Yonatan Sindel/Flash90

ראשי השדולה במכתב חריף: הח"כ מרע"מ יעשה שימוש בחוק ההסדרים לסחיטת הממשלה

ראשי שדולת א״י ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק שיגרו מכתב לניר אורבך בו הם מתריעים כי רע״מ ישתמשו בועדת הפנים ע״מ לסחוט את הממשלה בדיוני התקציב. מכתבם מגיע לאחר איומיו של חבר הכנסת וליד טאהא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

כשבוע לאחר שדחה יו״ר ועדת הכנסת ח״כ ניר אורבך את ההתרעה של ראשי שדולת א״י ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק כי רע״מ ישתמשו בועדת הפנים ע״מ לסחוט את הממשלה בדיוני התקציב, הוכיחה המציאות הפוליטית כי צדקו ראשי השדולה לאור איומיו של יו״ר ועדת הפנים ח״כ ואליד טאהא להשבית את דיוני הועדה עד אשר יועבר חוק החשמל של רע״מ.

לאור זאת פנו ראשי השדולה בשנית ליו״ר ועדת הכנסת כי יעלה להצבעה בדחיפות את העברת חלקי חוק ההסדרין מועדת הפנים לועדה אחרת.

במכתבם לח״כ אורבך כתבו: ״חוק החשמל של רע"מ מסכן את המשילות בנגב ובגליל ופותח פרצה ענקית לבניה בלתי חוקית בהיקפים חסרי תקדים״. ראשי השדולה ציינו את פנייתם האחרונה כי ח״כ טאהא יעשה שימוש בחוק ההסדרים כבן-ערובה לסחיטת הממשלה בחוק החשמל המסוכן (ובהמשך בהסדרת המאחזים הבדואים בנגב) ודרשו להצביע על הנושא:

״בשבוע שעבר דחית את בקשתנו בקש. היום, כשאתה רואה כמה צדקנו – אנו מעלים שוב את הבקשה. יש בועדה רוב מובטח להצבעה, שתעביר את חלקי חוק ההסדרים מועדת הפנים לועדה אחרת כלשהי, אפילו ועדה מיוחדת. נבקשך לכנס בהקדם את ועדת הכנסת לדיון בבקשתנו״.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי במפלגת רע"מ שוב מאיימים על שלמות הקואליציה, וזאת במטרה להפעיל לחץ ולהביא לאישור "חוק החשמל", שאמור לחבר בתים של ערבים שנבנו בניגוד לחוק לרשת החשמל. יו"ר ועדת הפנים ח"כ ווליד טאהא הודיע היום על ביטול ישיבות הוועדה שתוכננו השבוע כדי לדון בחוק ההסדרים, במחאה.

בנוסף, שיגר איום בחשבון הטוויטר שלו: "הגענו לשלב ההכרעות – או שהסיכומים יכובדו במלואם או שנלך לבחירות. חשמל הוא מצרך בסיסי של החיים והמדינה מנעה מעשרות אלפי בתים להתחבר לחשמל כי היא לא טרחה לקדם תכנון בחברה הערבית במשך עשרות שנים, ועכשיו מענישים את האזרחים על מדיניות חוסר תכנון שנכפתה עליהם".

בהודעה בשפה הערבית כתב טאהא: "חיבור בתים ערביים לחשמל – או שנשבש את סדר היום של הקואליציה עד שיימצא פתרון. היום ביטלתי שתי ישיבות בוועדת הפנים כחלק מתגובה לאי הכנסת החוק שהגישה הסיעה השבוע לאישור בקואליציה".

"הקואליציה הממשלתית דחתה את החוק לראשונה בתואנה של התנגדות לאופן הצגת החוק, ולאחר משא ומתן עם מפלגות הקואליציה, הגענו לנוסחה מקובלת על כולם, ואיננו רואים סיבה לדחות את הבאת החוק החוק להצבעה השבוע".

לסיכום כתב כי "האינטרס של החברה הערבית שלנו, קודם כל. או לחבר בתים ערביים לחשמל, או לשבש את כל סדר היום של הקואליציה הממשלתית עד שיימצא פתרון. אנו מאשרים שנניח את כל דרישותינו וסוגיות החברה הערבית שלנו על השולחן כעת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture