תיעוד: מסעו ההיסטורי של מרן הגר"ד לנדו לארצות הברית לחיזוק עולם התורה

צפו בתיעוד: מסעו ההיסטורי של מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א לארצות הברית לחיזוק עולם התורה בכלל ובארה"ק בפרט.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

לקראת מסעו ההיסטורי עלה ביום ה' בערב לבית מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, במהלך ביקורו סיפר רה"י שליט"א כי יוצא למספר ימים לארה"ב לעורר לבב ישראל למען עולם התורה בארה"ק וביקש ממנו את ברכת הדרך ואת הדברים שצריך לומר לנגידי עם בארה"ב. מרן ראש הישיבה שליט"א אמר לו כי ענין זיכוי הרבים הוא ענין גדול מאד וכל הזכויות שיגרמו מכך יזקפו לזכותו, והוסיף וסיפר מה ששמע מהגר"ח ברמן בשם הגרב"צ במברגר זצ"ל על יהודי פשוט מפתח תקוה שתרם את עזבונו לישיבת פוניבז' וקנו מכך ספרים עמ"ס גיטין, ולאחר מכן התגלה בחלום להגרב"צ במברגר וציטט לו קטעים מחי' הרשב"א עמ"ס גיטין, ורואים מכך עד כמה גדולה מעלת זיכוי הרבים שכל ההשפעות מכך נזקפות לזכותו וכאילו עשאן בעצמו.

מרן הגר"ד לנדא שליט"א התרגש מאד ממעשה זה וביקש מרבינו הגרי"ג שליט"א רשות לספר בשמו את המעשה לנדיבי עם בגולה לעוררם על ענין גדול זה של זיכוי הרבים. לאחר מכן בירכו מרן שליט"א בברכת צאתכם לשלום וליווה אותו בצאתו.

ביום ו' לאחר תפלת מנחה נכנס להפרד מהגרמ"ה הירש שליט"א בביתו בקרית הישיבה, ובמוצ"ש לאחר תפלת ערבית נכנס להפרד מהמשגיח הגה"צ ר"א פולק שליט"א.

במוצ"ש בשעה 10:30 יצא מרן גאון ישראל שליט"א ממעונו כשמאות תלמידי הישיבה בראשות הגרמ"ה שליט"א מלוים אותו בהתרגשות לרכבו. בשדה התעופה קיבל את פניו רב שדה התעופה הרב נסים אלמליח כמו"כ שהה במקום הנגיד הרב שלמה רכניץ ובירכו בברכת הצלחה. במטוס נפגש מרן שליט"א עם בן האדמו"ר מבעלזא הגרא"מ רוקח שליט"א ושוחח עימו ממושכות.

בשעה 6 בבוקר שעון ארה"ב נחת בשדה התעופה נוארק שם המתין לו הנגיד ר' שמעון גליק.

בשעה 8 התפללו שחרית בבית האכסניה במונסי בהשתתפות רבים מתושבי המקום, לאחר תפלת שחרית עברו לברכת שלום עליכם. כבר בשעה 11 התקיימה אסיפת נגידים בבית האכסניה במהלכה נשא מרן שליט"א דברים כדלהלן:

צריכים לדעת מה הוא ערך התורה, לימוד התורה ע"י לומדי התורה זהו קיום יסוד עם ישראל, וכל בניך לימודי ד', בעיקר בדורנו, בין בא"י ובין בחו"ל, אם ענין לימוד התוה נחלש הכל נחלש, צריכים להרבות עוד ועוד לומדי תורה.

צריכים לדעת כי הכל בזכות לומדי התורה, אתם דואגים לעתיד ילדיכם , דעו לכם כי ערך התורה שישאר לדורות הבאים בטהרתו ובצביונו, זה הוא רק ע"י ריבוי לומדי תורה וריבוי הכוללים, צריכים לומר זאת בקול ובבהירות, לימוד התורה זה הוא יסוד גדול וזכות גדולה, ולהחזיק לומדי תורה ולהרבות עוד ועוד כוללים, זהו משמרת התורה בעם ישראל, זהו האידישקייט של עם ישראל.

דעו לכם מי שעושה עושה לעצמו, למען ילדיו, למען המשכת הדורות ולהנצל מכל הסכנות, ילדים שרואים בבית מה הוא ערך של תורה גדלים כך, סיפר לי השבוע אברך שראה את בנו בגיל מצוות מצטער ביום פטירתו של החזו"א ולשאלתו על מה מצטער ענה הילד כי אם החזו"א היה חי היה לי את מי לשאול….   דברים כאלו מגיעים רק מחינוך מהבית.

אשריכם פותחי הלבבות למען התורה כסדר, זכרו כי הכל בזכות לומדי התורה, באתי לעורר על דברים המחוזקים אצלכם כבר, אשרי מי שמטה כתף לבנין עולם התורה, כך לימדונו רבותינו וכך צריך להמשיך, יזכו כל התומכים באונם ובהונם לכל טוב והצלחה במעשי ידיהם ונחת בכל אשר יפנו.

לאחר מכן ניגש אחד הנדיבים וסיפר כי הגראי"ל אמר לו שראוי להרבות לתת ליותר אברכים מאשר סכום גדול למעט אברכים ושאל האם הדברים תקפים גם עתה שהתרבו הוצאות המחיה ע"י הגזרות המתחדשות חדשים לבקרים, רה"י שליט"א השיב כי דברי הגראי"ל נכונים לשעתם ונכונים כעת.

אח"כ ניגש נדיב אחר והסתפק האם ימשיך להחזיק מעט אברכים בסכום גדול כאשר היתה באמנה אתו או שלאור דבריו ירבה אברכים בסכום מועט מכך, לשאלת רה"י שליט"א ענה כי הרגשתו להמשיך כהרגלו  ונענה כי ינהג כהרגשתו.

לאחר מכן מסר שיעור בישיבת היכל התורה- דיק במסכת יבמות. כשבערב התקיימה קבלת קהל לעצה לברכה

אחד מרגעי השיא של המשא צפוי היום יום שני בעיירת ליקווד שם צפויה להתקיים קבלת פנים ענקית בהשתתפות אלפים מתושבי העיר וראשי הישיבה שליט"א ואח"כ צפוי מרן שליט"א למסור שיעור ושיחה במקום.

בימים הקרובים צפוי להמשך מסע החיזוק בפילדלפיה, פראקויי ,פלטבוש ,בורופארק ועוד, וצפויים שיעורים בישיבות רבות, אסיפות לאנשי החינוך מרחבי ארה"ב, ואסיפות לנגידי עם, כשמידי ערב ואחרי שחרית צפויה קבלת קהל במונסי בבית האכסניה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture