צילום: כב״ה צפון

גל שריפות ואובך כבד: בצפון ובמרכז פונו תושבים – עץ קרס על נערה

מאות מתושבי היישוב גיתה שבגליל פונו מבתיהם ו-6 בתים ניזוקו בעקבות שריפה גדולה וגם במושב זיתן שליד נתב"ג פונו תושבים מבתיהם. שריפה השתוללה הלילה גם בהרי ירושלים ובת 14 נפצעה בינוני בגינה בשרון מענף שקרס


עדכן של מפקד האירוע מת"ח זבולון גלי ברסנו לאירוע שריפה בואדי אל מג'נונה בכפר ירכא. צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז חוף

במהלך השבת היה מזג האוויר חם יבש ואביך מלווה ברוחות חזקות -שהוביל לגל שריפות. האובך הכבד מעורר גם קשיי ראות ובמשרד להגנת הסביבה אומרים כי מקורו באבק שמוסע על ידי הרוחות העזות מכיוון סעודיה וירדן, כשגם מחר צפוי זיהום האוויר להיות גבוה.

בשל מזג האוויר הקיצוני, בגליל פונו כל תושבי היישוב גיתה בעקבות שריפה גדולה וחזרו לבתיהם לאחר כמה שעות. כמו כן, במושב זיתן שליד נתב"ג פונו תושבים וגם בהרי ירושלים פעלו הכבאים לאורך הלילה. הרוחות העזות הביאו גם לקריסתו של ענף גדול על נערה ששהתה בגינה ציבורית בשרון והיא נפצעה באורח בינוני.

כאמור, אחת השריפות המרכזיות נרשמה ביישוב גיתה שבגליל המערבי, ליד העיר מעלות תרשיחא, שם פונו הבוקר רוב התושבים. אש השתוללה במרחק של עשרות מטרים מהיישוב ושישה בתים ניזוקו.

ברשות הכיבוי הגדירו את השריפה בגיתה כ"אירוע עצום" ומסרו כי ישנה "סכנה ממשית" ליישוב. כ-30 צוותי כיבוי פעלו במקום, ורבים מהם הוזעקו מרחבי מחוז הצפון ואף מהמרכז. כמו כן, גם עשרה מטוסי כיבוי ומסוק משטרתי סייעו מהאוויר. לקראת הצהריים כבר חלפה הסכנה ליישוב, והתושבים הורשו לחזור לבתיהם.

בשעות הצהריים פרצה שריפת חורש נוספת סמוך למושב זיתן שליד לנמל התעופה בן גוריון, וסיכנה את הבתים. ברשות הכיבוי אמרו כי 15 צוותים פועלים שם ומנסים למנוע מהאש להגיע לבתים, וחלק מהתושבים פונו. בסביבות השעה 14:30 נמסר כי הושגה שליטה על האש, שלא הביאה לשיבוש בפעילות בנמל התעופה.

שריפת חורש נוספת השתוללה משעות הלילה ועד הבוקר סמוך ליישוב הר אדר שבהרי ירושלים. הדיווח על שריפה התקבל במוקד רשות הכיבוי בסביבות השעה 02:00, והלהבות התפשטו שם במהירות במעלה ההר, בחסות רוחות מהירות. רק בסביבות השעה 10:00 נמסר כי הושגה שליטה על האש. 17 צוותים מתחנות ירושלים ובסיוע ממחוזות שכנים פעלו במקום, ועם אור ראשון הצטרפו למאמץ גם מטוסי כיבוי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture