רפואה וחיים האירו את החיים בימי חג החנוכה המאירים

מסיבות מרכזיות לבנים ולבנות בהם השתתפו כ-250 ילדים חולים ומוגבלים נערכו באולם בית הספר 'ויז'ניץ' • עשרות מסיבות שמחה בימי חנוכה ע"י רפואה וחיים • מתנדבים פקדו את מחלקות בתי החולים והעלו אור בעיני חולים כבויי מבט • אגף השמחה האיר בחום את המחלקות הסגורות ובתי החולים לתשושי נפש בטקסי הדלקת נרות חנוכה בליווי שירה וריקודים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

להבות נרות החנוכה האירו ובהקו בימים אלו בכל בתי ישראל, מסיבות וחגיגות נערכו בכל משפחה ומשפחה, רפואה וחיים שבמשך השנה כולה "מאירה את החיים" לאלו שחשך עליהם עולמם, עסוקו בימים אלו להעלות ולהדליק את ניצוצות האור והשמחה בעיניהם של ילדים ובליבותיהם של חולים ומוגבלים, מדוכאי נפש שעולמם חשך עליהם ל"ע – עד שתהא השלהבת עולה מאליה…

בכל יום נערכו מסיבות בבתי החולים כשמתנדבי אגף השמחה מגיעים למחלקות השונות חדורים בלהט של שמחה ואור, מדליקים נרות, מחלקים סופגניות ובעיקר מעלים חיוך וניצוץ של תקווה בעיניהם של החולים במילים חמות, בחיבוק תומך, בשירה וריקודים על הניסים ועל הנפלאות על מנת להשכיח ולהדחיק את החושך שעוטף אותם, ולהעלות את שלהבת האור והשמחה.

מסיבות מרכזיות לבנים ולבנות נערכו כמיטב המסורת לילדי אגף החניך המיוחד, החניכים המתוקים יחד עם בני משפחותיהם, במגוון הפעלות מיוחדות וחוויות מלאי שמחה שנערכו במסירות ע"י אגף החניך המיוחד בניצוחו המופלא והמושקע של מנהל אגף החניך המיוחד הרב נפתלי וינברגר ומשפחתו.

במשך הערב נהנו הילדים והמתנדבים מהופעת קבוצת המשמחים והרקדנים של יוני וויס בהופעה שכולה שמחה ואורה, ממופע חיות מרהיב ומרתק של 'שמוליק הצייד החרדי', מהדלקה חגיגית של נרות החנוכה בשיתוף החניכים המיוחדים, ומעוד מגוון פעילויות מדליקות ומושקעות.

בהדלקת הנרות זכה הילד שמוליק מ. להעלות את אור הנרות, שריגש את כלל המשתתפים כאשר קרא מיוזמתו לשני ילדים נוספים לבוא ולהשתתף איתו בהדלקה.

המחלקה הרגשית ברפואה וחיים הדליקה והציתה לבבות משך כל ימי החנוכה, מידי יום נערכו מסיבות בבתי חולים לתשושי נפש במחלקות הפתוחות ובמחלקות הסגורות בבית החולים בפרדסיה, במחלקה השיקומית בתל השומר בכפר בני ציון בראש העין ובעוד מקומות המהווים בית לאנשים תשושי נפש ומדוכאי רוח, כן נערכו בבתי הכלא מסיבות מרגשות ומיוחדות.

היה אלה מחזות של קידוש ה' מעוררי השתאות, מחלקת השמחה פקדה מקומות אלו מידי יום, ברגישות ובמיומנות הביאו את החוסים להשתתף בטקס הדלקת נרות חנוכה, נתנו להם תחושה של חגיגיות ביתית, והדליקו את האור והניצוץ היהודי בעיניהם הכבויות וחיממו את ליבם במילים חמות ומעודדות.

חלקם דמעו מהתרגשות מכך שיש אנשים שעדיין זוכרים אותם, ובאים לשמחם בכל חג ומועד תוך שירה ריקודים וחלוקת כיבוד ממטעמי החג.

במחלקת דיאליזה בבית החולים איכילוב בו נערכה אחת מני רבות של מסיבות החנוכה ע"י המתנדבים, נראה מחזה בלתי שגרתי כשחלק מהמטופלים שכה התרגשו מפעילויות השמחה והאורה, קמו על רגליהם עם כל הצינורות האופפים אותם לרקוד יחד עם המשמחים.

הנהלות בתי החולים אלו מתייחסות לפעילות זו בכל פעם מחדש בהערכה והוקרה עצומה, מודה למתנדבים ומדגישה להם עד כמה פעילות זו משפרת את תפקודם של התשושים ומשאירה אותם עם רצון להתמודד בקושי אותו הם חווים.

גם בבתי האבות ברחבי הארץ נערכו מסיבות שמחה ע"י המתנדבים, להכניס את אור החנוכה לדיירי גיל הזהב ומהם תשושים וסיעודיים. מאחד מבני המשפחה התקבלה הודעה מרגשת על ההשפעה המאירה והמשמחת של מסיבות השמחה, על דודתו שעקב מצבה לא יכלה להשתתף בשמחה החתונה של נכדה וצערה היה רב מאוד, והשמחה שהביאו איתם מתנדבי "רפואה וחיים" רוממה את רוחה והחזירו את השמחה לליבה.

מנכ"ל האגודה הרב ברוך הימל הי"ו משבח את ראשי הפעילים והמשמחים בראשותו של יו"ר האגודה הרב יצחק רוט הי"ו, שבמסירות רבה ובצוותא עם כל המשמחים המסורים ובראשם בעלי מנגנים מפורסמים מקדישים המה מזמנם ולא מוותרים על הזכות והשותפות הכבירה והמאירה בלבבות הזקוקים לשלהבת אור ושמחה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רפואה וחיים בראשות הרב ברוך הימל אשריכם!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture