שִׁירַיִם מסכם שבוע עמוס: פסגת האדמורי"ם במיאמי והמקטרת הקדושה שנחשפה

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: האדמורי"ם שהמריאו לארה"ב והח"כ לשעבר שחגג סיום במעונו של שר התורה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

את המדור הפופולרי ביותר במגזר החרדי פותח 'שיריים' באתנחתא קלה לאחר שבוע עמוס במיוחד. 'שיריים' יודע לספר על רבנים ואדמורי"ם שצפויים להמריא במהלך השבוע הקרוב לתפוח הגדול בארצות הברית זאת בנוסף לכאלה שכבר המריאו במהלך השבוע האחרון. לעת עתה 'שיריים' נשאר בארצנו היפה ולא ממריא לשום מקום עד להודעה חדשה. לטובת הקוראים הרבים יחשוף 'שיריים' כי שליחו המסור לארצות הברית מוכן ומזומן על משמרתו בכדי להביא את החשיפות והתיעודים הכי מעניינים שיש מביקורם של גדולי האדמורי"ם והרבנים במקום, כך שאין לכם מה לדאוג.

מי שהמריא במהלך השבוע האחרון לארצות הברית היה כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א אשר כבש את התפוח הגדול. בעודו בנתב"ג ראה 'שיריים' עשרות חסידים מלווים את האדמו"ר בשירה כזו שגרמה לקידוש השם במקום. 'שיריים' ניסה להמשיך וללוות את האדמו"ר עד לפתח המטוס אך הוא נבלם על ידי המאבטחים.


את בנו של הרבי מויז'ניץ אשר התמנה לשמש כאב"ד החסידות באלעד ראה 'שיריים' כיצד הוא רוקד עם חתן ממקורביו בשמחת החתונה בריקוד מיוחד כזה שמתאים לאדמורי"ם גדולים. 'שיריים' שמח לראות כיצד במהירות הבזק הפך הבן להיות אחד מגדולי האבדי"ם בעולם החסידות שזוכים לכבוד עצום.

ופסגה של ממש ראה "שיריים" במיאמי הרחוקה, היה זה בשעת תפילת מנחה כאשר הוא הבחין כי במזרח מתפללים לא פחות משני אדמור"י ארצות הברית: כ"ק האדמו"ר מסאטמאר וכ"ק האדמו"ר מפאפא. 'שיריים' מיהר לתעד את התיעוד שבוודאי יגרום לנייעס עסיסי בעולם החסידות.

'שיריים' התרגש עד עמקי נשמתו שעה שהוא הצטופף בין עשרות בחורים בשערי ישיבת "עטרת ישראל" בעיר מודיעין עילית וקיבל בשירה את ראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א אשר שב בחסדי שמים לאיתנו לאחר ששוחרר באופן ניסי מבית החולים. 'שיריים' שכידוע מתלמידיו הגדולים של ראש הישיבה, התפלל לאריכות ימיו של גדול ראשי הישיבות בדורנו.

את האדמו"ר מסאטמאר ראה 'שיריים' עולה למטוס פרטי השכם בבוקר בדרכו למנוחה במיאמי שבארצות הברית זאת לאחר ימי חגי תשרי בהם הנהיג הרבי את קהל עדתו ביד רמה בויליאמסבורג.

האדמו"ר מביאלה בני ברק נצפה בטרקלין בנתב"ג כשהוא שקוע בלימוד מעמיק לקראת המראתו לארצות הברית שם הוא ביקר לטובת מוסדות החסידות הענפים בישראל.

האדמו"ר מפיטסבורג אשר המריא במהלך השבוע האחרון לארצות הברית נצפה כשהוא משורר את ניגונו של אביו זיע"א "למקדשך" במהלך ביקור שערך במעון האכסניא של הגאון רבי יחיאל מאיר צוקר שליט"א מאשדוד השוהה במונסי אשר זכה לכבוד גדול מהאדמו"ר. 'שיריים' יודע להגיד שהאדמו"ר הצעיר כבש את ארה"ב בצורה מעוררת השתאות.

הרבי מפינסק קרלין שהמריא אף הוא לבלגיה נצפה מוציא את ספר התורה במהלך התפילה היום. 'שיריים' באמת שוקל להעביר את המשרד אל מעבר לים לאחר שבישראל כמעט ולא נותרו אדמורי"ם.

הרבי הצעיר ממיאלען נצפה כשהוא מעשן מקטרת קדושה שהייתה שייכת לאחד מגדולי האדמורי"ם ונמצאת באמתחתו של הרבי מסקעליא בארצות הברית. במהלך הביקור של הרבי מישראל במעונו של הרבי מסאליע הוציא הרבי את המקטרת הקדושה ונתן לאורחו לעשן בה ולכוון ייחודים וכוונות טמירות ונעלמות.

האדמו"ר מקאפיטשניץ שגם הוא שוהה בארצות הברית נצפה כשהוא גוזז לאחד מילדי החסידות את שערות ראשו. 'שיריים' שלא הספיק להגיע למקום קיבל תיעוד חם היישר מעדשתו של שליח 'שיריים' לתפוח הגדול.

חבר הכנסת לשעבר הרב מנחם אליעזר מוזס חגג השבוע סיום מסכת במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. 'שיריים' נזכר בימים היפים בהם מוזס היה חבר כנסת ועיניו התמלאו בדמעות, אבל מי יודע אולי הוא עוד ישוב, אולי.

היסטוריה של ממש נרשמה במהלך השבוע האחרון כאשר האדמו"ר מצאנז הגיע לנחם את גיסו שישב שבעה יחד עם אחיו הרבנים הגאונים לבית וייס על פטירת אמם הרבנית ע"ה. האדמו"ר שוחח עם גיסו במשך שעה ארוכה ו'שיריים' באמת התרגש על ההיסטוריה שמתחוללת אל מול עיניו הנדהמות.

רגע לפני סיום 'שיריים' מאחל להמוני קוראיו ולכל בית ישראל אפרילכע'ן שבת ושנזכה לבשר רק בשורות טובות. שבת שלום יהודים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture