין בחיים שיש בהם גבולות וחוקים. העובדות הן שהיו בחירות ונצחנו. הבאנו לאולם הזה 61 אצבעות והקמנו ממשלה. אלה החוקים. ככה זה עובד. התברר שגם הדמוקרטים יודעים לעמוד על שלהם. יודעים להיאבק על העמדות שלהם – ולנצח".

"רצח רבין היה התנקשות בדמוקרטיה הישראלית. בשנים האחרונות היה פה נסיון להתנקש בה באמצעים אחרים. מנענו אותו ברגע האחרון. מתוך מחוייבות, מתוך פטריוטיות, מתוך הבנה שמה שקרה אסור שיחזור. ואני רוצה להגיד לכוחות האנטי-דמוקרטים שמסתובבים בינינו. אנחנו פה להרבה זמן".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "‏יאיר לפיד עם השנאה וההסתה הנוטפת ממנו, איש קטן שלא מסוגל להתעלות לרגע לתפקיד ולמעמד הממלכתי שכולנו ביקשנו לכבד במליאה, הוא השותף הבכיר של נפתלי בנט. הוא ראש ממשלה חלופי ושר חוץ "בזכות" נפתלי בנט. הכתם השחור והאחריות להסתה נגד הימין והציבור הדתי הם על ידיו של בנט. די למשחק הכפול".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "נפתלי בנט השלים היום את המהפך. בנט חתום ושותף מלא להרס הממלכתיות ופילוג החברה הישראלית ובעיקר להסתה והשנאה נגד הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. הוא שהפך את לפיד מקוריוז לשר חוץ וראש ממשלה חלופי והוא חתום על נאום ההסתה והשנאה החצוף שלו. יעידו לחיצות הידיים והחיוכים ביניהם מיד לאחר הנאום. טוב שהמסכה הוסרה היום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגמד מרחוב אפקה שמחק את המושג אנטשמיות וחוגג כל היום בטיסות ברחבי העולם על חשבון לחמם של קשישים ניצולי שואה וחולים שמשוועים לעזרה בא לתת לנו מוסר. פשוט להקיא.

כמה שקרים ופופוליזם בנאום אחד!!! פשוט מטורף!!!
איפה ניצחנו את הבחירות, איפה 61 אצבעות. איפה מחנה דמוקרטי. כל הממשלה מסוססת על שקרים ורמאויות אין סוף. הרי היא לא קיבלה תמיכה מרוב העם. שדדו משהו כמו 200 אלף קול, והקימו ממדלה עם תמיכה של 60. נכון זה חוקי, אבל להציג את זה כדמוקרטיה ביפיה זו בדיחה.

ראש הנבלות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture