ממלכה במחאה: מאות הפגינו מחוץ לביתו של בוריס ג'ונסון • צפו

בוריס ג'ונסון רצה להטיל מגבלות קשות על אזרחי בריטניה לאור התפשטות זן האומיקרון בממלכה. בתי החולים מלאים - אך לאזרחים נמאס מהגבלות נוספות. מאה חברי מפלגתו מרדו בו, והוא נאלץ לפנות לעזרה ליריבה באופוזיציה


(27א*)

בשל התפשטות זן האומיקרון הממלא את בתי החולים בממלכה, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שהיה ספקן לאורך כל המגיפה ביחס לנחיצות הסגרים וההגבלות – העביר בשבוע החולף שורת הגבלות קשות בפרלמנט לקראת החגא הצפויה בממלכה.

ג'ונסון שרד שערוריות רבות במהלך הקדנציה שלו, אך את רובם שרד. אבל ההגבלות החדשות הצליחו לעורר את זעמם של האזרחים הבריטים – שטוענים כי אין לו עוד סמכות להמשיך ולהוביל את המדינה. האזרחים לא הסתפקו בדיבורים ויצאו להפגנות מחאה אלימות ברחבי הממלכה, כולל מחוץ לביתו של ג'ונסון ברחוב דאונינג 10 בבירה לונדון.

אם הצרות של ג'ונסון לא הספיקו, אז כמאה מחברי מפלגתו התנגדו לדרישותיו להטיל הגבלות נוספות, לאחר לחץ ציבורי עצום. בעקבות כך, ראש ממשלת בריטניה נדרש לבקש את תמיכתה של מפלגת הלייבור מהאופוזיציה.

מנהיגותו של ג'ונסון קיבלה שתי מכות נוספות בסוף השבוע. אחת מהן בהפסד מהדהד בבחירות חוזרות על המושב של מחוז נורת' שרופשיר בפרלמנט, שבהן ניצחה המפלגה הליברלית-דמוקרטית בפער של 6,000 קולות – מחוז שהיה בידי השמרנים במשך כמעט 200 שנה. ראש הממשלה, שבעיני רבים הבחירות היו משאל עם על תפקודו, קיבל אחריות על ההפסד, אך תקף את העיסוק התקשורתי המוגזם בשערוריות הפוליטיות.

אם לא די בכל זה, אתמול התפטר שר הברקזיט דייוויד פרוסט, שהיה בעל ברית קרוב של ג'ונסון. הוא ציין כי הוא חולק על מדיניות הקורונה והמיסוי של ראש הממשלה, שהביע את אכזבתו מההתפטרות של מקורבו. פרוסט, שהיה אחראי על יישום פרוטוקל צפון אירלנד לאחר הפרישה מהאיחוד האירופי זכה לאחרונה במקום השני בסקר פופולריות שנערך בבלוג השמרני ConservativeHome. קוראיו עשויים להחליט בקרוב על הליך הדחתו של ג'ונסון.

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מנחם לראות שאנרכיסטים יש בכל מקום. לא רק אצלנו.

צרת רבים חצי נחמה מה שנאמר

תישלח הרבה סרטונים


נערך לאחרונה 2 שנים לפני על ידי B,I

נו נו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture