שִׁירַיִם בעקבות הנגיף המסתורי: האדמורי"ם שהמריאו לחופשה ומשקפי השמש בבעלזא

כמידי שבוע יעקב מלמד מביא תיעודים וסיפורים בלעדיים שיספקו הצצה אל מאחורי הקלעים לנעשה בחצרות הקודש, היכלי הישיבות ובמעונם של גדולי הדור • השבוע: הרבי מויז'ניץ חיזק את הילדים בגאורגיה ונשיא המועצת עם שר התורה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבוע עמוס לעייפה עבר על 'שיריים' וזאת בצל העדכונים הרבים שזרמו כל העת מחצרות הקודש, כמו גם הנגיף המסתורי שמכה בעולם הישיבות אשר הדיר שינה מעפעפיו. במשך ימים שלמים ערך 'שיריים' מחקר מעמיק בכדי לגלות את סיבת הנגיף המסתורי, עד שלצערו הרב גם הוא נדבק בו והוא שכב במיטה יומיים שלמים עם כאבי ראש וחולשה גדולה, ממש כמו הישיבה בוחרע'ס. כך או כך, 'שיריים' התרגש להיזכר מה זה להיות בחור ישיבה, שכאשר חבר חדר אחד חולה, פתאום כולם נהיים חולים ועורכים חגיגות עצומות בחדר הסגור למורת רוחם של המקקי"ם והמשגיחים למיניהם.

במהלך התחקיר המעמיק שערך 'שיריים' הוא הגיע לישיבה מפורסמת מאוד בכדי לבדוק האם הדיווחים על כך שמרבית בני הישיבה שוכבים במיטה – נכונים. להפתעתו הוא גילה עשרות אם לא מאות בחורים יושבים ולומדים כהרגלם זאת למרות החולשה הכבדה אשר נפלה עליהם בפתע מפתיע. בפעם המי יודע התברר ל'שיריים' כי "התורה כוללת כל הטובות שבעולם" וברגע שמתיישבים ללמוד שוכחים מכל המרעין בישין.

זו גם הסיבה ש'שיריים' החליט השבוע להתחיל וללמוד בסייעתא דשמיא את הדף היומי במסכת מגילה. יהיו כאלה שיאמרו שהוא עשה זאת רק בגלל שהוא אוהב את המסכת שעוסקת בין השאר ביום הנשגב – יום הפורים, ויהיו כאלה שידרשו לשבח ויאמרו ש'שיריים' תפס חיזוק רציני. מה שכן הוא מקווה שהוא יעמוד בהספק ויגמא מידי יום דף שלם במסכת האהובה. תחזיקו לו אצבעות.

ומכאן לשאר הנעייס שעשו את השבוע החולף. הרבי מפינסק קרלין שהחל לפקוד את ציוני הצדיקים נצפה השבוע כשהוא מעתיר בתפילה ובתחנונים לישועת הכלל והפרט בציון הרשב"י זיע"א במירון זאת רגע לפני שהאיון של וועדת החמישה לא מומש, והמקום נשאר פתוח אך ללא ביטוח. 'שיריים' אף יודע לומר כי מודעה נתלתה בפתח המערה בה נכתב כי הבאים להתפלל מאשרים כי אין ביטוח למקום, ואם חלילה יקרה משהו זה על אחריותם האישית. כך או כך בטוח שזכות הרשב"י תגן בעד המתפללים.

ואירוע היסטורי נערך במהלך השבוע החולף כאשר מרן נשיא מועצת החכמים הגאון רבי שלום כהן שליט"א נשא דברים במעמד מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ועוד גדולי תורה רבים במסגרת המעמד למען ארגון "טהרת המשפחה". התיועד לפניכם.


טיש מיוחד נערך השבוע בחצר הקודש זוועיהל לרגל יום היארצייט לאביו של האדמו"ר. הרבי הנוכחי נשא במהלך הטיש דברי חיזוק במשנתו של אביו בעל ההילולא זיע"א.

אל מעונו של הרבי מבעלזא בקריית החסידות בירושלים הגיע השבוע הרבי מטאלנא אשדוד אשר הגיע למקום להתייעצות ממושכת. לידי 'שיריים' הגיע תיעוד מהשיחה שנערכה בחדרו הסגור של הרבי ברחוב דובר שלום בירושלים.

אפרופו בעלזא, תיעוד מיוחד הגיע לידיו של 'שיריים' בו נצפה הרבי משתתף בהלוויתו של זקן החסידים שנפטר במהלך השבוע החולף בארצות הברית כשהוא חובש לעיניו משקפי שמש בעקבות החום ששרר בירושלים.

הרבי של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן נצפה השבוע כשהוא נושא דברים בכינוס מיוחד שנערך בהשתתפות כ"ק גאב"ד מאקאווא שליט"א. 'שיריים' יודע לומר כי בין השניים שוררת ידידות מופלאה ורבת שנים.

הכותרת המרכזית של השבוע החולף היה מסעו המיוחד של כ"ק האדמו"ר מסקווירא שליט"א אשר המריא לחופשה קצרה זאת לאחר עבודת ימי החנוכה הקדושים. במטוס הפרטי שהובא במיוחד לרבי, ראה 'שיריים' שמחה גדולה ששפוכה על פניו של הרבי שעה שהוא שוחח עם אחד מנאמניו הקרובים.

והרבי מויז'ניץ שהמריא אף הוא לחופשה קצרה בגאורגיה רגע אחרי שהוא הכריז על הקמת המרכז העולמי של בני ברק נצפה כשהוא מלטף בחביות ילד מקומי בגאורגיה. 'שיריים' שלא יכל להתפעל מהאהבת ישראל של האדמו"ר החליט לשתף את התיעוד עם רבבות הקוראים.

והרבי מפיטסבורג שכבש את אשדוד עלה השבוע להשתטח על ציון זקנו האדמו"ר לרגל יום היארצייט. הרבי הגיע למקום עם עוד עשרות חסידים שהתלוו לתפילה המיוחדת.

האדמו"ר מויז'ניץ הגיע השבוע לשאת תפילה במערות הכותל המערבי זאת בעקבות מתווה הכותל שכמעט הלך ונגנז.

האדמו"ר ממונקאטש שליט"א נצפה השבוע במעמד חריג במיוחד כאשר הוא נשא דברי חיזוק בשפת האנגלית. 'שיריים' יודע לומר כי מדובר היה בכינוס מיוחד שנערך למספר נגידים מצומצם ועל כן חרג הרבי ממנהגו ודיבר בשפת האנגלית.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture