קהילות החסידים בכל קצוות תבל ייחדו 'שבת טהרנו' לחיזוק והתעוררות נגד פגעי הטכנולוגיה

בכינוס רבני הקהילות הוחלט כי כל קהילה תייחד אחת מהשבתות הקרובות בתחילת ימי השובבי"ם להעמקת המודעות ולהתחזק מול נסיונות ופגעי הזמן בדור האחרון • בשבת הקרובה שבת פר' ויחי עם תחילת ימי השובבי"ם נקבעה 'שבת טהרנו' בכלל הקהילות דחסידי סאטמאר, בעלזא, משכנות הרועים ועוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כלל מקהלות החסידים בארץ ובעולם, קיבלו על עצמם לייחד אחת מארבעת השבתות הקרובות, החל משבת זו שבת פר' ויחי הבעל"ט, לביצור חומות הדת והשמירה על נפשותינו ונפשות צאצאינו, באמצעות חיזוק השמירה מפגעי הטכנולוגיה, שסכנותיה הולכות ומתחדשות בכל עת, להתחזק איתן מול נסיונות ופגעי הזמן שבדור האחרון וסכנת הכלים הטכנולוגיים למיניהם.

זה שנים שהציבור החרדי נלחם על טהרתו וקדושתו כנגד הכלים המשחיתים, מתוך הבנה וידיעה מכאיבה שסכנתם ממיטה אסון רוחני של ממש על הדור היל"ת. לשם הצלחת מאבק קדוש זה, הקימו רבני קהילות החסידים בעידודם ובברכתם של מרנן ורבנן גדולי האדמו"רים שליט"א את 'ועד קהילות הקודש' שבאופן נדיר ונפלא מאגד בתוכו את כל מקהלות החסידים, מכל הקצוות והחוגים, שלנוכח הסכנה הגדולה התאחדו כולם כאיש אחד ובלב אחד לפעול במשותף למען הצלת נפשות.

לפני כשבועיים, התכנסו רבני הקהילות למעמד רב רושם בעיר התורה והחסידות בני ברק, ובמהלכו קבעו לייחד את השבתות הקרובות משבת זו פר' ויחי הבעל"ט – תחילת ימי ה'שובבי"ם', ימים המיועדים להתעוררות בתשובה ותיקון המעשים, לעורר את לב הציבור נוכח הסכנה הרוחנית המאיימת על כולנו, הלא היא סכנת הטכנולוגיה המתקדמת, האינטרנט לסוגיו, שהפך להיות כלי משחית שכבר רבים חללים הפילו בכרם בית ישראל, לדאבון הלב. קהילות הקודש ייערכו מעמדי חיזוק והתעוררות רבתית להיקהל ולעמוד על נפשנו, כאשר כל קהילה תייחד לכך את השבת המתאימה לבני קהילה זו.

ביום חמישי שעבר נערכה אסיפת קודש לכלל עסקני וועדות הרבנים מכל הקהילות, לדון יחד ולטכס עצה אודות ביצוע רעיונות ודרכי פעולה אפשריים ולעבוד כתף אל כתף למען מטרה חשובה ונעלה זו באופן המועיל ביותר.

בכינוסים לשם שמים שיתקיימו נגד פגעי הטכנולוגיה, ישאו הרבנים הגאונים שליט"א דברים חוצבים להבות אש בכל קהילה וקהילה, בדבר גודל האחריות המוטלת כיום על כתפנו במלחמת יצר זו, ועל דבר חומר האיסור להתחכם ושלא לציית לתקנות הקהילות שנתקנו ע"י גדולי וחכמי ישראל שבדורנו, ועל דבר הסכנות הכרוכות בשימוש עם כלים טכנולוגיים שונים ומשונים שאינם מסוננים על פי הוראות הוועדות המיוחדות לענייני תקשורת הפעולות בכל קהילות ישראל.

רבנים ומגידים יתריעו וירחיבו את הדיבור אודות הצורך הגדול שכל אחד ואחד צריך לעצור פעם בשנה ולעשות חשבון נפשו הפרטי, וחשבון נפש בני ביתו והילדים, ולראות איך שסכנה זו נוגעת בפרטות לכל יחיד ויחיד כפי דרגתו וכפי עיסוקו וכפי מצבו האישי. הציבור יתבקש לעשות בדק-בית בכל הכלים שברשותו לוודא שאכן הם מוכשרים וטהורים מכל חשש של נדנוד עבירה, ועומדים בכל הכללים של הוועדות לעניני תקשורת האמונים על סוגיא זו על ידי גדולי ישראל.

הדרשנים יביאו לתשומת לב הציבור, שישנם אנשים הרבה שנופלים לפח יקוש זה בתמימות יתירה, אם על ידי רכישת מחשב למטרת כתיבת חידושי תורה, אם על ידי פתיחת חשבון מייל (דואר אלקטרוני) למטרת הסדרת כמה דברים נחוצים, ולאט לאט נופלים ברשת, היום אומר לו עשה כך ומחר אומר לו עשה כך עד שנופל לגמרי לדיוטה התחתונה ה' ירחם, ולכן החכם עיניו בראשו להישמר ולהיזהר שלא ליפול ברשת זו תרתי משמע.

בכינוס המיוחד הוחלט כי יופקו חומרי הסברה וכן כל קהילה תשתף את האחרות באמצעים שהם לתועלת אצלה. כמו כן נקבע שגם המחנכים במוסדות החינוך, התתי"ם והישיבות הקדושות, ייחדו את אחד מימי השבוע לדבר ולהתריע ולחנך את בני הנוער בסוגיא סבוכה זו, להחדיר בהם גאווה דקדושה והבנת חומרת הענין בבחינת 'לך לך אמרין לנזירא סחור סחור לכרמא לא תקרב', להתרחק כמטחווי קשת מכל הפגעים הנוראים האלה.

עיקר ומטרת הכינוסים האלה הוא כאמור, להדגיש עד כמה חשוב ונחוץ דבר זה לטובת עתידנו ועתיד צאצאינו. בתקווה ובבטחון שכל מי שישמע את הדברים יקבל על עצמו מיד לתקן מעשיו ולשנות דרכיו להתנהג כראוי וכיאות ברוח התורה והחסידות, ולהתחזק בכל הכוחות שלא לתת טרף למשחית אלא להישמר מכל וכל בענין זה ולהתרחק ממנו כמטחווי אש.

בשבת הקרובה, שבת פר' ויחי הבעל"ט, תיערך 'שבת טהרנו' בקהילות דחסידי סאטמאר, בעלזא ומשכנות הרועים. בשבת פר' שמות הבעל"ט תיערך 'שבת טהרנו' בקהילות חסידי גור, לעלוב, תולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק, באבוב 45, בוהוש וברסלב. בשבת פר' וארא תיערך 'שבת טהרנו' בקהילות חסידי ויזניץ וטשערנאביל. בחסידות סלונים תיערך החל ממוצש"ק פר' וארא ולמשך כל שבועות השובבי"ם במוצאי שבת כינוס בכל עיר ועיר. בשבת פר' בא תיערך 'שבת טהרנו' בקהילות באיאן, סלאנים, קרעטשניף, אלכסנדר, שבט הלוי, קהילת אמונת ישראל ואגודת חבר בבית שמש. נציגי הקהילות הקדושות יושבים על המדוכה בימים אלו לארגן את השבתות עצהיו"ט ולהפיק מהם תועלת מירבית לתועלת הציבור עם חומרי הסברה מועילים להצלחת הכינוסים.

בקהילות חסידי בעלזא בארץ ובעולם, התקיימו במהלך ימות השבוע פר' ויחי כינוסים במוסדות החינוך לילדי תשב"ר ולבחורי הישיבות הק' מטובי המגידים, לקראת 'שבת טהרנו' וב"ה שישנו התחזקות והתעוררות גדולה בקרב הציבור לעמוד איתן מול פגעי זמן, וכל אחד מקבל ויקבל על עצמו קבלות טובות המועילות לו לשנה נוספת של התנזרות והתרחקות מפגעי הטכנולוגיה, כל אחד כפי מצבו.

התעוררות רבתי בקרב הציבור הרחב בני הקהילות הקדושות לשמע הבשורה המרנינה בעריכת שבתות אלו לחיזוק בדקי הבית וגדרי הקדושה, ולחנך את בנינו ואת דורותינו אחרינו בדרך ישראל סבא כמקובל מדור דור, ושלא לתת מקום במחננו ח"ו לדברים זרים שאינם תואמים לקהילה קדושה זו, ואיש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק. יערה ה' עלינו רוח טהרה ממרום, לבער את המשחית מבתינו והיה מחננו קדוש, השי"ת יעזור שמכינוסי החיזוק וההתעוררות האלו, יתרבה כבוד שמים וכבוד החסידות ויתרומם קרן התורה וישראל עדי נזכה לגאולה שלמה. אמן.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא כותבים שהראשונים שעושים את זה כבר שנים זה חסידות בעלזא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture