Yonatan Sindel/Flash90

ניר חפץ על שיחת השיבוש: "יאיר רעד, לא היה קשר עם בנימין נתניהו"

"הייתי מבוהל מאוד, עשיתי טעות גדולה", תיאר עד המדינה בדמעות, תוך שהוא מספר על השיחה שיזם עם אלוביץ', ההוראות שקיבל מיאיר ושרה נתניהו - ובמקביל הוא מזכה את הנאשם: "לא היתה לי שום אינטרקציה עם בנימין נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"מעולם נתניהו לא אמר לי להעביר מסר לפילבר בנושא הרגולטורי. אני לא זוכר שנתניהו אמר לי להעביר מסר רגולטורי למאן דהוא" – על המסר הזה, חזר היום (שלישי) עד המדינה במהלך עדותו הארוכה בפני בית המשפט המחוזי בירושלים.

ניר חפץ, יועצו לשעבר של נתניהו, סיפר בעדות שלו על הוראות שקיבל מהגברת שרה נתניהו ומבנה יאיר נתניהו. הסנגורים העירו כי אין לכך כל קשר למשפט המתנהל נגד בנימין נתניהו, והשופטים הסכימו עם הטענה.

השופטת פרידמן-פלדמן אמרה: "הגברת נתניהו לא נאשמת. איך הדברים האלה רלוונטיים?"; השופט שחם הוסיף: "אם אדם הוא לא עד במשפט, איך אנחנו מבררים משהו?"; השופט בר-עם אמר: "מכוח מה? מכוח הקשר המשפחתי הזוגי? אם אשתו יודעת גם הוא יודע?".

עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ', השיבה: "היועמ"ש סגר את התיק נגד שרה ואמר ש'אין די ראיות שהייתה מודעת לכך שהטיית הסיקור נעשתה בעד פעולות שלטוניות של נתניהו'. אם ככה הוא חושב, מה יעיד חפץ לגבי מה שהיא עושה או לא עושה?".

השופטים החליטו לשמוע את הדברים, אך הדגישו כי ישנה בעייתיות בהפקת ראייה נסיבתית מהם כלפי נתניהו. לאחר מכן נשאל חפץ אילו בקשות העבירה שרה נתניהו בנוגע לעניינים של רגולציה שקשורים לאלוביץ', והוא השיב כי באחד המקרים היא ביקשה שייפגש עם שלמה פילבר ויגיד לו לסגור את "הברז הרגולטורי" לאלוביץ' ולבזק, לאחר שהסיקור בוואלה לא היה לשביעות רצונה.

חפץ הדגיש כי למרות הפנייה של שרה נתניהו "לסגור את הברז הרגולטורי" – במילותיו – לאלוביץ' ובזק, הוא מעולם לא קיבל הוראה כלשהי מנתניהו להעביר מסר לאלוביץ' בתחום הרגולטורי. הוא ציין גם שנתניהו הציע לו להיות מנכ"ל משרד התקשורת, ואמר לו כי "אני לא ממנה אותך למנכ"ל אלא לשר – כי אני השר מעליך, אז למעשה אתה תהיה השר".

חפץ התייחס לתחקיר שפורסם ב"הארץ" על כך שהסיקור בוואלה מוטה לטובת נתניהו, והשיב כי נתניהו ביטל את הטענות – שהעלו חשד ליחסי שוחד – כלאחר יד. "הוא לגלגל ואמר 'מה אתה מתפלא, רודפים אותי'", סיפר חפץ, שהוסיף כי גם בעיניו התזה של שוחד הייתה נראית מופרכת.

"ההשתלשלות הכרונולוגית הייתה שאלוביץ' קרא לי ואמר שבעקבות הכתבה ישועה הפסיק לשתף פעולה וביקש שאודיע לנתניהו שידיו כבולות והוא לא יכול להענות לבקשות. בשיחה שבה עדכנתי את נתניהו בתגובת אלוביץ', תגובתו הייתה שזה ממש מצחיק כל הסיפור הזה, אני משוכנע לחלוטין שתגובתו היתה אותנטית".

בהמשך העיד על "פגישת השיבוש" עם בני הזוג אלוביץ': "קצת קשה לי כי הפגישה הזו שינתה את החיים שלי. לא בנימין נתניהו ולא איש מבני משפחתו ידעו על הדבר הזה. שאול קרא לאיריס אלוביץ', ישבנו שלושתנו במטבח. אמרתי להם שגם ימחקו התכתבויות. אלוביץ' אמר שזה לא יעזור, צריך במילים שלו 'להיפטר מהברזלים'. הוא אמר שידאג שיעשו את זה גם ישועה ועוד אנשים, ואמר לי להיפטר מהנייד שלי".

לאחר מכן תיאר חפץ: "היה עוד מקרה, יותר מאוחר, שבו התבקשתי על-ידי שרה נתניהו להגיע לבלפור. חיכו לי שרה ויאיר, הם היו מבוהלים בפאניקה מוחלטת. ביקשו ממני לנסוע באופן מיידי לבית משפחת אלוביץ'. יאיר היה ממש בחיל ורעדה, רעד פיזית. ביקשו שאוודא ואראה במו עיניי שהאלוביצ'ים מוחקים את כל ההתכתבויות שלהם איתם. ידעתי שבני הזוג אלוביץ' החליפו את הניידים ואמרתי להם 'בסדר'. סיפרתי לאיריס למחרת באווירה די מבודחת על הדבר הזה, והיא הראתה לי שהכל מחוק".

לסיום הדגיש ניר חפץ שוב כי לא היה כל קשר בנושא הזה לבנימין נתניהו. "אני מדגיש, לא היה זכר לבנימין נתניהו, לא היתה לי שום אינטרקציה עם בנימין נתניהו בעניין הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיתן לו חיסון נגד שקרים ונוכלות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture