Olivier Fitoussi/Flash90

הסוקרים: "בנט וסער קיוו ל'אפטר שוק' – אך הם מתרסקים ונתניהו מתחזק"

"הם קיוו כי המעבר של נתניהו לאופוזיציה יאיץ את תהליך התפוררות הליכוד, בדמות פריימריס והדחת נתניהו. כרגע המומנטום הפוליטי הפוך" • תוצאות הסקר ולפיו בנט על גבול אחוז החסימה וסער מתרסק - שלב הפרשנות וההסברים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סקר חדש שפורסם אתמול במשדר ההשקה של ערוץ 14, העלה שוב את הנתון ולפיו גדעון סער לא עובר את אחוז החסימה, ואילו נפתלי בנט נמצא על הגבול עם ארבעה מנדטים בלבד. בחברת הסקרים 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר וצוריאל שרון, שערכו את הסקר, מסבירים היום (שני) את הממצאים.

סקר: סער מתרסק לחלוטין; בנט על גבול אחוז החסימה

"הגל השני של המפץ הפוליטי לא התרחש. המוחות הפוליטיים היותר מנוסים נמצאים דווקא באגף הימני של הממשלה – סער, אלקין, בנט וליברמן. אלו שלקחו את ההימור הפוליטי הכי גדול מבחינתם. האגף הזה קיווה ל'אפטר שוק' של החלפת נתניהו, בדמות התחזקות של מפלגות ימינה ותקווה חדשה מ- 13 המנדטים שקיבלו בבחירות, לכיוון 20 מנדטים ויותר שצפו להם הסקרים בתחילת מערכת הבחירות".

"הם גם קיוו כי המעבר של נתניהו לאופוזיציה יאיץ את תהליך התפוררות הליכוד, בדמות פריימריס והדחת נתניהו. כרגע המומנטום הפוליטי הפוך: נתניהו יציב ומתחזק, ואילו ימינה ותקווה חדשה נחלשות מאוד ונחתכות ביותר מחצי מכוחן".

מהצד השני, "בקרב בוחרי המרכז – שמאל, יאיר לפיד השתדרג מאוד לאחר שהוא נתפס בעיניהם כ'אדריכל סילוק נתניהו'. אולם גם היום, לאחר שנתיים וחצי של ריצה עצמאית בראשות 'יש עתיד', ללפיד יש 'תקרת זכוכית' בדמות 19 מנדטים".

"הציונות הדתית מבססת את היותה נציגת הציבור הדתי לאומי ומקבלת לזרועותיה חלק מפליטי ימינה. מאידך, הציונות הדתית מחזירה לליכוד קצת יותר ממנדט של "מצביעים אסטרטגים" שתמכו בה כדי להבטיח שתעבור את אחוז החסימה. בכך מבסס בצלאל סמוטריץ' את מעמדו לשנים הקרובות כיו"ר מפלגה בינונית, עם תקרת זכוכית מסוימת, שתהיה בכנסת הבאה בכל מצב".

"מרצ והעבודה, המייצגות את מצביעי השמאל, חולקות יחדיו קצת יותר מ-10 מנדטים. בבחירות האחרונות 'נחלצו' כשני מנדטים של יש עתיד להצביע למרצ ולהציל אותה מנפילה, אך כעת הם חוזרים למפלגת האם. בנוסף, כמנדט שמאל שהצביע מסורתית למפלגות הערביות ובבחירות האחרונות הציל את מרצ – חזר לתמוך ברשימה המשותפת, מה שמחזיר את מרצ לתחום המסוכן של אחוז החסימה".

עוד הם כותבים: "כחול לבן בראשות בני גנץ מתאוששת בסקר הנוכחי במנדט, אחרי הצעד ה'בלתי נסלח' במרכז – שמאל: ישיבה בממשלה עם נתניהו. אולם, מה שהיה נראה מופרך לפני חצי שנה הופך למציאות יציבה. כחול לבן מתייצבת כמפלגה הרביעית בגודלה בכנסת, גנץ כשר ביטחון מקבל את ציוני שביעות הרצון הגבוהים ביותר כמי שנתפס כמבוגר האחראי בממשלה ביחס לשרים צעירים יותר, והמפלגה נמצאת בעמדת זינוק לא רעה לקרב על כ-15 המנדטים של בוחרי המרכז, מול תקווה חדשה וימינה".

"המפלגות החרדיות שנתפסו בעיני הפוליטיקאים הישנים כטרף קל שניתן יהיה לקנות בכסף, מתבררות כגורם אידאולוגי יציב ששומר על בלוק הימין יציב וחזק על 58 מנדטים. ניכר בזירה הזו כי דווקא השטח החרדי לא נותן לחברי הכנסת החרדים אופציה אחרת".

ולסיום, הגזרה הערבית: "חידה הגדולה של הבחירות האחרונות היא מנסור עבאס ורע"מ: האם רע"מ מבטאת את ה'רוח החדשה' של חלק מהצעירים ברחוב הערבי שמחפשים נציג שיחזק את הישראליות שלהם, או שמדובר ב"נמר בעור כבש" – אותו לאומן קיצוני במתק שפתיים. נכון לעכשיו, עבאס הוא המנצח הגדול של הבחירות (אחרי בנט), אבל דווקא הצלחתו עשויה להביא אותו לפירוק הממשלה והליכה לבחירות כדי 'לממש רווחים' ברחוב הערבי על חשבון שנואי נפשו מהרשימה המשותפת".

סקר: סער מתרסק לחלוטין; בנט על גבול אחוז החסימה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture